20 July 2023, 23:56
Goedenavond forumlezers, na bijna 28 maanden radiostilte in deze post een hulpverzoek bij de installatie van Gemist Downloader onder Debian 11 (Bullseye). Na een dag download-pakketten vergelijken en installatie-instructies lezen heb ik (dus) gekozen voor Gemist Downloader, mede omdat ik dat al bijna zes jaar onder Windows naar tevredenheid heb gebruikt. Meestal voor YouTube, heel soms voor een NL TV-uitzending. Maar ja, mijn zes PC's thuis ondersteunen geen Windows 11 en dat stopt nu dus ...
Mijn installatiestappen (op mijn eerste Debian 11 desktop met Xfce):
Stap 1, 'apt install mono-complete' (direct uit de Bullseye repo) kwam tot mijn verrassing na heel wat downloaden en uitpakken tot een goed eind
Stap 2, 'apt install ffmpeg' ging ook prima (en veel sneller dan Stap 1)
Stap 3, 'apt install ./Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb' kwam heel ver maar struikelde over een bestandje in de 'deb'-file met onbekende compressie:
dpkg-deb: fout: archief '/home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb
' gebruikt een onbekende compressie voor element 'control.tar.zst'; er wordt opg
egeven
dpkg: fout bij verwerken van archief /home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3
.0.0.3-1.deb (--unpack):
subproces dpkg-deb --control gaf de foutwaarde 2 terug
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
/home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Heeft iemand anders toevallig ook deze ervaring met dit laatste package (of met eerdere versies ervan)?
Weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank voor elke (serieuze) reactie en
M.vr.gr,
Steijn van Essen
(na 12 jr ervaring met Debian servers nu ook op de desktop halverwege van Windows naar Linux)
Mijn installatiestappen (op mijn eerste Debian 11 desktop met Xfce):
Stap 1, 'apt install mono-complete' (direct uit de Bullseye repo) kwam tot mijn verrassing na heel wat downloaden en uitpakken tot een goed eind
Stap 2, 'apt install ffmpeg' ging ook prima (en veel sneller dan Stap 1)
Stap 3, 'apt install ./Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb' kwam heel ver maar struikelde over een bestandje in de 'deb'-file met onbekende compressie:
dpkg-deb: fout: archief '/home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb
' gebruikt een onbekende compressie voor element 'control.tar.zst'; er wordt opg
egeven
dpkg: fout bij verwerken van archief /home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3
.0.0.3-1.deb (--unpack):
subproces dpkg-deb --control gaf de foutwaarde 2 terug
Fouten gevonden tijdens verwerken van:
/home/SteijnVE/Downloads/gemistdownloader_3.0.0.3-1.deb
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1)
Heeft iemand anders toevallig ook deze ervaring met dit laatste package (of met eerdere versies ervan)?
Weet iemand een oplossing?
Bij voorbaat dank voor elke (serieuze) reactie en
M.vr.gr,
Steijn van Essen
(na 12 jr ervaring met Debian servers nu ook op de desktop halverwege van Windows naar Linux)