Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.7  - RTLXL Downloads - Haperend beeld op DVD
(13 July 2018, 9:39)penthe schreef: Probeer het eens op 480P en kijk dan of het goed gaat, ik denk van wel.

Het schakelen naar 480p of lager deed 't 'm uiteindelijk ook niet, althans nog steeds dat hakkelende beeld. Maar ik heb het bestand naar MKV geconverteerd en nu ziet alles er veel vloeiender uit wanneer ik hem op DVD zet. Ik denk dat ik voortaan maar MKV formaat kies bij RTL programma's. Dank iig!
Antwoord
(27 July 2018, 11:56)Martin35 schreef: Het schakelen naar 480p of lager deed 't 'm uiteindelijk ook niet, althans nog steeds dat hakkelende beeld. Maar ik heb het bestand naar MKV geconverteerd en nu ziet alles er veel vloeiender uit wanneer ik hem op DVD zet. Ik denk dat ik voortaan maar MKV formaat kies bij RTL programma's. Dank iig!

Ik download momenteel dagelijks van RTL het programma Een Nieuw Leven In De Zon en op welke resolutie ik ook download het is inderdaad niet vloeiend te krijgen het geluid is ook niet helemaal gelijk met de video. Aan MKV had ik nog niet gedacht al speel ik dat formaat wel dagelijks af, in mijn opinie zou MP4 ook gewoon moeten voldoen maar dat doet het schijnbaar niet. Dus enorm bedankt voor de tip ik zal mijn volgende download van RTL als MKV opslaan en dan laat ik het wel weten of dit beter is maar als jij dit zegt geloof ik het direct.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
En inderdaad MKV stottert niet en is dus bij downloads van RTL aan te raden.
Antwoord
(27 July 2018, 12:04)penthe schreef: Ik download momenteel dagelijks van RTL het programma Een Nieuw Leven In De Zon en op welke resolutie ik ook download het is inderdaad niet vloeiend te krijgen het geluid is ook niet helemaal gelijk met de video. Aan MKV had ik nog niet gedacht al speel ik dat formaat wel dagelijks af, in mijn opinie zou MP4 ook gewoon moeten voldoen maar dat doet het schijnbaar niet. Dus enorm bedankt voor de tip ik zal mijn volgende download van RTL als MKV opslaan en dan laat ik het wel weten of dit beter is maar als jij dit zegt geloof ik het direct.

Ja, ik kwam er ook met een beetje stoeien pas achter. Dus graag gedaan!
Antwoord
(02 August 2018, 13:27)Martin35 schreef: Ja, ik kwam er ook met een beetje stoeien pas achter. Dus graag gedaan!

Helaas is het geluid van de MKV die Gemistdownloader wordt binnen gehaald niet om aan te horen, en ik kan ook niet kiezen welke audio met de video moet meekomen. Nu komt er waarschijnlijk de verschrikkelijk slechte M4A mee als audio, ik wil MP3 als audio stream hebben aangezien die overal afspeelbaar is. Dus ik ben weer terug op het schokkende MP4.
Antwoord
Als jullie MP4 over MKV prefereren, kun je ook proberen om onder instellingen 'Forceer gebruik FFmpeg' in te schakelen. Als je nu een uitzending met de standaard '- zonder converteren' optie downloadt, dat zou een verschil moeten maken.
Antwoord
(09 August 2018, 14:40)Webmaster schreef: Als jullie MP4 over MKV prefereren, kun je ook proberen om onder instellingen 'Forceer gebruik FFmpeg' in te schakelen. Als je nu een uitzending met de standaard '- zonder converteren' optie downloadt, dat zou een verschil moeten maken.

Ik heb het haperen van de video's opgelost door te downloaden in het AVI/XVID  format. Het downloaden duurt dan wat langer dan zonder converteren, maar het levert wel vloeiende video's op. Ook levert het grotere bestanden op dan in het MP4 format. Dit los ik dan op door de video te converteren met b.v. Handbrake, of VLC. Ik geef toe het is wat omslachtig, maar de video's stotteren niet. 
Groet van Jobadi
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)