Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.7  - RTLXL Downloads - Haperend beeld op DVD
Beste gebruikers,
Ik heb een vraag: ik gebruik al enige tijd GemistDownloader voor NPO en RTL programma's, die ik dan vervolgens voor eigen gebruik op een DVD zet (via TMPGEnc Authoring Works 5).
Het valt me op dat de programma's die ik via NPO download en overzet op DVD prima vloeiend beeld geven bij weergave op mijn TV. Bij RTL XL programma's is dit echter niet zo. Dan is het beeld ietwat hakkerig, en loopt niet soepel door. Kan iemand mij helpen hiermee? Wellicht is dit op te lossen, maar ben helaas geen topper op technisch gebied.

Groet & dank.
Antwoord
(11 July 2018, 21:07)Martin35 schreef: Beste gebruikers,
Ik heb een vraag: ik gebruik al enige tijd GemistDownloader voor NPO en RTL programma's, die ik dan vervolgens voor eigen gebruik op een DVD zet (via TMPGEnc Authoring Works 5).
Het valt me op dat de programma's die ik via NPO download en overzet op DVD prima vloeiend beeld geven bij weergave op mijn TV. Bij RTL XL programma's is dit echter niet zo. Dan is het beeld ietwat hakkerig, en loopt niet soepel door. Kan iemand mij helpen hiermee? Wellicht is dit op te lossen, maar ben helaas geen topper op technisch gebied.

Groet & dank.

Ik heb hetzelfde probleem. programma`s van RTLXL zijn hakkerig en vaak loopt het geluid niet synchroon. Ik heb geen oplossing.
Antwoord
(11 July 2018, 21:07)Martin35 schreef: Beste gebruikers,

Groet & dank.

Ik welke kwaliteit download je van RTL? Voor een standaard DVD is 480p of 540p het maximale.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(12 July 2018, 15:41)penthe schreef: Ik welke kwaliteit download je van RTL? Voor een standaard DVD is 480p of 540p het maximale.

Dank je voor je reactie Penthe. Bij mij gebeurt het gewoon als ik de programma`s afspeel via VLC mediaplayer. Het is dus een ander problem als dat van Martin35. Maar wel opmerkelijk dat het bij beide gebeurt met RTL.
Antwoord
Het is mij opgevallen dat het bij 720p bij RTLXL niet helemaal soepel afspeelt, 540P daarintegen doet het wel goed.
Antwoord
(12 July 2018, 16:25)penthe schreef: Het is mij opgevallen dat het bij 720p bij RTLXL niet helemaal soepel afspeelt, 540P daarintegen doet het wel goed.

Bedankt, ik ga het proberen!
Antwoord
(12 July 2018, 16:39)RobertL schreef: Bedankt, ik ga het proberen!

Ik heb de gemist downloader op 360 gezet en de aflevering van VI die haperde nogmaals gedownload en nu is alles perfect. Ik zou zelf juist denken dat je de resolutie hoger moet zetten om een beter resultaat te krijgen, dat ik hem juist lager moet zetten daar was ik zelf niet opgekomen. Die Penthe is toch een stuk slimmer dan ik. Bedankt voor de hulp.
Antwoord
(12 July 2018, 15:41)penthe schreef: Ik welke kwaliteit download je van RTL? Voor een standaard DVD is 480p of 540p het maximale.

Ik kies meestal voor optie: Opslaan als videobestand (MP4/H.264) - zonder converteren.
Ik pak bijv. nu een aflevering GTST --> Dan staat ie op 512p.
Ik zie dat ik ook 400p kan kiezen. Is dat laatste dan meer aan te raden?
Antwoord
(12 July 2018, 22:07)Martin35 schreef: Ik kies meestal voor optie: Opslaan als videobestand (MP4/H.264) - zonder converteren.
Ik pak bijv. nu een aflevering GTST --> Dan staat ie op 512p.
Ik zie dat ik ook 400p kan kiezen. Is dat laatste dan meer aan te raden?

Probeer het eens op 480P en kijk dan of het goed gaat, ik denk van wel.
Antwoord
(13 July 2018, 9:39)penthe schreef: Probeer het eens op 480P en kijk dan of het goed gaat, ik denk van wel.

Dank voor uw hulp (en alle anderen), ik ga het binnenkort proberen en dan laat ik het resultaat hier weten!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)