Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.1  - kan GDfetch2.dll niet vinden
Het probleem is bekend en is veroorzaakt door onze webhoster. Er wordt gewerkt aan een oplossing.
Update: het probleem zou moeten zijn verholpen. Als je nog steeds dezelfde melding krijgt, probeer je downloadcache in Internet Explorer te verwijderen en probeer opnieuw.
Ik had/heb v2.9.0.6 geinstalleerd staan, en kreeg het pas weer werkend nadat ik het programma verwijderd en opnieuw geinstalleerd had.

Net de bewuste dll een andere naam gegeven, en het probleem was weer terug.
Dus als je GDfetch2.dll niet in je profiel hebt staan onder C:\Users\%USERNAME%\AppData\Roaming\GemistDownloader, kun je het best even deinstalleren en installeren.
(09 May 2018, 19:08)Noop schreef: Ik heb hetzelfde:
Windows 10 versie 1709
Gemistdownloader 2.9.0.6
Programma blijft wel werken maar krijg een melding gdfench2.dll ontbreekt.
(bovenstaande opties geprobeerd zonder resultaat)

Geen idee wie ik moet bedanken, maar heel veel dank!
Opgelost!
Het werkt gewoon weer!
Ik gebruikte tot voor kort de portable versie 2.9.0.4 op een W10 PC.
Gisteren bleek ik daar een download van YouTube niet mee te kunnen doen.
Dan maar de laatste versie er op gezet ook in de portable uitvoering.
Hiermee kreeg ik de GDfetch2.dll gemist melding.
Van alles geprobeerd, de GDfetch2.dll van de oude versie er in gezet, die verdwijnt dan gewoon.
GDfetch2.dll wordt niet aangemaakt in de directory waar de portable versie staat en ook niet in %appdata%/GemistDownloader.
Ik hoop echt dat er een update komt waarin dit probleem is opgelost.
De laatste berichten in deze thread niet gelezen, sorry.
Download cache IE leeggemaakt en de laatste portable versie nogmaals gedownload.
Nu werkt Gemistdownloader correct.
Bedankt!
Bij mij werkt het niet met een vers geïnstalleerde versie 2.9.0.6 op een PC met Windows 7. Ook niet na het legen van de IE-cache.
Zodra ik probeer een Youtube-filmpje te downloaden krijg ik de foutmelding "GDFetch2.dll kon niet geverifieerd worden. Controleer of je de laatste versie van GemistDownloader gebruikt."
Deze melding verschijnt op het moment dat ik op de knop "Start downloaden" klik.
Als je zeker bent dat het de laatste versie van GemistDownloader betreft en je bij Internet Explorer alle cache hebt geleegd, zou het probleem toch echt niet meer op moeten treden. Kun je het nog eens proberen?
Ik heb het nog eens geprobeerd, dit maal ingelogd met administrator-rechten maar ook dan werkt het niet. Er staat dat de DLL niet GEVERIFIEERD kan worden. Dat is anders dan het initiële probleem waarbij de DLL niet gevonden kon worden. De DLL is er nu dus wél.

Met Wireshark valt mij op dat de applicatie een URL aanroept en dat daar als antwoord "301 moved permanently" op volgt.
De tekst in het error-document is "The document has moved here", waar "here" een link is naar exact dezelfde URL die ik hierboven al noemde.
(17 May 2018, 10:37)Micjon schreef: Ik heb het nog eens geprobeerd, dit maal ingelogd met administrator-rechten maar ook dan werkt het niet. Er staat dat de DLL niet GEVERIFIEERD kan worden. Dat is anders dan het initiële probleem waarbij de DLL niet gevonden kon worden. De DLL is er nu dus wél.

Met Wireshark valt mij op dat de applicatie een URL aanroept en dat daar als antwoord "301 moved permanently" op volgt.
De tekst in het error-document is "The document has moved here", waar "here" een link is naar exact dezelfde URL die ik hierboven al noemde.

Dat is vreemd, aangezien die link gewoon zou moeten werken. Bij mij (en voor anderen dus ook gewoon) werkt dit zonder problemen. Mogelijk krijg je een HTTP301 om van http naar https te verwisselen, maar de HTTPS-link die je geeft bestaat gewoon.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)