Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.1  - kan GDfetch2.dll niet vinden
Beste forumers

Nieuwe laptop met Windows 10. Gemistdownloader 2.9.0.1 geinstalleerd vanuit de zip file. en krijg een popup met de melding:

GDfetch.dll kan niet gevonden worden. 

Deze staat echter in de folder C:\Users\Naam\AppData\Roaming\GemistDownloader. kopieren naar de programma folder werkt niet. Direct bij de begin van de download verdwijnt deze GDfetch2.dll uit de programma folder.

Hoe kan ik weer downloads doen?

McMelloW
Als je de portable-versie gebruikt (ik vermoed dat je dat bedoelt met zip-file), zal GemistDownloader proberen GDfetch2.dll aan te maken in dezelfde map als GemistDownloader.exe. Als dat mislukt (bijv. omdat de map alleen-lezen is), kun je tegen deze foutmelding aanlopen.
De oplossing is om ofwel te zorgen dat GDfetch2.dll kan worden aangemaakt in die map, ofwel het bestand "instellingen.ini" te verwijderen, waardoor GemistDownloader niet meer portable werkt maar in %appdata%/GemistDownloader zal kijken naar GDfetch2.dll.
Webmaster,

Hartelijk dank.
Beide oplossingen werken. instellingen.ini verwijderen en daarna opstarten werkt. De folder %appdata%/GemistDownloader verwijderen en de complete portable versie in een folder plaatsen en vandaaruit opstarten werkt ook.

Groeten
McMelloW
(14 March 2016, 19:09)Webmaster schreef: Als je de portable-versie gebruikt (ik vermoed dat je dat bedoelt met zip-file), zal GemistDownloader proberen GDfetch2.dll aan te maken in dezelfde map als GemistDownloader.exe. Als dat mislukt (bijv. omdat de map alleen-lezen is), kun je tegen deze foutmelding aanlopen.
De oplossing is om ofwel te zorgen dat GDfetch2.dll kan worden aangemaakt in die map, ofwel het bestand "instellingen.ini" te verwijderen, waardoor GemistDownloader niet meer portable werkt maar in %appdata%/GemistDownloader zal kijken naar GDfetch2.dll.
Downloadergemist 2906 werkt sinds vandaag spontaan niet meer omdat gdfench2.dll ontbreekt.
Opnieuw versie 2906 geïnstalleerd, zonder resultaat. Portable versie doet het ook niet. De door de webmaster aangedragen oplossingen geprobeerd; ook zonder resultaat.
Ik heb Windows 10 v1803 op de pc.
Snap niet waardoor van de ene op de andere dag deze foutmelding is ontstaan.
Ik heb hetzelfde, maar dan al een aantal dagen.

Deze foutmeldingen krijg ik te zien:
[Afbeelding: 720082bb335101e4f2cff4eeafd61ee3.png]
of
[Afbeelding: c06bce0efd8976d403c21adacb7c6ae0.png]
Ik heb hetzelfde:
Windows 10 versie 1709
Gemistdownloader 2.9.0.6
Programma blijft wel werken maar krijg een melding gdfench2.dll ontbreekt.
(bovenstaande opties geprobeerd zonder resultaat)
Voor de developers: het probleem zit in een web-call die nu mislukt:

%userprofile%\AppData\preload.log
WebException
The remote server returned an error: (404) Not Found.
  at System.Net.WebClient.DownloadFile(Uri address, String fileName)
  at GemistDownloader.PreloadWindow.UpdateDLL(String fetchedSHAKEY)
(09 May 2018, 16:20)BobW schreef: Ik heb hetzelfde, maar dan al een aantal dagen.

Deze foutmeldingen krijg ik te zien:
[Afbeelding: 720082bb335101e4f2cff4eeafd61ee3.png]
of
[Afbeelding: c06bce0efd8976d403c21adacb7c6ae0.png]
ik schreef dat gemistdownloader sinds vandaag niet meer werkt, maar ik had het al een paar dagen niet gebruikt.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)