Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.6  - NPO: Geoblock ondanks VPN?
Misschien wordt de VPN die we gebruiken (NordVPN in mijn geval), door de NPO niet geaccepteerd. En andere VPN's wel.

Edit: O nee, andere tools en Firefox werken wel.
Antwoord
(28 April 2018, 21:38)Expat schreef: Misschien wordt de VPN die we gebruiken (NordVPN in mijn geval), door de NPO niet geaccepteerd. En andere VPN's wel.

Zelfde probleem, kan geen video's meer downloaden met Gemistdownloader via VPN.
Antwoord
Het geldt voor sommige programma's dat je NPO niet kunt downloaden met Nordvpn aan, echt niet voor alle programma's. Op de vloer is bijvoorbeeld zonder problemen te downloaden, Homeland daarintegen niet, dan moet je de VPN uit zetten.
Antwoord
Hier idem dito. Ik heb vanmorgen nogmaals versie 2.0.9.07 geinstalleerd. Ik zit ook in het buitenland en verbind met Pure VPN, niet via de browser maar rechtstreeks. Ik kan de NPO benaderen en online de uitzending bekijken, maar via GemistDownloader krijg ik steeds een Geoblockade. Dit gebeurt zowel bij de geblokkeerde nederlandstalige/nederlandse programma's als bij programma's die oorspronkelijk uit het buitenland zijn.

Help.... Ik wil nu Delicious én B.A.B.S. opnemen, die zijn allebei bijna niet meer beschikbaar maar dat lukt me dus niet.
Antwoord
(28 April 2018, 21:38)Expat schreef: Misschien wordt de VPN die we gebruiken (NordVPN in mijn geval), door de NPO niet geaccepteerd. En andere VPN's wel.

@Expat

RE: "Misschien wordt de VPN die we gebruiken (NordVPN in mijn geval), door de NPO niet geaccepteerd. En andere VPN's wel."

Dit bericht was van april alweer.

Zit je nog steeds bij NordVPN en heb je nog steeds dit probleem bij de combinatie NPO/GemistDownloader? Ik heb mogelijk een oplossing ontdekt.
Antwoord
(02 November 2018, 19:45)JeroenRotterdam schreef: @Expat

RE: "Misschien wordt de VPN die we gebruiken (NordVPN in mijn geval), door de NPO niet geaccepteerd. En andere VPN's wel."

Dit bericht was van april alweer.

Zit je nog steeds bij NordVPN en heb je nog steeds dit probleem bij de combinatie NPO/GemistDownloader? Ik heb mogelijk een oplossing ontdekt.

Ik wil per januari overstappen, waarschijnlijk op Nord, en als dit een 'probleempje' veroorzaakt zou ik ook alvast wel de (mogelijke) oplossing willen weten. Voordat ik overstap en van de regen in de drup kom Alright
Antwoord
(03 November 2018, 12:54)Helga schreef: Ik wil per januari overstappen, waarschijnlijk op Nord, en als dit een 'probleempje' veroorzaakt zou ik ook alvast wel de (mogelijke) oplossing willen weten. Voordat ik overstap en van de regen in de drup kom Alright

De oplossing voor mij was: gebruikmaken van deze techniek https://nordvpn.com/tutorials/windows-10/ikev2/

Op een of andere manier lukt de combinatie van GemistDownloader en NPO en VPN via zowel OpenVPN of de NordVPN Windows-app (volgens mij een skin om OpenVPN) niet. Welke server of andere optie (zoals dedicated server, P2P, obfuscated e.d.) ik ook koos: steeds rode downloadfout. Zeker 20 servers geprobeerd. 

Kijken/streamen via de NPO-site meestal geen probleem. RTL geen probleem. Alleen de combi GD+NPO. Als je zoiets wil voorleggen aan de support van een VPN wordt dat een lastige ticket, omdat ze dan ook GD moet gaan downloaden. Wordt ook een steps-to-reproduce van 10 stappen.

Bij voormalige VPN IronSocket (ook OpenVPN en later eigen OpenVPN-schil app) heb ik zoiets nooit meegemaakt. Wel soms een gemiste download van een enkel programma, maar niet consistent alles en alleen NPO.
Antwoord
(08 November 2018, 14:45)JeroenRotterdam schreef: De oplossing voor mij was: gebruikmaken van deze techniek https://nordvpn.com/tutorials/windows-10/ikev2/

Op een of andere manier lukt de combinatie van GemistDownloader en NPO en VPN via zowel OpenVPN of de NordVPN Windows-app (volgens mij een skin om OpenVPN) niet. Welke server of andere optie (zoals dedicated server, P2P, obfuscated e.d.) ik ook koos: steeds rode downloadfout. Zeker 20 servers geprobeerd. 

Kijken/streamen via de NPO-site meestal geen probleem. RTL geen probleem. Alleen de combi GD+NPO. Als je zoiets wil voorleggen aan de support van een VPN wordt dat een lastige ticket, omdat ze dan ook GD moet gaan downloaden. Wordt ook een steps-to-reproduce van 10 stappen.

Bij voormalige VPN IronSocket (ook OpenVPN en later eigen OpenVPN-schil app) heb ik zoiets nooit meegemaakt. Wel soms een gemiste download van een enkel programma, maar niet consistent alles en alleen NPO.

Dank je wel, ik heb in ieder geval de link opgeslagen, voor je weet maar nooit. Maar ik ga denk ik eerst een proefmaand uitproberen met Nord en dan kijken hoe GD werkt. Want GD vind ik toch wel belangrijk, dat moet goed lopen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)