Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.5  - stotterende weergave bij rtlxl video
(13 February 2018, 22:55)penthe schreef: Ik heb de video een geruime tijd bekeken "Z Doc; De Ultieme Tocht Van Rusland Naar Iran - Afl 5 [20180209]" En de video speelt zonder schokken of enig probleem af op mijn laptop. Hij speelt ook zonder problemen af op mijn Moviecube die via HDMI verbonden staat met mijn plasma.

Ik geloof je. Vreemd genoeg bij mij op mijn computers niet, en ook niet via htpc op 50hz via tv.

Nu heb ik iets overdreven, en ben ik de sourcefile geheel opnieuw gaan renderen, van 25p naar 60p, met geinterpoleerde extra frames wat resulteerd in een kunstmatige hfr file. Lang verhaal kort: het stotteren is weg.

Het zou me niets verbazen wanneer deze serie in 24p is geschoten en deze tijdens distributie meerdere keren door framerate converters is gepompt, waardoor jitter en andere nare artefacten optreden. Evenwel, ik heb er geen verklaren voor. We moesten eigenlijk eigenschappen van de source van rtl kunnen zien, maar daar zullen ze wel niet aan mee willen werken ;-)
Antwoord
(14 February 2018, 21:27)dipswitch schreef: Ik geloof je. Vreemd genoeg bij mij op mijn computers niet, en ook niet via htpc op 50hz via tv.

Nu heb ik iets overdreven, en ben ik de sourcefile geheel opnieuw gaan renderen, van 25p naar 60p, met geinterpoleerde extra frames wat resulteerd in een kunstmatige hfr file. Lang verhaal kort: het stotteren is weg.

Het zou me niets verbazen wanneer deze serie in 24p is geschoten en deze tijdens distributie meerdere keren door framerate converters is gepompt, waardoor jitter en andere nare artefacten optreden. Evenwel, ik heb er geen verklaren voor. We moesten eigenlijk eigenschappen van de source van rtl kunnen zien, maar daar zullen ze wel niet aan mee willen werken ;-)

Ik ervaar hetzelfde. Bij alle downloads van RTL heb ik te maken met een stotterend beeld, ik heb het echter maar op één apparaat getest dus ik durf niet te zeggen dat het aan de download ligt. Wel heb ik het getest dmv H264 / 1080p / wmv / 720p en dat bood allemaal geen oplossing. Het lijkt echt iets met RTL te maken te hebben.
Antwoord
Ik heb alle computers geprobeerd hier en het stottert enkel op de computers die geen HDMI uitgang hebben, alle computers met HDMI spelen de RTL videos perfect af.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Welke videospeler gebruiken jullie? Dat zou een verschil kunnen maken.
Antwoord
(20 February 2018, 18:21)Webmaster schreef: Welke videospeler gebruiken jullie? Dat zou een verschil kunnen maken.

De videos van rtlxl speler gemiddeld prima, enkel die rusland naar iran serie "hikt". De rest gaat prima.

Ik gebruik libreelec/kodi dedicated machine. op windows: mpc-hc, vlc, windows mediaplayer.

Heb de serie nu via een ander weg kunnen vinden; tv opname die vloeiend loopt. Mn frameratedoubles weggekiept (dagen voor niets zitten rendereren, nou ja...).
Antwoord
(20 February 2018, 18:21)Webmaster schreef: Welke videospeler gebruiken jullie? Dat zou een verschil kunnen maken.

Ik gebruik PotPlayer en VLC player en mijn MovieCube, op alle 3 speelt het zonder problemen af.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(20 February 2018, 20:59)dipswitch schreef: De videos van rtlxl speler gemiddeld prima, enkel die rusland naar iran serie "hikt". De rest gaat prima.

Ik gebruik libreelec/kodi dedicated machine. op windows: mpc-hc, vlc, windows mediaplayer.

Heb de serie nu via een ander weg kunnen vinden; tv opname die vloeiend loopt. Mn frameratedoubles weggekiept (dagen voor niets zitten rendereren, nou ja...).

Ik gebruik kodi op een apple tv 2 om het te kijken. Zal daar wel mee te maken hebben aangezien jij dat ook gebruikt. 

Op de PC lijkt het wel allemaal vloeiend te gaan...
Antwoord
(21 February 2018, 16:23)B4ssie schreef: Ik gebruik kodi op een apple tv 2 om het te kijken. Zal daar wel mee te maken hebben aangezien jij dat ook gebruikt. 

Op de PC lijkt het wel allemaal vloeiend te gaan...

Nee helaas; is kodi op appletv een geheel ander platform dan libreelec (kodi op native linux).
Antwoord
Hallo dipswitch,

Ik had dit probleem ook, en zojuist opgelost door in Instellingen die twee bovenste vinkjes (sneller) uit te zetten en de derde aan.
Halverwege kies je voor progessieve video.

Hierna kies je bij een nieuwe download naast 720p (Opslaan als) op die regel met (zonder conventeren) en die zet je 1 optie lager.

Duurt wel wat langer, maar dan werkt het wel goed.
Deze instelling blijft helaas niet staan, even op blijven letten dus.
Succes
Antwoord
(12 February 2018, 23:15)penthe schreef: Logish dat de boel gaat stotteren op 60hz want 60hz is voor de USA in Europa gebruiken we 50hz daar zijn vrijwel alle schermen ook op afgesteld.

Er is dus wat aan te doen en dat is 50hz aanhouden.

Ik heb helemaal nooit iets stotteren aan video op mijn laptop, ook niet in 1080p 50hz.
Dat is volgens mij alleen TV en consoles, geen 24hz video.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)