Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.5  - stotterende weergave bij rtlxl video
Bijv. de docu "rusland naar iran".

Ik kies voor 720p download, met en zonder ffmpeg. Wanneer de video afspeelt in de browser loopt er een "vloeiende" 25p video stream (laptopscreen is natuurlijk 60p dus enige stotteren is altijd aanwezig, niet op mn 50hz tv echter). Nadat deze is gedownload resulteerd dit in een 1280x720p h264 file met 25fps en stereo aac soundtrack. De videostream is echter erg stotterend, alsof er een framerateconversion heeft plaatsgevonden. Beeld en geluid lopen wel in sync. Bitrate loopt zo rond de 4mbit. Alles ziet er goed uit, behalve de niet vloeiende weergave. Is hier iets aan te doen? Vooral bij panning scenes is dit erg hinderlijk (bergketens die bibberend voorbij pannen).
Antwoord
Logish dat de boel gaat stotteren op 60hz want 60hz is voor de USA in Europa gebruiken we 50hz daar zijn vrijwel alle schermen ook op afgesteld.

Er is dus wat aan te doen en dat is 50hz aanhouden.

Ik heb helemaal nooit iets stotteren aan video op mijn laptop, ook niet in 1080p 50hz.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(12 February 2018, 23:15)penthe schreef: Logish dat de boel gaat stotteren op 60hz want 60hz is voor de USA in Europa gebruiken we 50hz daar zijn vrijwel alle schermen ook op afgesteld.

Er is dus wat aan te doen en dat is 50hz aanhouden.

Ik heb helemaal nooit iets stotteren aan video op mijn laptop, ook niet in 1080p 50hz.

Ik geloof niet dat je me begrijpt: hetgeen ik binnenhaalt stottert enorm, zelfs wanneer ik deze op een native 50hz display weergave. Dus 1:1 framerate weergave. Maw. er gaat ergens iets mis. Dat een 25p stream op 60hz display niet lekker loopt is evident, echter is deze stream wanneer deze in native framerate wordt weergegeven alles behalve vloeiend van weergave (getest op meerdere machines & display's/tv's).
Antwoord
Staat je computer display dan ook op 50hz ipv op 60hz? Ik heb hier al meerdere malen meegemaakt dat mijn drivers de boel op 60hz zette en als je dan 720p of 1080p 50hz videos gaat afspelen deze enorm gaan stotteren.

Verder speelt alles aan HD stotterend af op computers zonder een HDMI uitgang aangezien deze de resolutie ook niet ondersteunen.
Antwoord
(12 February 2018, 23:56)penthe schreef: Staat je computer display dan ook op 50hz ipv op 60hz? Ik heb hier al meerdere malen meegemaakt dat mijn drivers de boel op 60hz zette en als je dan 720p of 1080p 50hz videos gaat afspelen deze enorm gaan stotteren.

Verder speelt alles aan HD stotterend af op computers zonder een HDMI uitgang aangezien deze de resolutie ook niet ondersteunen.

Zoals gezegd meerdere machines gebruikt om af te spelen, waaronder een htpc die 1:1 framerate output ondersteund en keurig 50p naar een tv uitstuurt. Dan nog hapert de boel.

Je tweede reactie klopt helaas niet; hoewel ik enkel hdmi gebruik staat resolutie los van gebruikte interface, en zou je bijv. prima 1080p over component kunnen uitsturen. Daarnaast zegt HD enkel iets over resolutie, niet de framerate of kleurdiepte. 1080p komt bijv. voor in 23.95, 24, 25, 29,97 en 30fps. En dit alles heet HD.

Lang verhaal kort gemaakt: het gedownloade videofragment is simpelweg verrot en wordt niet correct opgeslagen.
Antwoord
Tja jou verhaal klopt in mijn ogen niet, HD kan nooit over component tenzij je het convert van digitaal naar analoog SD want analoog SD component kan deze digitale HDresolutie geheel niet aan.

Ik kan de boel gewoon zonder stotteren afspelen, dus is het niet een algemeen probleem maar een lokaal probleem bij jou, je ziet er verder dan ook geen berichten over dan enkel die van jou nu.

Framerate is het aantal beeldjes per seconde, en staat los van de scherm resolutie die een stuk hogere pixelopbouw nodig heeft, dus om nu te gaan beweren dat SD analoog component een digitaal HD signaal probleemloos door kan geven is totale nonsens. En je hebt in SD net zo goed de zelfde framerates waarden aangezien deze niet resolutie gebonden zijn maar aan het aantal beeldjes per seconde.

Dus begrijp niet waarom jij een vraag plaatst als je zelf aangeeft dat een correct antwoord niet klopt?
Antwoord
(13 February 2018, 0:24)penthe schreef: Tja jou verhaal klopt in mijn ogen niet, HD kan nooit over component tenzij je het convert van digitaal naar analoog SD want analoog SD component kan deze digitale HDresolutie geheel niet aan.

Ik kan de boel gewoon zonder stotteren afspelen, dus is het niet een algemeen probleem maar een lokaal probleem bij jou, je ziet er verder dan ook geen berichten over dan enkel die van jou nu.

Framerate is het aantal beeldjes per seconde, en staat los van de scherm resolutie die een stuk hogere pixelopbouw nodig heeft, dus om nu te gaan beweren dat SD analoog component een digitaal HD signaal probleemloos door kan geven is totale nonsens. En je hebt in SD net zo goed de zelfde framerates waarden aangezien deze niet resolutie gebonden zijn maar aan het aantal beeldjes per seconde.

Dus begrijp niet waarom jij een vraag plaatst als je zelf aangeeft dat een correct antwoord niet klopt?
Ik heb jarenlang met analoge HD beamers gewerkt die via component of rgbhv in HD werden aangestuurd, beweren dat dit niet kan is onzin.

Vervolgens begin je over analoog SD, iets wat ik helemaal niet benoem. Op het moment dat je bij een analoge source de bandbreedte verhoogt en synchronisatie etc. verhoogd heb je simpelweg te maken met analoog HD . Wist je dat er zelfs analoge HD videocameras bestonden?

Je begint vervolgens weer over sd component. Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruik. Ik heb het niet over SD compoment, ik heb het over HD component. Vervolgens ga je herhalen wat ik zelf eerder aan je heb uitgelegd.

Laat maar zitten; ik heb geen zin om hier een complete cursus analoge&digitale video te geven. Daar heb ik geen tijd voor.
Antwoord
(13 February 2018, 11:19)dipswitch schreef: Ik heb jarenlang met analoge HD beamers gewerkt die via component of rgbhv in HD werden aangestuurd, beweren dat dit niet kan is onzin.

Vervolgens begin je over analoog SD, iets wat ik helemaal niet benoem. Op het moment dat je bij een analoge source de bandbreedte verhoogt en synchronisatie etc. verhoogd heb je simpelweg te maken met analoog HD . Wist je dat er zelfs analoge HD videocameras bestonden?

Je begint vervolgens weer over sd component. Je legt me woorden in de mond die ik niet gebruik. Ik heb het niet over SD compoment, ik heb het over HD component. Vervolgens ga je herhalen wat ik zelf eerder aan je heb uitgelegd.

Laat maar zitten; ik heb geen zin om hier een complete cursus analoge&digitale video te geven. Daar heb ik geen tijd voor.

Overigens heb ik hier tot op heden enkel last van bij de rtl z docu: https://www.rtl.nl/gemist/z-doc-de-ultie...everingen/

Probeer het zelf maar eens, je zult een verschrikkelijk schokkerige weergave krijgen.
Antwoord
Ik ben de aflevering van 9 feb 2018 nu aan het downloaden in 720P kwaliteit, dus kom hier later weer even op terug na de video getest te hebben.
Antwoord
Ik heb de video een geruime tijd bekeken "Z Doc; De Ultieme Tocht Van Rusland Naar Iran - Afl 5 [20180209]" En de video speelt zonder schokken of enig probleem af op mijn laptop. Hij speelt ook zonder problemen af op mijn Moviecube die via HDMI verbonden staat met mijn plasma.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)