Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 3.0.0.5  - Hangt op ophalen URL bij NPO Start
Geacht forum,

Ik probeer een docu van NPO Start te bewaren. URL is

https://npo.nl/start/serie/frontlinie/se...e/afspelen

GemistDownLoader v3.0.0.5 (onder Debian Linux) haalt wel de correcte omschrijving van de docu op, maar als ik de download start (met 'Start downloaden') dan blijft het hangen op "Bezig met ophalen URL...". Download lijkt niet meer te annuleren (met 'Annuleer download') en pgm normaal afstoppen lukt ook niet meer (moet pgm echt cancellen vanuit OS). Zie schermafdruk in bijlage waarop het pgm blijft hangen.
Kan iemand anders - al is het onder Windows of MacOS - met versie 3.0.0.5 de docu wel downloaden?
Of moet ik tegenwoordig een account hebben op NPO Start om te kunnen downloaden?
Ik heb geen account bij NPO Start en kan de docu via genoemde URL wel gewoon online bekijken.

Alle hulp is welkom en bij voorbaat hartelijke dank v/e Linux-gebruiker en hobbyprogrammeur

Bijlagen Miniatuurweergaven

Steijn van Essen
Moving from Wintel to Linux-on-ARM
(better for my privacy and the environment)
Antwoord
(30 March 2025, 19:38)Steijn_van_Essen schreef: Geacht forum,

Ik probeer een docu van NPO Start te bewaren. URL is

https://npo.nl/start/serie/frontlinie/se...e/afspelen

GemistDownLoader v3.0.0.5 (onder Debian Linux) haalt wel de correcte omschrijving van de docu op, maar als ik de download start (met 'Start downloaden') dan blijft het hangen op "Bezig met ophalen URL...". Download lijkt niet meer te annuleren (met 'Annuleer download') en pgm normaal afstoppen lukt ook niet meer (moet pgm echt cancellen vanuit OS). Zie schermafdruk in bijlage waarop het pgm blijft hangen.
Kan iemand anders - al is het onder Windows of MacOS - met versie 3.0.0.5 de docu wel downloaden?
Of moet ik tegenwoordig een account hebben op NPO Start om te kunnen downloaden?
Ik heb geen account bij NPO Start en kan de docu via genoemde URL wel gewoon online bekijken.

Alle hulp is welkom en bij voorbaat hartelijke dank v/e Linux-gebruiker en hobbyprogrammeur

Ik heb even gekeken en een programma hier geeft aan dat het DRM protectie heeft maar dat is eigenlijk helemaal niet het geval. Ik heb er daarna even een ander programma op los gelaten die die goed met DASH streams om kan gaan en deze heeft het wel keurig gedownload. Dus voor 1x hier want ik gaat dit verder niet meer doen heb je de link naar je uitzending die na 7 dagen niet meer geldig is. https://sendgb.com/ZMCyG3igVEp  Veel kijk plezier!
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(30 March 2025, 23:29)penthe schreef: Ik heb even gekeken en een programma hier geeft aan dat het DRM protectie heeft maar dat is eigenlijk helemaal niet het geval. Ik heb er daarna even een ander programma op los gelaten die die goed met DASH streams om kan gaan en deze heeft het wel keurig gedownload. Dus voor 1x hier want ik gaat dit verder niet meer doen heb je de link naar je uitzending die na 7 dagen niet meer geldig is. https://sendgb.com/ZMCyG3igVEp  Veel kijk plezier!

Beste Penthe,

Deze oplossing had ik niet verwacht op een technische website, maar ik ben er wel blij mee: ik download niet zo heel vaak en kon deze docu, die ik graag aan wat mensen wil laten zien, probleemloos downloaden van SendGB. Nooit van gehoord, maar kennelijk bedoeld voor grote bestanden. En dit bleek een joekel. Dus sowieso mijn dank voor de geboden hulp.
En ik las uit een antwoord op een andere hulpvraag dat je (u) meer tooltjes hebt om videos en audios te downloaden. En ik concludeer voorzichtig dat je (u) voor 'mijn' docu ook zo'n ander tooltje hebt gebruikt omdat GemistDownloader het even liet afweten. Klopt dat?

Overigens is DRM vaak spelbreker: ik had kortgeleden Firefox geupdate en moest daarna ook weer DRM-ondersteuning in deze browser activeren voordat ik filmpjes kon bekijken.
Misschien moet ik ook maar een naar een paar reservetooltjes op zoek (onder Linux dan).
Steijn van Essen
Moving from Wintel to Linux-on-ARM
(better for my privacy and the environment)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)