Welkom gast! Registreren
zwart scherm notebook eeepc 1000HD
Goedenavond, ben altijd zeer tevreden geweest met mijn notebook eeepc 1000HD alleen sinds vandaag zie ik bij het opstarten helaas alleen een zwart beeldscherm. Ik ben geen held met dit soort dingen. Heb al meerdere keren weer uit en aan gedaan. Accu eruitgehaald. Zonder accu aandoen met alleen de oplader er in.. Niks helpt. Wanneer ik tijdens het opstarten de knop F8 indruk zie ik wel het menu, maar wanneer ik veilige modus selecteer etc, krijg ik gewoon weer een zwart beeldscherm.. Wie kan mij helpen? Mvg Tjada
Nu zie ik nadat ik veilige modus heb geselevteerd een x aantal regels wat begint met: multi<0>disk<0>rdisk<0>partition<1>\WINDOWS\system32\.......... (En dit zie ik dan een stuk of 14 x staan met op de puntjes telkens iets anders! Sorry ik doe dit allemaal nu via mijn telefoon, misschien dat het wat onduidelijk overkomt)
Antwoord
Beste Tjada,
Als het goed is kun je in het menu bij F8 ook kiezen voor 'Laatste bekende juiste configuratie'. Kom je wel verder als je voor die optie gaat?

Webmaster
Antwoord
Beste webmaster, het advies heb ik opgevolgd, ik zie nu een soort van witte balk met daarna een rij van: iiiiiiiiiii (zoiets)... en zo blijft het beeldscherm staan...
Antwoord
Beste Tjada, voer de volgende stappen uit:
1. Zorg dat er geen cd/dvd of usb-stick is aangesloten
2. Zorg dat de computer uit staat
3. Haal de batterij uit de computer, haal de stekker uit het stopcontact en wacht 1 minuut. Sluit dan alles weer aan.
4. Werkt het nu nog niet, doe dan het volgende: druk de reset-knop van de EEE-pc in met een paperclip of iets dergelijks. De knop is een smal gaatje dat meestal naast de USB-poorten zit.

Succes,
Webmaster
Antwoord
Beste webmaster, helaas heeft het niet mogen helpen.. De resetknop lijkt mijn notebook, netbook niet te hebben, heb er naar gezocht (is dat uberhaupt mogelijk?). Het enige gaatje naast de usb poorten bevat de letter K.. Mvg Tjada
Antwoord
Misschien dat er dan bij jouw model een resetknop onder het toestel zit. Er staat een logootje bij dat lijkt op >o< .
Mocht jouw toestel geen resetknop hebben, of mocht het niet werken, dan raad ik aan contact op te nemen met de leverancier met het toestel. Er zijn meer gebruikers met het probleem: soms blijkt het te liggen aan een defect onderdeel in de netbook.
Antwoord
Ik heb gevonden hoor webmaster! Hij zat onderin! Heb hem ingedrukt, nu branden er een paar lichtjes onder mij toetsenbord. De eerste 2 zijn groen de 3e brand niet en de 4e is nu na het indrukken van de resetknop blauw. Het beeldscherm blijft helaas zwart... Heel snel kwam er wel een grijs scherm met eeepc en de keuze met F2 biossetup maar dat verdween na 1 seconde weer op een zwart scherm
Heb alles overnieuw gedaan en zit nu in de bios setup.. Blauw grijs scherm, geen idee wat te doen nu webmaster!
Antwoord
Ik raad je aan contact op te nemen met de leverancier van de netbook.
Antwoord
Ga ik zeker doen... Bedankt!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)