01 February 2011, 17:14
Internetters die op Bol.com naar een product zoeken, kunnen vanaf nu direct vanuit de Bol.com-site bij andere webwinkeliers bestellen. Onder andere Informatique, Megapool en Bobshop nemen deel aan de 'Bol.com plaza'.
Het is vanaf dinsdag mogelijk om bij 'honderden' elektronicaproducten te kiezen voor een product van de concurrent, aldus Bol.com. Bij producten die ook door een concurrent worden aangeboden, kunnen klanten kiezen bij welke webwinkel ze hun product het liefst bestellen.
Het afrekenen gebeurt op Bol.com, dat vervolgens de bestelling aan de desbetreffende webwinkel doorgeeft. De deelnemende winkels zijn Informatique, Megapool, Internetshop.nl en Bobshop. In de toekomst komen er nog meer winkels in de 'Bol.com plaza', zoals het bedrijf het aanbod van concurrerende winkels noemt.
Volgens Bol.com-directeur Daniel Ropers heeft zijn bedrijf zelf voordeel bij het aanbod van concurrenten: "Er zijn altijd producten die wij niet kunnen leveren of waarvoor we niet de laagste prijs bieden", zegt hij. Nu hoeven klanten daarvoor niet naar een andere website, redeneert Ropers. Daardoor moet Bol.com een 'aantrekkelijke startplek' worden om te zoeken naar producten. Bol.com krijgt per transactie ook een vergoeding, van 'enkele procenten', die door de concurrent wordt betaald. Met de Bol.com plaza lijkt het bedrijf de concurrentie met prijsvergelijkers te willen aangaan.
Gepost op 1 februari 2011 om 15:00.
Lees het complete artikel via deze link.
Het is vanaf dinsdag mogelijk om bij 'honderden' elektronicaproducten te kiezen voor een product van de concurrent, aldus Bol.com. Bij producten die ook door een concurrent worden aangeboden, kunnen klanten kiezen bij welke webwinkel ze hun product het liefst bestellen.
Het afrekenen gebeurt op Bol.com, dat vervolgens de bestelling aan de desbetreffende webwinkel doorgeeft. De deelnemende winkels zijn Informatique, Megapool, Internetshop.nl en Bobshop. In de toekomst komen er nog meer winkels in de 'Bol.com plaza', zoals het bedrijf het aanbod van concurrerende winkels noemt.
Volgens Bol.com-directeur Daniel Ropers heeft zijn bedrijf zelf voordeel bij het aanbod van concurrenten: "Er zijn altijd producten die wij niet kunnen leveren of waarvoor we niet de laagste prijs bieden", zegt hij. Nu hoeven klanten daarvoor niet naar een andere website, redeneert Ropers. Daardoor moet Bol.com een 'aantrekkelijke startplek' worden om te zoeken naar producten. Bol.com krijgt per transactie ook een vergoeding, van 'enkele procenten', die door de concurrent wordt betaald. Met de Bol.com plaza lijkt het bedrijf de concurrentie met prijsvergelijkers te willen aangaan.
Gepost op 1 februari 2011 om 15:00.
Lees het complete artikel via deze link.