Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.9  - Waarom maakt Gemistdownloader contact met een server?
Als er iets met je internetverbinding is, dan werkt het programma natuurlijk niet, maar geeft wel een melding bij het opstarten dat het geen contact kan maken met een server (145.131.16.36) en sluit dan af.
Waarom is dat?
Wat gebeurt er bij dat contact?
Het is blijkbaar elke keer dat je het programma start.
Antwoord
Ik weet het niet maar ik vermoed dat GD de URL van de gewenste uitzending daarheen opstuurt, dat die server dan uitpluist wat de URL is van het bijbehorende bestand en dan dat resultaat terugstuurt naar GD die het bestand vervolgens ophaalt. De manier van uitpluizen is nogal aan wijzigingen onderhevig want de omroepen veranderen daarin nogal eens wat en de bouwer van GD hoeft dan "alleen maar" op de server de uitpluisprogrammatuur aan te passen in plaats van hij een nieuwe versie van GD moet maken die iedereen moet ophalen. Ik ben benieuwd of mijn vermoeden klopt.
Antwoord
De post hierboven zit inderdaad in de juiste richting. GemistDownloader maakt contact met de server voor versieupdates (e.g. versie 2.9.0.9) en interne updates (wat verantwoordelijk is voor bijv. het downloaden van YouTube).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)