Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - NPO: Balen
Ik baal enorm
Ik dacht jes nieuwe versie dus problemen met npo opgelost.
Maar helaas.
Ik vraag me af of dit ooit nog te downloaden valt en of de regel wat te zien is op de site kan gedownload worden weer gaat kloppen.
Want kijken op de site kan maar downloaden en opslaan op laptop om op mijn gemak (slechthorend en dus met ondertitels) terug te kijken helaas dus niet.
Ik was een aantal serie het downloaden miste van 1 nog 1 aflevering en van 1 programma nog 3 maar helaas niet meer te downloaden. 
Gaat om wie is de mol en hij is een zij. 
Ook wilde ik leaving neverland van Michael Jackson downloaden om later eens terug te kijken op mijn gemak maar ook die zit drm op.
Zo jammer dit.
Troost voor mij is dat het (zo was het nu) op de site wie is de mol en hij is een zij terug te kijken blijft dus misschien ooit met een oplossing weer te downloaden dat ik de serie op de laptop compleet kan maken.
Niemand wat het weet natuurlijk maar zo jammer dit.
Hoop heel hard met iedereen mee op een oplossing als die er kan komen want die beveiliging mag niet omzeilt worden. 
We gaan het afwachten.
Antwoord
Inderdaad jammer, misschien kan de maker hem aanpassen dat je bijv wel kan downloaden als je een NPO account hebt
Antwoord
Tis gratis terug te kijken waarom dan wel betalen om het op te slaan op je laptop want zo zie ik het opslaan om later nog eens terug te kijken als ik er tijd voor heb. En natuurlijk voor de ondertitels niet te vergeten die wat er als je via on demand terug kijkt er niet onder staan en ik het dus niet kan volgen.
Antwoord
Zoals jij het schrijft is het: Het gaat erom om iets "op je gemak" terug te kunnen kijken.
Kijken wanneer je afhankelijk bent van ondertitels kost toch al meer energie dan kijken met geluid.
Het is doodzonde dat ons die mogelijkheid wordt ontnomen.
En dat je met een incomplete serie blijft zitten is inderdaad ook frustrerend.

Maar wat ik niet begrijp is dat jij schrijft dat je bij het kijken via de site geen ondertitels hebt.
Die kun je toch aanzetten?
En bij "Leaving Neverland" zitten uiteraard de "gewone" ondertitels, omdat het in het engels is.
Dat programma kun je overigens wel ergens anders downloaden, met engelse ondertitels als je daar wat aan hebt.
Antwoord
Via de site van NPO kan ik Frans Bauer in China - Aflevering 8 niet downloaden met GemistDownloader, maar toch heeft iemand deze aflevering via een nieuwsgroep online gezet. 
Lijkt mij dat het dus toch mogelijk moet zijn om met DRM beveiligde video's te downloaden?
Antwoord
(10 March 2019, 23:21)Loner schreef: Via de site van NPO kan ik Frans Bauer in China - Aflevering 8 niet downloaden met GemistDownloader, maar toch heeft iemand deze aflevering via een nieuwsgroep online gezet. 
Lijkt mij dat het dus toch mogelijk moet zijn om met DRM beveiligde video's te downloaden?

Helaas gaat het er niet om of het wel of niet technisch mogelijk is, maar kopieerbeveiliging omzeilen is iets waar GemistDownloader je helaas niet mee zal kunnen helpen, zoals uitgebreid besproken in het NPO-topic.
Antwoord
(10 March 2019, 23:21)Loner schreef: Via de site van NPO kan ik Frans Bauer in China - Aflevering 8 niet downloaden met GemistDownloader, maar toch heeft iemand deze aflevering via een nieuwsgroep online gezet. 

Dat gaat het dan ook waarschijnlijk worden dat programmas nu steeds meer via de nieuwgroepen worden aangeboden. Als iets niet meer mogelijk is komt er weer een andere weg vrij die het mogelijk maakt om toch offline te kunnen kijken. In de USA doen ze het al jaren en kun je alle bekende series dagelijks een dag na de uitzending downloaden, daarna download je even de juiste ondertitels ervoor en je kunt reclame vrij kijken. Het gaat linksom of rechtsom maar tegenhouden kunnen ze het nooit.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(10 March 2019, 23:41)penthe schreef: Dat gaat het dan ook waarschijnlijk worden dat programmas nu steeds meer via de nieuwgroepen worden aangeboden. Als iets niet meer mogelijk is komt er weer een andere weg vrij die het mogelijk maakt om toch offline te kunnen kijken. In de USA doen ze het al jaren en kun je alle bekende series dagelijks een dag na de uitzending downloaden, daarna download je even de juiste ondertitels ervoor en je kunt reclame vrij kijken. Het gaat linksom of rechtsom maar tegenhouden kunnen ze het nooit.

Zo heb ik inderdaad ook wel eens een amerikaanse serie naar binnen gehengeld.   Inderdaad, vaak de volgende dag al beschikbaar.   Maar veel aangeboden software is dan ook ingesteld op het verwijderen van de DRM van amerikaanse content.   Deze software herkent als het ware wat de herkomst is en die standaard wordt dan gehanteerd bij het verwijderen.  

Ik had verwacht dat het "kraken" van de DRM van de NPO wat langer zou duren.  Omdat ik dacht dat  ze mischien een eigen systeem zouden hebben.   Weten we zeker dat het geen schermopname is?   Hoe vind ik deze download van Frans Bauer?

Ik ben overigens bang dat je op zich wel gelijk hebt in je toekomstbeeld,  maar dat dat alleen voor "mainstream" programma's zo zal zijn.    Dus bij wijze van spreken wel "Wie is de Mol"  maar niet "Tegenlicht".
Antwoord
(11 March 2019, 0:16)Arie schreef: Zo heb ik inderdaad ook wel eens een amerikaanse serie naar binnen gehengeld.   Inderdaad, vaak de volgende dag al beschikbaar.   Maar veel aangeboden software is dan ook ingesteld op het verwijderen van de DRM van amerikaanse content.   Deze software herkent als het ware wat de herkomst is en die standaard wordt dan gehanteerd bij het verwijderen.  

Ik had verwacht dat het "kraken" van de DRM van de NPO wat langer zou duren.  Omdat ik dacht dat  ze mischien een eigen systeem zouden hebben.   Weten we zeker dat het geen schermopname is?   Hoe vind ik deze download van Frans Bauer?

Ik ben overigens bang dat je op zich wel gelijk hebt in je toekomstbeeld,  maar dat dat alleen voor "mainstream" programma's zo zal zijn.    Dus bij wijze van spreken wel "Wie is de Mol"  maar niet "Tegenlicht".
Antwoord
Wat ik jammer vindt is dat de NPO een andere maatstaf aanhoudt als bijvoorbeeld de Belgische omroepen. In België zijn de programma's wel te downloaden, zeker de eigen producties.
In Nederland is niets te downloaden geen eigen producties en geen buitenlandse. Er is dus blijkbaar een verschil in interpretatie van de opgestelde regels.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)