Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - NPO: Krakende geluiden bij MKV/MP4
Ik denk niet dat dit aan gemist downloader ligt maar ik heb sinds 14 dagen als ik uitzendingen van NPO download gekraak in het geluid van uitzendingen van NPO. Niet bij andere zenders.
Ik heb dit bij twee verschillende mediaplayers.
Geen gekraak bij Mpeg download alleen bij mkv en Mp4.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? en is er misschien een oplossing?
Antwoord
Kun je proberen onder instellingen in GemistDownloader de optie 'Forceer gebruik FFmpeg' in te schakelen, en zien of dat verschil maakt?
Antwoord
(31 January 2019, 14:05)Webmaster schreef: Kun je proberen onder instellingen in GemistDownloader de optie 'Forceer gebruik FFmpeg' in te schakelen, en zien of dat verschil maakt?

Hallo Webmaster,
Maakt helaas geen verschil. Alleen bij Mpeg gaat het goed. Gelukkig alleen bij NPO dus het is geen ramp. Bedankt voor het meedenken.

Groet Henny
Antwoord
Misschien vreemd, maar als er m4a geluid meekomt bij de NPO van de allerlaatste codec gaat het op oudere codecs kraken met mkv en mp4. Ik heb het zelfde probleem bij een aantal Spaanse zenders, dan moet ik de video en audio apart downloaden en dan de m4a omzetten naar mp3 en dan de video en audio mergen. Op mijn PCs speelt het wel goed af maar op mijn wat oudere mediaspelers die op de tv zijn aangesloten gaat het kraken daarom het omzetten van m4a naar mp3.

Nu heb ik al maanden niets meer van de NPO binnengehaald dus kan ik er niet 100% zeker van zijn maar kijk er niet gek van op als dit het probleem is.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Wij hebben hetzelfde probleem bij NPO download, ga nu ook proberen om in mpeg te downloaden, kijken of het helpt
Antwoord
Ik had dit probleem ook al enkele weken. Heb eerst een oudere versie van programmagemist gedownload maar dit maakte geen verschil, daardoor wist ik dat het probleem niet aan de nieuwere versie lag, maar aan de NPO.
Heel vervelend afkijken die bijgeluiden, je kunt je eigenlijk niet meer goed concentreren op hetgeen je wilt bekijken.
Inderdaad zijn deze geluiden alleen te horen bij het afspelen via de mediaplayer, als ik een usb stick in de tv doe dan speelt het ook af zonder problemen. Ik had nog wel de optie mkv uitgeprobeerd om te zien of dat verschil maakte, maar niet dus. De Mpeg heb ik nooit uitgeprobeerd maar ga ik de eerstvolgende keer doen.

Op dit moment probeer ik programma's van RTL4 te downloaden maar het wil maar niet lukken, hij maakt de downloads niet af. Op een gegeven moment had ik het programma bijna binnen (96%) maar nu op dit moment blijft hij weer hangen op (41%). Heb mijn vpn al uitgeschakeld om te zien of dat nog wat uitmaakt maar ook nu blijft de download steeds hangen. Ik probeer het vanavond of morgen nog wel een keer.
Antwoord
Die downloads van RTL waren vroeger altijd heel snel binnen, maar nu duurt het een eeuwigheid. Na *tig keren proberen heb ik eindelijk 1 download volledig binnen gekregen. Jammer dat het steeds lastiger wordt om programma's goed binnen te halen (NPO met bijgeluiden en RTL met afgebroken downloads). Ik heb altijd met heel veel plezier gebruik gemaakt van Programma gemist maar ik kan me voorstellen dat je als programmeur ook er moedeloos van wordt om steeds opnieuw problemen te moeten oplossen.
Antwoord
mpg download file is maar liefst 3 x zo groot als mp4 en het heeft codecs nodig die ik dan weer extra moet downloaden/zoeken, daar begin ik niet aan. Dan zet ik de af te kijken programma's wel op usb-stick, en hopelijk dat de nieuwere mediaplayers dit geluidsprobleem niet hebben. (mijne is meer dan 5 jaar oud nu)
Antwoord
Het probleem van het kraken ligt bij de nieuwe m4a codec, alles met deze nieuwe codec kraakt als het op een oudere m4a codec wordt afgespeeld. De enige oplossing is om de m4a naar mp3 om te zetten maar dat is een heel gedoe en kost veel meer tijd.

En ik ben bang dat over niet al te lange tijd alle omroepen deze nieuwe m4a codec gaat gebruiken zodat alles kraakt.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(31 January 2019, 4:04)Klauwkikker schreef: Ik denk niet dat dit aan gemist downloader ligt maar ik heb sinds 14 dagen als ik uitzendingen van NPO download gekraak in het geluid van uitzendingen van NPO. Niet bij andere zenders.
Ik heb dit bij twee verschillende mediaplayers.
Geen gekraak bij Mpeg download alleen bij mkv en Mp4.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? en is er misschien een oplossing?

Probeer eens VLC player. Die gebruik ik en ik heb nergens last van.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)