Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.6  - Mono: geen voortgangindicator
Sinds vandaag (10 mei) tracht ik afleveringen van een programma van NPO te downloaden. Ik gebruik Ubuntu 18.04 en Gemistdownloader 2.9.0.6.
De tips uit https://www.helpdeskweb.nl/forum/showthr...p?tid=2313 heb ik gebruikt.
Code:
sudo apt-get install libgtk2.0-cil
en
Code:
sudo apt-get install gtk-sharp2
maar de downloader start, werkt, maar laat geen voortgangsbalkje meer zien. Hij deed dat eergisteren wel.
Na een onbepaalde tijd is hij opeens 100% of gestopt met een schrijffout. De client heeft onbeperkte rechten naar de directory waarnaar geschreven wordt. Ik zie in Nautilus ook dat er geschreven wordt. De voortgangindicator blijft op 0% staan.

Heeft iemand een suggestie?

Overigens werkt de voortgangsindicator wel met versie 2.9.0.5 in een oudere ubuntu 16.04
Adonet Ubuntu. Alles om met Ubuntu het internet op te gaan.
Antwoord
Ik heb onder 16.04 hetzelfde probleem. Ben er nog niet uit dit werkend te krijgen.
Onder 18.04 Bionic Bever werkt alles naar behoren. De indicator echter werkt alleen bij de vrt.be onder VPN. Bij de NPO werkt de indicator niet. Heel raar.
Ik ga verder zoeken waarom het onder 16.04 niet werkt.
Antwoord
Gebruik jij in Ubuntu 16.04 Gemistdownloader 2.9.0.5 of 2.9.0.6?
Antwoord
Heeft iemand een idee waar de voortgangsindicator is gebleven in Ubuntu 18.04 of in Gemistdownloader 2.9.0.6?
Ik zie geen voortgang als ik download vanaf de NPO
Wel als ik download vanaf de VRT.
Antwoord
Kun je een screenshot sturen van hoe het eruit ziet bij VTM en bij NPO? Ik kan het probleem niet reproduceren op Xubuntu 18.04.
Antwoord
(16 May 2018, 23:43)Webmaster schreef: Kun je een screenshot sturen van hoe het eruit ziet bij VTM en bij NPO? Ik kan het probleem niet reproduceren op Xubuntu 18.04.
Dit zijn mijn screenshots bij NPO en bij VRT (NIET VTM)
NPO geen voortgangindicator, maar blijft staan op 0% en is na enkele minuten opeens 100% of gefaald.
VRT geeft netjes de voortgang, snelheid en percentage.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je onder instellingen de optie 'Forceer gebruik FFmpeg' aanzet, GemistDownloader sluit en heropent, en weer vanaf de NPO downloadt? Treedt het probleem dan nog op?
Antwoord
Dat werkt inderdaad. Dat was eerder nooit nodig. Enig idee wat hier de reden van is. Komt dat door iets van Ubuntu, of is dat iets in Gemistdownloader?
Antwoord
Ik zal verder onderzoeken of ik kan achterhalen waar dit door komt; mogelijk is het een probleem in Mono zelf.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)