Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.4  - NPO: JSON-probleem
Ineens (29-4-2018)  foutmeldingen tijdens video / afleveringen downloaden van NPO :
"Er is iets misgegaan tijdens het ophalen van deze video"  en
"Deze aflevering kon niet worden opgehaald"

Ook nieuwere versies t/m 2.9.06 GemistDownloader  geprobeerd, zelfde  foutmeldingen.

Direct hierna video's opgehaald van VRT. be - Deze gaven geen enkel probleem."

Inmiddels  30/4  21.15 uur deed dit probleem zich ook voor op VRT.be  met de melding:
"Download mislukt, onbekende fout opgetreden

Dit moet  afbeelding foutmelding zijn. (Ik gebruik dit forum voor de 1e keer)
In forum komt deze zelfde melding voor o.a. in 2017 en werd toen opgelost door verm. webmaster.
Antwoord
Kun je controleren of je virusscanner/firewall GemistDownloader toegang geeft tot het internet?
Antwoord
(30 April 2018, 23:46)Webmaster schreef: Kun je controleren of je virusscanner/firewall GemistDownloader toegang geeft tot het internet?
Virusscanner/firewall geheel uitgeschakeld. Nogmaals getracht video te downloaden.
Weer zelfde foutmeldingen als eerder genoemd.
Antwoord
Kun je een voorbeeldlink geven waarbij dit optreedt? Kun je ook aangeven of de uitzending wel gewoon via de website te bekijken is?
Antwoord
Voorbeeldlink is:    https://www.npo.nl/2doc/09-01-2018/KN_1696120 (met hangslotje er voor - beveiligde verbinding). Deze eerst geprobeerd te downloaden, maar poging stopte direct met als laatste  foutmelding: "X  Ophalen video-url mislukt "
Nu direct de erop volgende documentaires geprobeerd te downloaden. Alle stopten direct op dezelfde manier. Ze speelden wel gewoon direct  in beeld af.
Vanavond VRT.be weer uitgeprobeerd, kon direct 2 documentaires downloaden. Direct overgeschakeld naar NPO.nl  alle pogingen werden hier direct afgebroken met de bekende foutmeldingen.
Status: Woensdag 2 mei 2018 14.00 uur  Vrt.be  (Alles te bekijken en te downloaden)
                             maar via NPO.nl  (Alles te bekijken,  NIETS te downloaden met boven-genoemde foutmeldingen )
Status vrijdag 4 mei 22.00 uur: Gemist Downloader 2.9.04  download alles van Vrt.be -  URL's NPO.nl blijven genoemde foutmeldingen geven. URL's NPO werken trouwens wel op (?).nl , halen alles binnen.
Is echter omslachtig werken. Kijk ernaar uit ik weer normaal kan werken met Gemist Downloader.
Bedankt vast voor eventuele aan te dragen oplossingen en het meedenken (meeleven).
Antwoord
Op 09-05-2018 getracht de video met url https://www.npo.nl/huis-van-saoed/08-05-...ON_1290524 te downloaden. Deze geeft steeds een foutmelding. Op de iMac geprobeerd via een andere manier dit op te halen, maar ook daar krijg ik een foutmelding in de trant van: "Deze video is uitsluitend beschikbaar via NPO+ omdat het om een betaalde video gaat". Beetje vaag allemaal, want ik heb een NPO Premium account waar ik maandelijks voor betaal.

Ik zie even niet hoe ik hier een afbeelding kan plaatsen. Ik heb n.l. een screenshot van de foutboodschap.
Antwoord
Even als vervolg op mijn vorige bericht:

Ik kan helaas de tekst van de foutmelding niet selecteren en kopiëren, dus ik doe een poging om de eerste regels hier weer te geven door ze over te typen.

"GemistDownbloader werkt mogelijk niet meer.
Er is een fout opgetreden in GemistDownloader waardoor het programma
mogelijk niet meer correct verder werkt enz."

System.UriformatExceptionOhngeldige URL: de hostnaam kan niet worden
geparseerd.
bij System.Uri.CreateThis(String uri, Boolean dontEscape, UriKind UriKind)

Er staat nog een hele riedel onder, maar hopelijk geeft dit al een indicatie in welke richting de fout moet worden gezocht.
Antwoord
NPO+ betreft  inderdaad een video, waarvoor een lidmaatschap is vereist om deze te downloaden.
De foutmelding waar ik dit bericht over heb gestuurd betreft een compleet vrije download, die ik via het online zo binnen kan halen.  Maar via gemistdownloader.nl 2.9.04 programma genoemde foutmeldingen in beeld krijg. Al de andere mogelijkheden, waaronder  youtube video's en video's  van vrt.be werken gewoon. Alleen video's die ik probeer via het programma gemistdownloader via NPO.nl geven deze foutmeldingen. Het lijkt hier weer een wijziging op de NPO server  (ingegaan ongeveer eind april 2018). Daarvoor had ik geen enkel probleem.
Antwoord
Kun je bevestigen dat je gewoon in Nederland woont? Sommige buitenlandse gebruikers meldden soortgelijke problemen.
Antwoord
Hier ook hetzelfde probleem,
ik kan ook de tekst niet kopieren, en ik woon echt in Nederland.
Ik probeerde video's te downloaden van YouTube

Harjen
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)