Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.20 bèta  - Foutmelding bij starten gemist downloader (BETA)
Hallo,

Ik krijg met de nieuwe beta versie 2.8.1.20 een foutmelding (zie bijlage).
Ik werk met Windows 7 (64bit).
Als ik mijn laptop vervolgens restart,  dan kan ik het programma daarna wèl opstarten.
Helaas.... maar één keer,  want bij een volgende keer moet ik opnieuw mijn laptop restarten :-(
Voorlopig dus maar teruggegaan naar de vorige beta versie,  die overigens probleemloos werkt.  

Ik heb wel al gezien,  dat het  bestand  "GDfetch2.dll"  bij installatie niet vervangen wordt door de nieuwe versie.
Ik heb ook de portable versie even op een stickje uitgetest,  en die werkt tot zover wel zonder haperen. 

Hoop dat jullie hier wat mee kunnen.

Ben verder zeer tevreden met dit programma.
Vooral dat ik ook de ondertitels voor slechthorenden kan downloaden vind ik erg prettig.
Op de player van de NPO zijn die letters aan de kleine kant.  Nu kan ik ze zelf net zo groot zetten als ik ze hebben wil.

Groet,
Arie.

Antwoord
(11 January 2016, 7:14)Arie schreef: Ik krijg met de nieuwe beta versie 2.8.1.20 een foutmelding (zie bijlage).
Ik werk met Windows 7 (64bit).
Als ik mijn laptop vervolgens restart,  dan kan ik het programma daarna wèl opstarten.
Helaas.... maar één keer,  want bij een volgende keer moet ik opnieuw mijn laptop restarten :-(
Voorlopig dus maar teruggegaan naar de vorige beta versie,  die overigens probleemloos werkt.  
Dank voor het melden, ik verwacht dat dit probleem in de volgende versie is opgelost.

(11 January 2016, 7:14)Arie schreef: Ik heb wel al gezien,  dat het  bestand  "GDfetch2.dll"  bij installatie niet vervangen wordt door de nieuwe versie.
Als GemistDownloader 2.8.1.20 successvol start, zou GDfetch2.dll vervangen moeten worden door een nieuwe versie.

(11 January 2016, 7:14)Arie schreef: Ik heb ook de portable versie even op een stickje uitgetest,  en die werkt tot zover wel zonder haperen.
GemistDownloader 2.8.1.20 portable werkt wel? Dat is opvallend te noemen.

(11 January 2016, 7:14)Arie schreef: Ben verder zeer tevreden met dit programma.
Vooral dat ik ook de ondertitels voor slechthorenden kan downloaden vind ik erg prettig.
Op de player van de NPO zijn die letters aan de kleine kant.  Nu kan ik ze zelf net zo groot zetten als ik ze hebben wil.
Fijn om te horen, daar doen we het voor Smilie
Antwoord
Nog voor de duidelijkheid,   het bewuste DLL bestand,  zit in mijn geval (bij de geïnstalleerde versie) in de map  C:\Users\mijnnaam\AppData\Roaming\GemistDownloader

(Ik neem aan dat dat de juiste plek is,  want daar zit hij al jaren,  samen met het ini file voor de instellingen)

Nu blijft daar dus gewoon de DLL versie van 21 september 2015 staan.
In de portable versie zit natuurlijk alles (dus ook dit DLL bestand) in één map,   vandaar dat ik ook kon zien dat er een nieuwe versie van dit DLL bestand (7 januarie 2016) was.

Ik heb al even geprobeerd,  de oude versie te vervangen door de nieuwe,  maar dat werkte niet.  Ik neem aan,  dat er ook wel een verschil is tussen de "portable" DLL en de "gewone" versie.   Maar het was toch een poging waard.....

De portable versie blijft overigens nog steeds perfect werken.
Groet,
Arie.
Antwoord
(11 January 2016, 14:30)Arie schreef: In de portable versie zit natuurlijk alles (dus ook dit DLL bestand) in één map,   vandaar dat ik ook kon zien dat er een nieuwe versie van dit DLL bestand (7 januarie 2016) was.
De DLL wordt niet meegeleverd in de portableversie, maar wordt automatisch aangemaakt (in dezelfde map als GemistDownloader.exe). Dit geldt ook voor de standaardversie van GemistDownloader (alleen dan in appdata). De reden dat de standaardversie dat bij jou niet doet, hangt vermoedelijk samen met de foutmelding die je in dit topic postte.
Antwoord
Toch nog een kleine aanvulling. De portable versie van 2.8.1.20 functioneert wel, maar uitgerekend de 888 ondertitels slaat hij niet op.

Ook bij de versie met de installer schijnt dit niet te werken.
Geen paniek, de vorige beta versie doet het nog prima.....
Antwoord
(11 January 2016, 22:37)Arie schreef: Toch nog een kleine aanvulling.   De portable versie van 2.8.1.20  functioneert wel,  maar uitgerekend de 888 ondertitels slaat hij niet op.

Dit is nu gefixt, kun je bevestigen dat het werkt?
Antwoord
(12 January 2016, 11:49)Webmaster schreef: Dit is nu gefixt, kun je bevestigen dat het werkt?

Excuus.  Ik had het bericht nog niet gezien.  Inderdaad,  ondertitels werken nu ook in de laatste Beta versie.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)