Welkom gast! Registreren
Command line
Hallo,

Ik automatiseer wegens tijdgebrek veel.
Meestal laat ik 's nachts mijn pc automatisch aanslingeren om de radio- en tv-fragmenten te downloaden die ik graag wil zien.

Opsporing Verzocht download ik nu automatisch, via een macro recorder met GD, maar zou graag in plaats daarvan gewoon command line gebruiken. Dan kan ik namelijk een batchbestandje aanroepen, wat wat betrouwbaarder is en eenvoudiger is met programmeren/automatiseren.

Ik heb gekeken op het forum via google maar kon geen items vinden.
Is command line mogelijk?
Of kan het worden toegevoegd.

Doel:
npo link automatisch verwerken in een .bat die de uitzending download en opslaat in dropbox. met dropsync heb ik dan de aflevering op telefoon, automatisch :-)
Antwoord
GemistDownloader kan in de huidige versie niet worden aangeroepen vanaf de command line, in andere woorden: je zult altijd een grafische interface krijgen. GemistDownloader.exe accepteert momenteel één argument, in de vorm: "gemistdownloader:<url>", dus bijvoorbeeld
Code:
> GemistDownloader.exe gemistdownloader:http://www.npo.nl/AT_12345678

Hierbij wordt de meegegeven url alvast voor je ingevuld en wordt op 'Verder...' geklikt.

Deze aanroep wordt gebruikt door de GemistDownloader-browserplugin, maar je kunt 'm natuurlijk ook voor je macro gebruiken. Wellicht dat deze tip je voor nu je macro iets simpeler kan maken.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)