Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - Einde ondersteuning NPO Start?
#81
Het zijn voor mij zeker geen "alternatieven". Ik gebruik deze verschillende methodes ook voor andere sites dan de NPO. Als ik er iemand mee kan helpen leg ik het graag uit.
Ik hoop net als jij, op de technische knobbel van de technisch (ver) boven ons gestelde beheerder!
GemistDownloader was/is voor mij een zeer belangrijk programma'tje en ik zou het niet graag missen.
#82
Ik dacht dan ga ik een uitzending maar opnemen via screen-capture met Any-Video-Recorder.
Maar dat blijkt ook niet te werken, na enige seconden valt het beeld van de gemaakte opname weg, geluid blijft wel doorgaan.
Dit zal dan ook wel met de DRM te maken hebben.
Heel vervelend allemaal, met mijn trage internet-verbinding is live terug kijken via NPO-start ook geen pretje, ik krijg er de hik van...
#83
Ik heb gisteren, na de opmerking van Arie gekeken naar Replay software, maar die is vrij duur. Obs is gratis en heeft hele goede recensies. Ik heb de software gedownload en geprobeerd en het werkt perfect.
#84
(04 March 2019, 13:19)Ruud-1947 schreef: Ik dacht dan ga ik een uitzending maar opnemen via screen-capture met Any-Video-Recorder.
Maar dat blijkt ook niet te werken, na enige seconden valt het beeld van de gemaakte opname weg, geluid blijft wel doorgaan.
Dit zal dan ook wel met de DRM te maken hebben.
Heel vervelend allemaal, met mijn trage internet-verbinding is live terug kijken via NPO-start ook geen pretje, ik krijg er de hik van...

Probeer het hier eens mee: https://www.apowersoft.com/free-online-screen-recorder. Bij mij gaat dat prima.
#85
(04 March 2019, 13:39)wizzkaz schreef: Probeer het hier eens mee: https://www.apowersoft.com/free-online-screen-recorder. Bij mij gaat dat prima.

Ik heb dit zojuist uitgeprobeerd, ook hiermee gaat steeds het beeld op zwart bij het afspelen.
#86
(04 March 2019, 14:29)Ruud-1947 schreef: Ik heb dit zojuist uitgeprobeerd, ook hiermee gaat steeds het beeld op zwart bij het afspelen.

Bedoel je bij het afspelen van de opname? Liggen de problemen die je beschrijft niet eerder aan je computer? Ik denk dat de meeste internetverbindingen wel snel genoeg zijn om NPO programma's zonder problemen af te spelen. Het enige probleem dat ik tegenkom is dat het aantal frames per seconde in de opname lager is dan 24. Dus bij bewegend beeld wordt de opname dan een beetje schokkerig. Dit werd iets beter door bij Options -> recording de bitrate op automatic te zetten. De files worden dan kleiner maar ik zie geen kwaliteitsverlies.

Je komt in het Options menu door te klikken op het rondje met de drie puntjes boven elkaar.
#87
Ik volg jullie alternatieven met interesse, al hoop ik ook dat er een update komt van Programma Gemist zodat ik de programma's weer gewoon kan gaan downloaden zoals ik al jarenlang doe. Prachtige documentaire collectie op die manier opgebouwd, en moet er niet aan denken dat er nu een einde aan deze mogelijkheid komt. Obs en Replay ken(de) ik niet, en wacht nog even met installeren en uitproberen tot ik wat meer tijd hiervoor heb. (als tegen die tijd er niet al een oplossing is gevonden door de technici van programma gemist)
#88
(04 March 2019, 14:29)Ruud-1947 schreef: Ik heb dit zojuist uitgeprobeerd, ook hiermee gaat steeds het beeld op zwart bij het afspelen.

Ook ik heb deze mogelijkheid net geprobeerd (zonder account maken) en een uur keurig totaal afspeelbaar 'leven van Hitler' in  een nieuw gemaakte map ontvangen. Wel steeds met opname-bedieningsbalkje in beeld.
#89
(04 March 2019, 15:51)Amstelman schreef: Ook ik heb deze mogelijkheid net geprobeerd (zonder account maken) en een uur keurig totaal afspeelbaar 'leven van Hitler' in  een nieuw gemaakte map ontvangen. Wel steeds met opname-bedieningsbalkje in beeld.

Balkje kan je weg klikken met een toetscombinatie. Normaal Alt Ctrl F4, maar dat kan je instellen. Klik op cirkeltje met drie puntjes boven elkaar, dan kom je in Options, kies General en dan zie je de toetscombinaties en je kan ze daar ook wijzigen.
#90
(04 March 2019, 16:17)wizzkaz schreef: Balkje kan je weg klikken met een toetscombinatie. Normaal Alt Ctrl F4, maar dat kan je instellen. Klik op cirkeltje met drie puntjes boven elkaar, dan kom je in Options, kies General en dan zie je de toetscombinaties en je kan ze daar ook wijzigen.

Bedankt voor het bericht, maar dat had ik intussen (op mijn oude dag) zelf inmiddels ook ontdekt.
Voor nieuwe belangstellenden vast wel leuk om van tevoren te weten.


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)