Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.8  - Einde ondersteuning NPO Start?
(03 March 2019, 12:06)wizzkaz schreef: Kan je een indicatie geven hoe en/of waar je zulke programma's zou kunnen vinden? Ik heb eerder proberen te zoeken, gewoon met google, naar programma's die video downloaden van bijvoorbeeld Engelstalige providers maar ik kom niet ver.

Dat is een uitstekende vraag Wizzkaz, dat zou ik ook graag willen weten. Geen probleem om er wat geld voor neer te tellen, dat maakt me nog niet eens uit. Maar nu kunnen we niets meer.
Zou graag een naam weten van een of meer van zulke programma's.
(03 March 2019, 12:00)Diederik schreef: Ik kan ineens niet meer downloaden via Gemist downloader op al mijn computers. er wordt aangegevn dat er een onverwachte fout is opgetreden waardoor het programma mogelijk niet meer correct werkt, Neem contact op de helpdesk.

Ik heb dit probleem ook,weet niet hoe het kan maar dan weet je in ieder geval dat je niet de enige bent en hopen dat het snel word opgelost.
Ik gebruik Replay Video Capture 8 niet als "video recorder", maar echt alleen om het scherm op te nemen.
Ik laat dus gewoon het programma wat ik wil opnemen afspelen en je kunt dan instellen welk oppervlak van het scherm je wilt opnemen. Uiteraard is dat meestal het hele scherm, want je speelt het programma fullscreen af. Dus de knop "get video" gebruik je helemaal niet, je tekent als het ware op het scherm het op te nemen gedeelte af.

Wel is van belang, dat je op de betreffende PC verder helemaal niks doet tijdens het opnemen, want alles komt natuurlijk in beeld en dat geldt ook voor het geluid. Ik leg zelfs de muis op de rug, om eventuele verstoring te voorkomen :-)
Ik heb op de PC verder niks aangesloten. Geen HDMI, geen tweede monitor.

Omdat je het hele scherm opneemt en dus niet de videobron zelf , maakt het deze software echt niet uit wat de bron is. Je moet het zien zoals je ook een digitaal beschermde CD via een anoloog kabeltje toch altijd kan kopiëren.
Het kan dus evengoed een filmpje van ISIS zijn, als de Omroep Max geheugentrainer.
(Beide voorbeelden heb ik overigens niet getest.....)

Als je een PC hebt met een beetje trekkracht kun je best goede kwaliteit opnemen. Je moet een beetje experimenteren met de instellingen, zodat de bestanden niet te groot worden. Bij mij is het nu ongeveer 1GB voor een uurtje.
Ik heb het uiteraard ook met de NPO geprobeerd. Het blijft omslachtig allemaal, maar het werkt goed.
Ik weet eigenlijk niet of het via dit forum mogelijk is om direct kontakt met elkaar te maken, want dit wordt allemaal er "offtopic" en ik wil anderen niet voor de voeten lopen met hele technische verhalen.
Ik zou je dan ook de instellingen kunnen sturen zoals ik die gebruik.
Hallo, ik probeer een commentaar te geven bij onder COMMUNITY maar bij vastleggen wordt mij gevraagd om een verificatie email te sturen naar (knip) welk email adres allang niet meer bestaat maar (knip). Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Is dat te doen via jullie?
Alvast dank voor het checken.
(03 March 2019, 16:25)mayra48 schreef: Hallo, ik probeer een commentaar te geven bij onder COMMUNITY maar bij vastleggen wordt mij gevraagd om een verificatie email te sturen naar (knip) welk email adres allang niet meer bestaat maar (knip). Ik kan nergens vinden waar ik dit kan aanpassen. Is dat te doen via jullie?
Alvast dank voor het checken.

Kan het zijn dat dit niet op dit topic van toepassing is. Dan kunt u beter een nieuw on topic aanmaken of een passend topic zoeken. Mocht ik me vergissen dan begrijp ik die verificatie email sturen hier niet tenzij u het voor deze community nodig hebt (?) In dit topic gaat het al sinds 28 februari over de problemen om niet meer NPO programma's te kunnen downloaden via Gemist Downloader door een 'sluwe' streek van de NPO
Ik kreeg Rick ashley Never gonna give you up te zien ipv de aflevering van de luizenmoeder van vanavond.
Wel kan ik gewoon de aflevering terug kijken via NPO gemist.
(03 March 2019, 22:38)DannyNL schreef: Ik kreeg Rick ashley Never gonna give you up te zien ipv de aflevering van de luizenmoeder van vanavond.
Wel kan ik gewoon de aflevering terug kijken via NPO gemist.

Klopt leest u het hele topic met veel reacties en een verklaring (makers hier) vanaf het begin (= 28 febr) maar eens door. Terugkijken kan wel, NPO programma's downloaden niet meer,vooral lastig als je in het buitenland woont of op een andere manier die NPO programma's nodig hebt
De NPO en de andere zenders (in NL, BE en D), zijn overgegaan naar het DRM beveiligd content.
De NPO (website en app) is 1 maart j.l. aangepast. 
Voor het normaal online (her-)bekijken van de programma's en series heeft dit geen consequentie.
Het downloaden dmv bepaalde programma's lukt echter niet meer. 
Als (plagerig) grapje, zie je in het eventueel gedownloade bestand een kort filmpje.
Het komt erop neer dat alleen rechtreeks kijken of uitgesteld kijken binnen één week na uitzending nog (gratis) mogelijk is.

Een (betaald) alternatief voor (npo123) is NPO/START/PLUS (€ 2,95/mnd) waarbij het normale content en de series minimaal een jaar zijn te (her-)bekijken!
Om content langer beschikbaar te stellen, moeten "rechten" worden afgedragen aan de producenten.
De eigen producties (zijn steeds minder door bezuinigingen) blijven wel langer te (her)bekijken.
Ook blijf je als abonnee verschoond van die verschrikkelijke reclame!)
Downloaden (om de aflevering ergens anders te bekijken) is óók hierbij niet (meer) mogelijk.

Ik vrees dat dit niet meer te "repareren" is (?).
(03 March 2019, 13:21)Arie schreef: Ik gebruik Replay Video Capture 8 niet als "video recorder",  maar echt alleen om het scherm op te nemen.
Ik laat dus gewoon het programma wat ik wil opnemen afspelen en je kunt dan instellen welk oppervlak van het scherm je wilt opnemen.   Uiteraard is dat meestal het hele scherm,   want je speelt het programma fullscreen af.   Dus de knop "get video" gebruik je helemaal niet,   je tekent als het ware op het scherm het op te nemen gedeelte af.

Wel is van belang,  dat je op de betreffende PC verder helemaal niks doet tijdens het opnemen,  want alles komt natuurlijk in beeld en dat geldt ook voor het geluid.   Ik leg zelfs de muis op de rug,  om eventuele verstoring te voorkomen :-)
Ik heb op de PC verder niks aangesloten.   Geen HDMI,  geen tweede monitor.

Omdat je het hele scherm opneemt en dus niet de videobron zelf ,  maakt het deze software echt niet uit wat de bron is.    Je moet het zien zoals je ook een digitaal beschermde CD via een anoloog kabeltje toch altijd kan kopiëren.
Het kan dus evengoed een filmpje van ISIS zijn,  als de Omroep Max geheugentrainer.
(Beide voorbeelden heb ik overigens niet getest.....)

Als je een PC hebt met een beetje trekkracht kun je best goede kwaliteit opnemen.   Je moet een beetje experimenteren met de instellingen,   zodat de bestanden niet te groot worden.   Bij mij is het nu ongeveer 1GB voor een uurtje.    
Ik heb het uiteraard ook met de NPO geprobeerd.    Het blijft omslachtig allemaal,   maar het werkt goed.
Ik weet eigenlijk niet of het via dit forum mogelijk is om direct kontakt met elkaar te maken,  want dit wordt allemaal er "offtopic" en ik wil anderen niet voor de voeten lopen met hele technische verhalen.
Ik zou je dan ook de instellingen kunnen sturen zoals ik die gebruik.

Beste Arie,

Bedankt voor je reactie, en ik ben erg benieuwd hoe je een en ander allemaal doet. Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik heb geen idee hoe ik je een berichtje kan sturen, want je hebt gelijk dat we niet iedereen met technische details willen lastig vallen.
Kun je een mailtje sturen naar (knip), dan kunnen we anderszins contact houden.

Alvast bedankt,
Jan
Kan me niet voorstellen dat de maker(s) van deze helpdesk geen oplossing weet/weten voor deze hele NPO (?) toestand. NPO zal zeker niet aan een oplossing meewerken, maar las ook dat ze het niet tegenhouden. Zij hebben uiteraard de troef in handen. dus ik wacht - als niet techneut- maar af en begin niet aan allerlei alternatieven die ik in dit forum lees, hoe ingenieus ook ;-)  Wellicht ben ik te optimistisch wat de oplossing betreft, afijn time will tell en is het niet anders  Ehm

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)