Welkom gast! Registreren
Rabobank-klanten konden andermans rekening inzien
#1
Sommige klanten van de Rabobank konden donderdagmorgen bij het inloggen op de Rabobank-site voor internetbankieren per abuis andermans gegevens inzien. Toen de fout werd ontdekt, haalde de Rabobank zijn website enige tijd uit de lucht.
"Ik dacht aanvankelijk dat mijn rekening geplunderd was", verklaart een Rabobank-klant. Bij het inloggen op een van zijn rekeningen, kreeg hij niet zijn eigen rekening, maar die van iemand anders te zien. De klant, die zijn naam niet in de media wil, kende de eigenaar van die rekening niet.

De Rabobank bevestigt het probleem. "De storing trad tussen zeven en acht uur op", aldus woordvoerder René Loman. De woordvoerder kan niet aangeven hoeveel mensen op andermans rekening werden ingelogd. Toen de eerste meldingen over de fout binnenkwamen, haalde de bank zijn website voor internetbankieren offline. Zowel de normale website als de mobiele apps waren offline, evenals de telefonische bankierfunctie. Voor zover bekend was het niet mogelijk om betalingen te doen op andermans naam.

Inmiddels moet de website weer naar behoren werken. Loman geeft aan de fout te 'betreuren'. "Dit hoort niet", aldus de woordvoerder. De storing trad op nadat er iets fout is gegaan bij onderhoudswerkzaamheden. "We zoeken nog uit hoe dit heeft kunnen gebeuren", aldus Loman.


Gepost op 7 april 2011 om 10:41.
Lees het complete artikel via deze link.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)