03 March 2011, 18:37
Telfort presteert nog steeds erg slecht als provider in vergelijking met concurrenten en lijkt de afgelopen maanden verder te zakken qua prestaties.Dat blijkt uit de halfjaarlijkse providermonitor van de Consumentenbond.
XS4all scoort voor de twintigste keer op rij als beste. Wel moet de provider de koppositie nu delen met Zeelandnet. Telfort staat met een 6,5 op de 10e plek en laat alleen Caiway (6,4) achter zich.
Storingen
Eind 2010 bleek al dat Telfort met de meeste storingen te maken heeft op het netwerk, maar uit een overzicht van de Consumentenbond blijkt dat de provider sinds september nog verder daalt als gekeken wordt naar aantal storingen, het oplossen van deze storingen en de kwaliteit van de verbindingen.
Tijdens het dieptepunt in april 2010 stond Telfort op een 5,6. Vervolgens groeide de score tot een 6,5, maar daalde na september weer terug naar een 6,3. Opvallend in het overzicht is dat slechts 54 procent van de gebruikers van Telfort tussen van mei tot en met december storingsvrij was.
In de maanden november en december had Telfort zowel wat betreft telefonie en internet last van de meeste storingen. Wat betreft de omgang met storingen scoort de provider wel goed, een 8.
Overzicht
Na Zeelandnet en XS4all (allebei een 7,8) volgt Tele2 (7,4), Alice (7,4), Online (7,3), Solcon (7,2), Ziggo (7,2), KPN (7,1), UPC (7,0), Telfort (6,5) en Caiway (6,4).
Voor het onderzoek ondervraagt de Consumentenbond elke twee maanden 10.000 leden over de prestaties van de afgelopen twee maanden.
Gepost op 3 maart 2011 om 16:36.
Lees het complete artikel via deze link.
XS4all scoort voor de twintigste keer op rij als beste. Wel moet de provider de koppositie nu delen met Zeelandnet. Telfort staat met een 6,5 op de 10e plek en laat alleen Caiway (6,4) achter zich.
Storingen
Eind 2010 bleek al dat Telfort met de meeste storingen te maken heeft op het netwerk, maar uit een overzicht van de Consumentenbond blijkt dat de provider sinds september nog verder daalt als gekeken wordt naar aantal storingen, het oplossen van deze storingen en de kwaliteit van de verbindingen.
Tijdens het dieptepunt in april 2010 stond Telfort op een 5,6. Vervolgens groeide de score tot een 6,5, maar daalde na september weer terug naar een 6,3. Opvallend in het overzicht is dat slechts 54 procent van de gebruikers van Telfort tussen van mei tot en met december storingsvrij was.
In de maanden november en december had Telfort zowel wat betreft telefonie en internet last van de meeste storingen. Wat betreft de omgang met storingen scoort de provider wel goed, een 8.
Overzicht
Na Zeelandnet en XS4all (allebei een 7,8) volgt Tele2 (7,4), Alice (7,4), Online (7,3), Solcon (7,2), Ziggo (7,2), KPN (7,1), UPC (7,0), Telfort (6,5) en Caiway (6,4).
Voor het onderzoek ondervraagt de Consumentenbond elke twee maanden 10.000 leden over de prestaties van de afgelopen twee maanden.
Gepost op 3 maart 2011 om 16:36.
Lees het complete artikel via deze link.