Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.5  - RTLXL: Onbekende fout opgetreden
Volgens mij geldt de opheffing van de geoblock enkel voor streamings diensten zoals bijv. Netflix, en ook Canal Digitaal. Ik hoop dat ik het fout heb en het ook voor gemiste uitzendingen gaat gelden.
Met vriendelijke groet, penthe
Ik kan inmiddels RTLXL gemist zonder VPN bekijken, MAAR heel gek alleen als ik via 4G op mijn Nederlandse telefoon verbind. Op mijn Spaanse WIFI heb ik nog wel een VPN nodig. Ik heb overigens wel een RTL XL abbo maar dat is 3.99 euro. Dus iedereen die binnen EU onbeperkt 4G heeft veel plezier met kijken!
(30 March 2018, 15:05)spanjaard schreef: Ik kan inmiddels RTLXL gemist zonder VPN bekijken, MAAR heel gek alleen als ik via 4G op mijn Nederlandse telefoon verbind. Op mijn Spaanse WIFI heb ik nog wel een VPN nodig. Ik heb overigens wel een RTL XL abbo maar dat is 3.99 euro. Dus iedereen die binnen EU onbeperkt 4G heeft veel plezier met kijken!

Logish toch jou Nederlandse telefoon krijgt via jou 4G provider een Nederlands IP nummer, met een Spaanse 4G telefoon gaat het dus niet lukken en heb je weer een VPN nodig. Dus iedereen met een Nederlandse 4G provider kan in het buitenland op zijn telefoon kijken naar RTLXL. Ik woon permanent in Spanje dus heb al bijna 20 jaar een Spaanse mobiel, ik kan daarmee niet naar programmas kijken op RTLXL die een geoblock hebben en ik heb niet echt ruimte meer op de telefoon om nog een VPN te installeren.
Wat je zegt klopt niet, mijn Nederlandse telefoon maakt met 4G gebruik van het Spaanse netwerk afhankelijk van waar de Nederlandse aanbieder een samenwerking mee heeft. In mijn geval Movistar. Net als dat je belt trouwens, dat gaat ook via Spaanse zendmasten op exact dezelfde manier. 
Overigens heb ik net via WIFI (Excom/Madrid) verbonden en zonder VPN RTL programmas teruggekeken via de app, geoblock is dus al opgeheven voor in elk geval RTL!
(31 March 2018, 1:40)spanjaard schreef: Wat je zegt klopt niet, mijn Nederlandse telefoon maakt met 4G gebruik van het Spaanse netwerk afhankelijk van waar de Nederlandse aanbieder een samenwerking mee heeft. In mijn geval Movistar. Net als dat je belt trouwens, dat gaat ook via Spaanse zendmasten op exact dezelfde manier. 
Overigens heb ik net via WIFI (Excom/Madrid) verbonden en zonder VPN RTL programmas teruggekeken via de app, geoblock is dus al opgeheven voor in elk geval RTL!

Je zegt het precies goed je maakt "gebruik" van het Spaanse netwerk maar je huidige provider blijft de gene in Nederland, je krijgt dus een Nederlands IP met je mobiel. Mijn provider in Spanje is Movistar zowel internet als 2 4G mobiels, de geoblock staat er nog steeds op.
Heb je ook een betaald abbonnement bij RTL?
Bij mij werken sommige programmas inmiddels zonder VPN (oa RTL Late Night, Boulevard en nog een paar).
Voetbal Inside werkt in elk geval (nog) niet, maar dat kan misschien met voetbalrechten te maken hebben.
Overigens klopt je bewering over 4G toch echt niet, ik heb dit al jaren en heb nog nooit gebruik kunnen maken van Nederlandse streaming en kreeg altijd een foutmelding. Anders zouden al die NL toeristen in het buitenland er ook niet over klagen die hebben immers ook allemaal een NL telefoon.
Ben wel benieuwd waarom je denkt dat 4G in het buitenland met een Nederlands IP wordt uitgestuurd, dat is echt onwaar.
Ik gaat jou niet 10x proberen te vertellen dat je met een Nederlandse mobiel en Nederlandse provider een Nederlands IP krijgt als je in Nederland ergens probeert te verbinden, ook al zit je in het buitenland. Het heeft een naam en daarvan hebben ze net kort geleden de extra kosten van afgeschaft, ik wil de naam niet eens meer noemen Smilie Maar als jij daarzelf 100% in geloofd moet je dat vooral blijven doen natuurlijk ik zal je niet tegenhouden. Maar wel vreemd toch dat ik met mijn Spaanse Movistar mobiel in Nederland Spaanse series kan bekijken en met een Nederlandse mobiel niet . Aai volgens mij is dat precies het zelfde enkel andersom Smilie Maargoed einde discussie want we zitten niet op zelfde spoor.
In GemistDownloader 2.9.0.6 wordt een waarschuwing gegeven als GemistDownloader detecteert dat je je in een land bevindt waarin een geoblock wordt toegepast voor de video die je probeert te downloaden.
(02 April 2018, 14:38)Webmaster schreef: In GemistDownloader 2.9.0.6 wordt een waarschuwing gegeven als GemistDownloader detecteert dat je je in een land bevindt waarin een geoblock wordt toegepast voor de video die je probeert te downloaden.

Dat is zowel voor mij als vele anderen een hele handige maar ook belangrijke melding. Nu is het voor velen nog zo verwarrend, een dergelijke melding maakt het gelijk duidelijk waarom er niet gedownload kan worden. Toppie dus!
Je begrijpt het niet, dat je series kunt kijken heeft met je abbonnement te maken niet met je locatie, waarschijnlijk doel je op Netflix en nog een aantal anderen werken op die manier, die werken niet met je geografische locatie maar op welk adres en land je account is geregistreerd en afhankelijk daarvan kun je overal ter wereld content bekijken voor je geregistreerde locatie.
ENfin, voor iedereen vanaf 1 april kun je de Ziggo GO app updaten en binnen de EU zonder VPN alles bekijken. Ik kreeg zojuist in Spanje deze melding op de app. RTL XL zal wel snel volgen met alle content (nu is het alleen nog bepaalde programmas).

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 13 gast(en)