Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.5  - VRT: Verzoek geweigerd
zoals de webmaster hierboven al schreef:
Door een extra check te doen wordt dit voortaan ook in GemistDownloader aangegeven.

Het is gebleken dat op een aantal (gemiste) uitzendingen een geoblock wordt geplaatst.
Buiten België is Live wel alles te kijken, gemist dus beperkt.
De meeste eigen programma's wel; de buitenlandse niet!

zie INFO :
.docx   # (VRT) # herbekijken series & programma's # (VRT) #.docx (Grootte: 27,37 KB / Aantal keer gedownload: 6)  

--> idem als PDF : 
.pdf   # (vrt) # herbekijken series & programma's # (vrt) #.pdf (Grootte: 594,84 KB / Aantal keer gedownload: 25)

* vorig jaar was het voldoende om een VRT-profiel te hebben. Dan kon je ALLES herbekijken.
Ook in het buitenland (van België). Nu is vermeld dat een profiel met een adres IN België voldoende is.
Het lijkt erop dat dit óók niet (meer) voldoende is (?). Dus buiten België, jammer dan .....
Antwoord
Hoe doe ik een extra check?
Antwoord
het programma heeft een ingebouwde extra check;
het resultaat zie je hier afgebeeld als er niet gedownload kan worden (bij LET OP: )

als je het bestand wilt herbekijken krijg je op de website (VRTnu) een fout-melding. Raah
Antwoord
Thanks!
Ik had dat ook al gezien, maar wist niet dat daarvoor een extra check gedaan werd.

Moet ik er nu dus maar van uitgaan dat de VRT voor de Nederlandse GemistDownloader niet meer bereikbaar zal zijn of is het misschien toch mogelijk voor Webmaster een bruggetje daarvoor te vinden? De VRT heeft toch altijd geoblocks gehad?
Antwoord
Ja. De geoblock was niet actief voor kijkers in nl & be.
Ik denk dat ze op de vingers zijn getikt omdat ze niet zo nauw keken.
Ze hebben vrij recente bula series.
Gewoon pech.... Confused
Antwoord
Het rare is dat ik bij aflevering 1 van X deze foutmelding niet had, en wel bij aflevering 2. Hebben ze die geoblock echt zo recent erop gedaan?
Antwoord
Hier het antwoord op de door mij ingezonden klacht aan VRT:

Sinds 1 januari 2018 is er een aanpassing van de rechtenregeling van VRTNU.

Door de geoblocking is het niet meer mogelijk om aangekochte content te bekijken in het buitenland.
Onze player kan deze content voorlopig nog niet voldoende beschermen.
Waardoor dat we deze voorlopig niet meer kunnen aanbieden in het buitenland.

We werken eraan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Klachtencoördinator VRT
----------------------------------------------------------------------------------
Het was namelijk mogelijk voor belgen in het buitenland, het content te volgen.
Ook voor nederlanders was dit in eerste instantie toegestaan.
Nu, door de aanpassing van de rechtenregeling is dit zelfs voor belgen in buitenland niet mogelijk.
Groet, Henk Dáág!
Antwoord
Helaas, het dowloaden van diverse misdaadseries lukt niet. Dit wordt al door meerdere mensen meegedeeld en ik ondervind het ook sinds enkele dagen. Ook een drama lukt niet. Probeer ik rechtstreeks te kijken: dus inloggen op VRTNU dan krijg ik de mededeling: Er ging iets mis, onze excuses voor het ongemak. Wellicht een foutje bij VRTNU? Dan tijdelijk lid worden van een VPN dienst. Deed ik ook voor Nederlandse tv toen ik in Portugal was.
Antwoord
VRTnu - wijziging per 1 jan.2018
m.b.t [i]aanpassing van de rechtenregeling van VRTNU.

[/i]
Door de geoblocking is het niet meer mogelijk om aangekochte content te bekijken in het buitenland
Wat kan er nog wel worden bekeken:
- alle   live uitzendingen via https://www.vrt.be/vrtnu/livestream/
- het eigen programma-content via https://www.vrt.be/vrtnu/categorieen/series/

PS: alléén herbekijken van aangekochte series is niet (meer) mogelijk! 
 -   daardoor kan dit content óók niet meer worden verwerkt door GemistDownloader   Confused

Info VRT 05-01-2018

Groet, Henk  Dáág!
Antwoord
Gaat/kan de bouwer van gemistdownloader een wijziging in de app maken waardoor we weer wel vrtnu buitenlandse series (zoals gomorra, big little lies etc) kunnen binnenhalen?
Maar wat niet kan dat kan niet dus...............
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)