Welkom gast! Registreren
Streaming radiouitzendingen opnemen met queue functie
Hallo, ik gebruik sinds korte tijd Gemist Downloader en dat bevalt goed. Vooral de queue functie is aangenaam.
Mijn vraag is: bestaat zo’n programma ook voor streaming audio. Voor liedjes heb ik ze wel gezien, maar voor radio uitzendingen is alleen de podcast vorm goed bruikbaar om op te nemen.
Het gaat mij met name voor uitzendingen van Wereldnet van de voorgaande jaren. Deze zijn te vinden op http://www.vpro.nl/programma/wereldnet/afleveringen/. Hier zijn de uitzendingen nog als streaming audio te beluisteren en dus ook op te nemen. Dit zijn ruim 50 uitzendingen van 40 min., per jaar. En dat gedurende 10 jaar. Een queue functie zou meer dan welkom zijn. Ik ben benieuwd.
Antwoord
Beste Jan P,
Via GemistDownloader is dit inderdaad niet mogelijk. Je kunt de uitzendingen wel downloaden via deze tutorial. Dit is wel een stuk omslachtiger, omdat je per uitzending de link moet 'vinden'. Helaas wordt het lastig de uitzendingen in één keer binnen te halen; mocht het je te veel werk zijn en je écht behoefte hebben aan alle jaargangen, probeer dan contact op te nemen met de VPRO.

Met vriendelijke groet,
Webmaster
Antwoord
Dag Webmaster,

Ik ben met deze vraag al bij de VPRO geweest, maar behalve een keurig antwoord, leverde dat niets op. Op dit moment download ik deze programma's met 4 PC's parallel. Dat gaat, maar aangenaam is anders.
Uw suggestie om Orbit voor dit doel te gebruiken, is heel goed. Het werkte na verloop van tijd naar behoren. Dit leverde RM files op. Ik kan ze echter niet afspelen, ook niet met de REAL player. Veel programma's beloven dat zij dit kunnen converteren naar mp3, maar daar blijft het bij.
"HiFi RM MP3 converter V2.70" doet dit echter wel naar behoren.
Ik ben dus nu een gelukkig mens.

Bedankt en tot de volgende keer,

Jan P
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)