Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.4  - GemistDownloader start niet op Ubuntu 16.04
Sinds enige dagen start GemistDownloader niet meer.
Werkte de laatste tijd prima onder Ubuntu 16.04 Xenial (Chromebook met crouton).

Laatste versie 2.9.0.4.

Wie heeft de oplossing?
Antwoord
(01 July 2017, 19:53)Frank58 schreef: Sinds enige dagen start GemistDownloader niet meer.
Werkte de laatste tijd prima onder Ubuntu 16.04 Xenial (Chromebook met crouton).

Laatste versie 2.9.0.4.

Wie heeft de oplossing?

Heb dezelfde ervaring. Eveneens met 16.04 xubuntu.
Antwoord
(01 July 2017, 20:41)klusser schreef: Heb dezelfde ervaring. Eveneens met 16.04 xubuntu.

Had met openSUSE Leap 42.2/42.3 zelfde probleem. Opgelost door upgrade naar laatste stabiele versie van mono (5.0.1)
Antwoord
(02 July 2017, 7:48)hawkfan schreef: Had met openSUSE Leap 42.2/42.3 zelfde probleem. Opgelost door upgrade naar laatste stabiele versie van mono (5.0.1)

IDdd, thanks voor de tip. Werkt weer als een trein. Na installatie van mono-devel werkt het direct.
Weet alleen niet of dit de meest veilige manier is?
Suggesties?
Antwoord
Alleen... Hoe kan het dat zonder dat ik GemistDownloader wijzig, en zonder dat ik mono wijzig, het 'ineens' niet meer start???
Antwoord
Dit zou te maken kunnen hebben met het feit dat de GemistDownloader-server tegenwoordig over is op SSL/TLS, en blijkbaar ondersteunen sommige Mono-installaties de vrij nieuwe certificaten niet. De nieuwste versie van Mono doet dat wel. Waarom Mono geen foutmelding geeft en gewoon 'stil' blijft, is me niet duidelijk.
Antwoord
(01 July 2017, 19:53)Frank58 schreef: Sinds enige dagen start GemistDownloader niet meer.

Laatste versie 2.9.0.4.

Wie heeft de oplossing?

Heb hier in Mexico hetzelfde probleem. Werk met laptop Linux Mint Cinnamon en sinds recentelijk werkt de gemistdownloader niet meer.
Antwoord
(05 July 2017, 18:31)theheerenhouse schreef: Heb hier in Mexico hetzelfde probleem. Werk met laptop Linux Mint Cinnamon en sinds recentelijk werkt de gemistdownloader niet meer.

Oké, heb je het antwoord eerder in deze thread gelezen? Werkte het niet?
Antwoord
(05 July 2017, 23:09)Webmaster schreef: Oké, heb je het antwoord verder in deze thread gelezen? Werkte het niet?

ja heb ik gelezen, maar (met een beetje schaamrood op de kaken) moet ik bekennen dat ik er niets van begrijp. Zegt dus iets over mijn kennis niveau van computer software. Krijg automatisch update info van Linux dus geen idee wat ik zelf kan doen. Heb dus maar besloten om af te wachten en zien of het tzt weer gaat werken.
Antwoord
Dat is geen probleem natuurlijk - Linux-systemen zijn niet altijd de meest gebruikersvriendelijke.

Voer het volgende uit:

- Open je terminal (CTRL + ALT + T)
- typ
Code:
sudo apt-get update && sudo apt-get -y upgrade
, gevolgd door Enter.

Dit zou Mono moeten bijwerken.

Mocht dit geen effect hebben, probeer dan
Code:
sudo apt-get install mono-complete

Mocht dat óók niet werken, voer dan stap 1 uit van de instructies op deze pagina uit voor de juiste versie van je OS. Als je Mint 18 gebruikt, veronderstel dan Ubuntu 16; als je Mint 17 gebruikt, veronderstel dan Ubuntu 14. Voer daarna bovenstaand apt-get install commando weer uit.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)