Welkom gast! Registreren
Probleem met NPO.nl
Al weken gedoe met het downloaden van gemist NPO-materiaal: hoe komt dat? Maakt men het jullie moeilijk bij de publieke omroep? Of ziitten er (te veel?) foutjes in GemistDownloader zelf? Over GD gesproken: zou het mogelijk zijn dat nuttige programma te voorzien van een 'Bewaar download-lijst'-optie? (Of zit die er -verstopt- allang in?) Lui van me misschien, maar ik vind het zo lastig om iedere keer dat GD vastloopt, en dat gebeurt nogal eens, alles wat ik had willen downloaden opnieuw uit die lange, lastig te hanteren NPO-lijst te moeten opvissen.
(12 March 2017, 23:14)sciurius schreef: Er is een fout opgetreden. GemistDownloader werkt mogelijk niet meer.
System.Net.WebException: Error: TrustFailure (Ssl error:1000007d: SSL routines: OPENSSL_internal:CERTIFICATE_VERIFY_FAILED)

Enig googelen leert dat dit een installatieprobleem met mono is, en na het uitvoeren van enkele "correctieve akties" lijkt het downloaden weer te werken.

Na downgrade naar de officiële 4.4.2 versie werkt alles nog steeds, dus kennelijk zat het probleem buiten mono.

Het klopt dat de laatste storing te maken had met een veranderend SSL-certificaat op de NPO-servers, waarvoor TLS1.2 expliciet ingeschakeld moet worden. De wijziging die ik heb aangebracht heeft blijkbaar enkel effect op Windows-versies, niet op Mono-versies. Kun je aangeven welke stappen je hebt ondernomen om het weer werkend te krijgen? Andere gebruikers zouden hier ook baat bij hebben.
(13 March 2017, 12:11)Jan van Erp schreef: Al weken gedoe met het downloaden van gemist NPO-materiaal: hoe komt dat? Maakt men het jullie moeilijk bij de publieke omroep? Of ziitten er (te veel?) foutjes in GemistDownloader zelf? Over GD gesproken: zou het mogelijk zijn dat nuttige programma te voorzien van een 'Bewaar download-lijst'-optie? (Of zit die er -verstopt- allang in?) Lui van me misschien, maar ik vind het zo lastig om iedere keer dat GD vastloopt, en dat gebeurt nogal eens, alles wat ik had willen downloaden opnieuw uit die lange, lastig te hanteren NPO-lijst te moeten opvissen.

Er is in korte tijd tweemaal iets veranderd aan de kant van de NPO, waardoor updates moesten worden uitgebracht voor GemistDownloader. Door de structuur van GemistDownloader hoef je niets te installeren, van de update merk je verder niets.

Kun je aangeven wanneer GemistDownloader vastloopt? Welke stappen voer je uit, wat voor soort links voer je in?
bij mij werkt het weer, 3 geprobeerd en gelukt. thx!!!
Na de upgrade naar 2.9.0.4 onder een 64bit WIndows 10 werkte het bij mij ook niet meer. Pas nadat ik na het deïnstalleren de hele Gemistdownloader folder in "program files (x86)" had verwijderd en de boel opnieuw had geinstalleerd, deed hij het weer.

Gemistdownloader stokt.
Ik krijg dit:

[Afbeelding: full.jpg]

Bij de DWDD is de 'VPWON' uit de url gesloopt

Dit is de nieuwe URL : https://www.npo.nl/de-wereld-draait-door..._101382868

Waar VARA staat, stond eerst "VPWON_[nummer]" Dus krijg ik niks gedownload.  Raah
Kan ook niet meer downloaden.  Applicatie blijft maar draaien met "bewerken", maar komt helaas niet verder. Hoop dat het opgelost kan worden.
De volgende link werkt niet:

https://www.npo.nl/the-thirteenth-tale/1...W_00764776

Blijft: Bezig met verwerken...
Hopelijk kan het opgelost worden.
GemistDownloader maar weer eens gestart om wat gemiste bestanden van afgelopen zondag binnen te halen... maar helaas. Ik ben geen programmeur (of zoiets), dus ik ken de meest toepasselijke vaktermen niet, maar het enige wat ik krijg is een stapeltje rode balkjes. (En nou is de PvdA nog weggevaagd ook, wat mij betreft geheel ten onrechte - al hadden ze natuurlijk gewoon Samsom zijn werk moeten laten doen.)

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 33 gast(en)