Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.2  - videocodec wordt niet herkend
Goedemorgen,

Ik download regelmatig programma's van b.v. NPO.
Ik converteerde naar AVIxVid met een resolutie van 360p.
De video's kan ik dan afspelen op mijn DVD-speler. Mijn speler kent sinds
kort de videocodec niet meer. Dus wel geluid en geen beeld.
het is me opgevallen dat sinds enkele weken de gedownloade bestanden
aanzienlijk in grootte zijn gegroeid. Moet ik iets aan instellingen veranderen?
Of is er iets anders aan de hand?

Groeten van jobadi
Antwoord
Aanvulling op bericht:

De DVD-speler geeft aan dat het de videoresolutie niet ondersteund.
Dit gebeurt dus bij video's die zijn gedownload van NPO en een.be.
RTL-, en SBSvideo's kan ik gewoon afspelen.

Jobadi
Antwoord
Je kunt proberen via Instellingen (via menuknop rechtsbovenin) de optie 'Forceer gebruik FFmpeg' aan te zetten. Mogelijk verhelpt dit je probleem. Kun je laten weten of het gelukt is?
Antwoord
(25 October 2016, 23:17)Webmaster schreef: Je kunt proberen via Instellingen (via menuknop rechtsbovenin) de optie 'Forceer gebruik FFmpeg' aan te zetten. Mogelijk verhelpt dit je probleem. Kun je laten weten of het gelukt is?

Ik heb de optie aangevinkt. Het heeft helaas niet tot een voor mij bevredigend resultaat geleid.
Mijn DVD-speler ondersteund de videoresolutie niet. Is het mogelijk dat NPO op een hogere kwaliteit dan voorheen zijn video's streamt? Het verschijnsel doet zich voor sinds sinds 23 september. De gedownloade bestanden na deze datum verschillen ook aanzienlijk in grootte, vergeleken met die van voor deze datum.
B.V. Witse van [20160923] is  1.577.972.130 groot en Witse van [20160916] 728.590.858.

De resolutie van NPO staat standaard op 360p in het menu van de GemistDownloader. Ik kan het niet wijzigen.

Jobadi
Antwoord
Het klopt dat de resolutie van video's aangeboden op NPO.nl recentelijk is verhoogt naar ~540p. Dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn. Je zou via het tandwielicoon in GemistDownloader handmatig de resolutie kunnen verlagen naar 360p (merk op dat het downloaden hierdoor wel langer zal duren).
Antwoord
Sinds december 2016 kan ik MPEG/MPEG-2 bestanden die zijn gedownload van NPO uitzending gemist niet meer via de USB-ingang van mijn Sony TV die MPEG-1 verwacht afspelen.
Ook mijn DVD-speler die zowel MPEG-1 als MPEG-2 aan kan vertoont kuren: wel beeld maar geen geluid.
Is hier wat aan te doen? Hetzij door de instellingen te wijzigen of aan de software van Gemistdownloader.
Ik maak al jaren gebruik van deze handige tool en hoop dat het probleem oplosbaar is.
Met vriendelijke groet, Johan
Antwoord
Kun je aangeven wat het type van je televisie is?
Antwoord
(25 February 2017, 19:52)Webmaster schreef: Kun je aangeven wat het type van je televisie is?

Ik ben een tijdje afwezig geweest, ik heb een Sony Bravia KDL-32w5500.
Oudere downloads spelen prima, maar sinds eind vorig jaar heb steeds vaker problemen.
Bij de instellingen heb ik forceer gebruik FFmpeg aangevinkt, maar dat gaf geen verbetering.
Als ik het programma Any Video Converter gebruik om het MPEG/MPEG-2-formaat van GemistDownloader in te lezen en om te zetten naar MPEG-1 movie dan werkt hij wel maar dit is wel tijdrovend bij een televisieserie.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)