Welkom gast! Registreren
Hoe kan ik gorte groepen URLs verzamelen?
Weet iemand een handige manier om van hele groepen videos alle URLs te krijgen, zodat ik ze allemaal kan downloaden?

Ik houd zelf een archief bij, en ik wil daar nu bijvoorbeeld alle afleveringen van het onderzoeks-programma Labyrint aan toe voegen. Dat zijn 3 seizoenen. Het is toch wat onhandig om ze 1 voor 1 toe te voegen. Ja, er is wel een lijst optie in gemist downloader waar ik een que lijst kan maken van alle URLs, maar dan moet ik toch eers alle URLs verzamelen.
Kan dit op een makkelijker manier dan zon's zeventig keer copy paste?

Ik heb dit probleem wel vaker met NPO programma's. In dit geval wil ik graag downloaden van een andere website, dekennisvannu.nl . Ik vermoedt dat die website nog niet wordt ondersteund maar dat nog even terzijde. Hier is een URL van 1 van de video's, onder de video staat een lijst waar kan worden gekozen uit 3 jaargangen, elk heeft een grote groep video's, deels verborgen achter een toon meer knop.

http://www.dekennisvannu.nl/site/programma/Labyrint/18

Dit gaat natuurlijk ook op voor programmas van NPO.nl
Antwoord
Downloaden wordt helemaal niet gewaardeerd door de diverse omroepen, je mag blij zijn dat er een gemistdownloader bestaat die het toch mogelijk maakt om het 1 en ander te downloaden.

Wil je meer zul je toch zelf daarvoor de moeite moeten doen, anders het risico dat er helemaal geen programma meer is waarmee je kunt downloaden.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
Ik ben eigenlijk van mening dat de publieke omroep van het publiek is. Het zou dus gewoon volledig publiek gefinancierd moeten worden, en volledig vrij en toegankelijk moeten zijn. Ze zouden zelf de download mogelijkheden moeten aanbieden.
De hoofdtaak van de publieke omroep is om de mensen te betrekken bij de maatschappij en om tot verdieping uit te nodigen, waarom dan drempels opwerpen?

Nouja je leest het al, ik voel me totaal niet schuldig als ik iets download van de publieke omroep. Wat mij betreft zou het verkeerd zijn als ze downloaden moeilijk maken.
Jammer dat dit geen duidelijk onderwerk is voor de verkiezingen. (er was wel de mediawet maar die is ook niet ideaal)

Ik heb een jaar geleden wel geruchten gehoord dat ze afleveringen na een week alleen nog tegen betaling mogelijk wilden maken. Dat ging gelukkig niet door. Nou, als dat er nog eens van komt, dan sta ik als eerste met een bord boven mijn hooft te protesteren in het mediapark. We willen vooruit niet achteruit.

Moraal van het verhaal, wat mij betreft hoeven we niet moeilijk te doen over of ze het leuk vinden of niet. Ik wil ze niet op de tenen trappen, maar ze zijn gewoonweg betaald hiervoor. Ze hebben ook geen advertenties op de website om omzet mee te winnen.

Maar ok even terug op topic, zijn er andere tools die ik kan gebruiken om urls te verzamelen? Het hoeft helemaal niet ingebouwd te worden in gemistdownloader. Ik geloof dat er voor linux een tooltje bestaat, maar ik weet er de details niet van.
Antwoord
Zoek met Google eens naar bijv. "media sniffer"
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
(22 February 2017, 18:05)penthe schreef: Zoek met Google eens naar bijv. "media sniffer"

Dankjewel voor een goede tip.

Ik heb tot nog toe geen programma of plug-in gevonden waarmee ik ook de URLs van de lijst onder de eerste video, de lijst met andere afleveringen, kan verzamelen. Ik blijf even zoeken, maar als iemand al een goed programma of een plug-in kan aanraden zou dat mij en anderen die dit lezen goed helpen.

Voor wie er bekend mee zijn, ik vermoedt dat dit simpel genoeg is om te doen met een greasemonkey script. Als iemand zin heeft om even een klein scriptje aan te dragen, dan kunnen we dat ook proberen natuurlijk. De URLs staan immers gewoon makkelijk leesbaar in de HTML, ze hoeven alleen nog als een kopierbaare lijst te worden weergegeven.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)