Welkom gast! Registreren
hardware installatieproblemen
Goedemiddag mensen,

Ik heb een probleem met de installatie van m'n nieuwe camera en met een nieuwe usb stick.

In apparaatbeheer krijg ik de melding: Apparaat is niet juist geconfigureerd (code 1)
Volgens div website's moet ik dan het desbetreffende apparaat selecteren, rechter muisknop en dan klikken op ''stuurprogramma bijwerken''

Vervolgens krijg ik een update wizard waarmee ik de software kan installeren. Ik kies dan voor automatisch installeren.
Vervolgens wordt er gestart met installatie. Na enkele seconden krijg ik de melding:

Er is een probleem met de installatie van deze hardware. Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat. de gegevens zijn ongeldig.

Ik kom dus niet verder =(

Wie weet er een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt.

Groeten Ronnie
Antwoord
Hallo Ronnie,
Welk besturingssysteem heb je?
Daarnaast; zat er bij de camera/usb-stick ook een installatie-cd? Zo nee, van welke fabrikant(en) is of zijn de apperatuur?
Echter, het lijkt erop dat er iets mis is met de USB-poort op je computer, omdat er twee apparaten niet werken. Heb je al een andere USB-poort geprobeerd? Of gebruik je een USB-hub? Probeer eens of je zonder die hub wel verbinding krijgt.

Webmaster
Antwoord
(21 September 2009, 17:45)Webmaster schreef: Hallo Ronnie,
Welk besturingssysteem heb je?
Daarnaast; zat er bij de camera/usb-stick ook een installatie-cd? Zo nee, van welke fabrikant(en) is of zijn de apperatuur?
Echter, het lijkt erop dat er iets mis is met de USB-poort op je computer, omdat er twee apparaten niet werken. Heb je al een andere USB-poort geprobeerd? Of gebruik je een USB-hub? Probeer eens of je zonder die hub wel verbinding krijgt.

Webmaster

Hallo Webmaster,

Ik ben niet zo'n ster in computers =D
Besturingssysteem, waar kan ik dat vinden?

Ik heb een digitale camera van Sony IXUS 9515 met bijbehorende cd rom. Deze cd rom heb ik zonder problemen geinstaleerd.
En ik heb een kaartlezer van het merk Sitecom 18-in 1 USB 2.0 Hierbij zat geen cd rom. Deze zou tijdens het inpluggen meteen moeten werken.

Een Usb hub maak ik geen gebruik van.

Groeten Ronnie
Antwoord
Oké, en heb je meerdere USB-poorten geprobeerd?
Antwoord
Ik heb 4 losse USB poorten. Ook heb ik alle aansluiten al verwijderd (printer, scanner, webcam)

Hiermee is het probleem ook niet opgelost.
Antwoord
heb je al geprobeerd of de usbstick en camera wel werken op een andere computer ? dan kan je cheke of het aan je comp of je camera/stick ligt.

groetjes metafoor
Antwoord
Ook geprobeerd. Op een andere computer werkt het probleemloos.
Antwoord
hu wat raar, je andere printer enzo werken wel, maar die nieuwe dingen niet? vreemd...

op deze pagina staat dat het kan komen doordat je niet de laatste updates hebt... welke versie van windows heb je? Als je xp hebt moet je naar http://windowsupdate.microsoft.com/ en dan 'snelle update', als je vista of hoger hebt moet je via 'start' naar "Windows Update" zoeken, en dan naar updates laten zoeken.

Laat even weten ofh et is gelukt
Antwoord
Alles was up to date.

Helaas niet gelukt dus. Ben nog steeds niet verder gekomen.
Antwoord
Weet je ook hoe oud je computer is? Als je een wat oudere computer hebt, is er een kans dat je USB 1.1-poorten hebt; sommige nieuwe apparaten ondersteunen geen USB 1.1 maar louter USB 2.0. Als je het niet zeker weet, kijk dan in apparaatbeheer naar welke versie USB-poorten je hebt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)