Welkom gast! Registreren
Niet meer herkennen DVD-player
Sinds windows10 installatie wordt mijn dvd-speler van mijn ASUS niet meer herkend en kan ik geen DVD meer afspelen. Asus gebeld, kunnen mij niet helpen. Heeft niets met Drivers te maken zeggen zij. Wie heeft een andere oplossing?
Antwoord
Via de website van ASUS kun je inderdaad nieuwe drivers downloaden. Als ze beschikbaar zijn voor jouw specifieke apparaat, kun je ze installeren en zal Windows 10 de dvd-speler weer herkennen.

Kun je nagaan wat het typenummer van de dvd-speler is?
Antwoord
(18 September 2015, 16:06)Webmaster schreef: Via de website van ASUS kun je inderdaad nieuwe drivers downloaden. Als ze beschikbaar zijn voor jouw specifieke apparaat, kun je ze installeren en zal Windows 10 de dvd-speler weer herkennen.

Kun je nagaan wat het typenummer van de dvd-speler is?
Antwoord
Via Easy Computer kwam ik uit bij een programma:DriveTheLife en dat programma controleert de drivers op je laptop. Meteen Bingo, want de DVD player werd opgemerkt en na een commando in het programma werd de driver bijgewerkt. Hierna werd de DvDplayer weer herkend door de laptop! Toppy toch! Bekijk het genoemde programmatje maar eens. In ieder geval bedankt voor jullie reactie. Ik ben blij dat alles weer werkt!
Antwoord
Sorry voor de emoticon. Het programma heet dus: DRIVETHELIFE!!
Antwoord
Windows 10 kan op het moment geen DVDs afspelen, dit wordt naderhand een keer opgelost tot dan zal het afspelen van DVDs met apparte software moeten gebeuren zoals bijv. VLC of PotPlayer die beiden gratis zijn.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)