Welkom gast! Registreren
Geluid rtlxl niet synchroon
Afbeelding + foutrapport

Bijlagen Miniatuurweergaven

.txt   Foutrapport.txt (Grootte: 5,62 KB / Aantal keer gedownload: 5)
Antwoord
Heb precies hetzelfde foutrapport als jij Patrickr. Komt vast wel goed, ondersteuning op dit programma is altijd top!
Antwoord
Ben tegen nog 2 bugs aangelopen:

1) Bij downloaden in queue was het normaal zo als je een aantal programma's achter elkaar wilden downloaden dat dit automatisch doorliep als hij klaar was met het ene te downloaden ging die over naar de volgende. Nu blijft hij staan op 100% achter elk te downloaden programma en gaat hij niet automatisch verder, moet ik dus iedere keer handmatig downloads stoppen, het gedownloade programma wat 100% is handmatig uit de queue verwijderen en dan de resterende downloads starten.

2) Bij downloaden van rtl xl programma's met adaptive aan (weet niet of dat zonder ook zo is) zoals bijvoorbeeld vi en rtl late night heb ik bij bekijken op tv af en toe in de uitzending groene horizontale stippelijntjes door het beeld staan die steeds blijven flikkeren en als ik dan weer een stukje doorspoel en terug zijn ze weer weg en blijven dan soms weg of komen weer terug. Denk meld ze hier even, met programma's van kijk.nl of npo.nl geen enkele last mee, dus ben benieuwd waardoor deze naast de al bekende problemen door veroorzaakt worden.

Nogmaals zeg ik erbij nog steeds blij met dit superprogramma, hoop alleen dat de rtl xl downloads spoedig weer op een normale manier zoals voorheen te downloaden zijn. Dus bedankt nogmaals voor het programma en ondersteuning die geleverd wordt in denk ik toch voornamelijk iemands vrije tijd.
Antwoord
(06 February 2015, 2:14)kanefan1984 schreef: 1) Bij downloaden in queue was het normaal zo als je een aantal programma's achter elkaar wilden downloaden dat dit automatisch doorliep als hij klaar was met het ene te downloaden ging die over naar de volgende. Nu blijft hij staan op 100% achter elk te downloaden programma en gaat hij niet automatisch verder, moet ik dus iedere keer handmatig downloads stoppen, het gedownloade programma wat 100% is handmatig uit de queue verwijderen en dan de resterende downloads starten.
Deze bug kwam in eerdere betaversies voor, in de laatste als het goed is niet meer. Weet je zeker dat je de laatste gebruikt?

(06 February 2015, 2:14)kanefan1984 schreef: 2) Bij downloaden van rtl xl programma's met adaptive aan (weet niet of dat zonder ook zo is) zoals bijvoorbeeld vi en rtl late night heb ik bij bekijken op tv af en toe in de uitzending groene horizontale stippelijntjes door het beeld staan die steeds blijven flikkeren en als ik dan weer een stukje doorspoel en terug zijn ze weer weg en blijven dan soms weg of komen weer terug. Denk meld ze hier even, met programma's van kijk.nl of npo.nl geen enkele last mee, dus ben benieuwd waardoor deze naast de al bekende problemen door veroorzaakt worden.
Dit zou kunnen komen door de techniek die RTL gebruikt om de video's aan te bieden. Ik heb wat jij beschrijft nog niet eerder gezien of van gehoord, maar dit zou kunnen ontstaan door de techniek die RTL gebruikt om de video's aan te bieden. Mogelijk is het afhankelijk van de computer die gebruikt wordt om te downloaden
Antwoord
(03 February 2015, 2:18)kanefan1984 schreef: Afbeelding + foutrapport

In de nieuwe bètaversie zou de foutmelding in ieder geval verdwenen moeten zijn. Kunnen jullie dat bevestigen?
Antwoord
Beste Webmaster,

Ik ga het uitproberen, en zodra ik weet of het werkt ja of nee laat ik dat hier weer weten!
Die bug met de queue had ik eerder nog nooit gehad en had gewoon de laatste versie geinstalleerd, heb nu de nieuwe beta versie erop gezet. Denk dat die bug met de queue wellicht alleen voorkomt als je met adaptive aan download, zonder loopt hij volgens mij wel automatisch door naar het volgende te downloaden programma in de queue.

En het probleem met die groene stippellijntjes in beeld had ik eerder nog nooit gehad dus geen idee wat dit veroorzaakt denk dat het dan inderdaad eerder aan rtl ligt dan aan mijn pc zoals gezegd nog nooit eerder problemen gehad hiermee, via kijk en npo al helemaal niet.
Is me wel opgevallen dat het alleen de downloads betrof met adaptive aan die de lijnen in beeld had zonder geen last van maar ja dan had je weer bij sommige programma's dat probleem met audio out of sync, vandaar dat ik sommige dan met adaptive aan deed downloaden.
Maar ja misschien ben ik niet de enige die hier last van heeft hoor het dan graag natuurlijk.

Nogmaals bedankt voor de feedback weer en aanpassing aan nog steeds een top programma, laat mijn bevindingen zo spoedig mogelijk weer weten.
Antwoord
Beste Webmaster,

In de nieuwe beta versie die ik inmiddels al uitvoerig getest heb blijft de fout toch bestaan die ik al eerder in dit topic heb vermeld betreffende dat bij downloaden van een programma van rtlxl met adaptive aangevinkt de download binnen 1 seconde na aanzetten gelijk op honderd procent complete zit. Heeft dan ongeveer zo'n 20 seconden beeld gedownload van het betreffende programma dat je wil downloaden. Ik download van rtlxl nu altijd op die manier vanwege de iet synchroon lopende audio bij diverse programma's. Heb het zojuist nog getest met rtl late night van gister gaat gelijk van 0 naar 100% complete binnen 1 seconde maar krijg nu wel geen foutmelding meer. Zonder adaptive download hij wel gewoon de rtl late night van gister, weet alleen nog niet of dan het probleem met het niet synchroon lopende geluid er nog is omdat ik het programma nog moet kijken en is helaas nu eenmaal soms wel aanwezig en dan ook soms niet, lijkt niet specifiek bij elk programma te zijn. Laat dit hiet weer weten zodra ik het gekeken heb, hoe meer mensen feedback geven hoe sneller dit probleem hopelijk opgelost kan worden. Wat is nu trouwens het verschil tussen adaptive & de progressive optie? Wat houdt dit in?
By the way met npo en kijk nog steeds geen enkel probleem kunnen ontdekken werkt vlekkeloos. Bedankt alvast weer voor de eventuele feedback en hopelijk oplossing. 
Antwoord
Net weer geprobeerd rtl late night van vanavond (11-02-2015) te downloaden met adaptive aan, stopt weer na een aantal seconden. Heeft nu maar een clip van 1 minuut 12 gedownload in plaats van het gehele programma. Zonder adaptive van gister inmiddels bekeken en is weer qua beeld en geluid niet synchroon. Hoop in ieder geval dat het downloaden met adaptive aan gefixed kan worden al hoopt iedereen neem ik aan erop dat beide manieren gefixed kunnen worden. Dat geluid en beeld niet synchroon lopen is overigens op de site niet het geval als je het daar terug wil kijken alleen na de download.
Antwoord
(12 February 2015, 1:15)kanefan1984 schreef: Net weer geprobeerd rtl late night van vanavond (11-02-2015) te downloaden met adaptive aan, stopt weer na een aantal seconden. Heeft nu maar een clip van 1 minuut 12 gedownload in plaats van het gehele programma.
Kan het zijn dat je internetverbinding instabiel is? Of dat je (zeer) oude hardware gebruikt? Kun je anders nog eens een logboek aanmaken en hier posten?

(12 February 2015, 1:15)kanefan1984 schreef: Zonder adaptive van gister inmiddels bekeken en is weer qua beeld en geluid niet synchroon.
Dit probleem houdt inderdaad nog steeds aan, maar ligt helaas aan de kant van RTL.

(12 February 2015, 1:15)kanefan1984 schreef: Dat geluid en beeld niet synchroon lopen is overigens op de site niet het geval als je het daar terug wil kijken alleen na de download.
Dat klopt; via de website wordt de video namelijk adaptive aangeboden, niet progressive (GemistDownloader downloadt standaard progressive, tenzij in de instellingen adaptive is aangevinkt).
Antwoord
Beste Webmaster,

Ligt niet aan mijn internet verbinding heb continu een downloadsnelheid van 90mbit en up van 8mbit al diverse malen getest via speedtests! En pc is ook niet heel oud is een i3 3.10Ghz, 6gb ram dus moet het probleem zeker niet zijn. En daarnaast gaf een andere forum member ook al aan zelfde probleem te hebben zodra hij probeert te downloaden met adaptive aan (zie onderstaande copy paste!). Denk dus dat het probleem niet daar ligt en gaf ook al eerder aan dat dit zich pas sinds kort voordoet, eerder nooit problemen gehad. En nee ook geen virussen/mal en of spyware op pc allemaal nagelopen. Zonder adaptive download die alles alleen dan soms met de welbekende sound out of sync. Via npo en kijk nergens problemen mee zowel adaptive als progressive. Dus als het aan de pc ligt zou hij dat ook niet moeten doen. En internet werkt vlekkeloos zoals al vermeld, nergens geen last van.

PatrickR

[Afbeelding: default_avatar.png]

29 January 2015, 0:16
Als ik dit vinkje aan zet, crasht de applicatie bij het downloaden van een filmpje van RTL XL. Ook ik heb last van het geluid probleem
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)