Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.08  - Queue werkt niet in 2.8.1.8 en 2.8.1.9 beta
Sinds versie 2.8.1.8 lukt het me niet meer om programma's in de queue te zetten en van daaruit te downloaden. Door te downgraden naar 2.8.1.7 kon ik dit omzeilen - helaas levert die versie nu alleen nog maar een oproep op om te upgraden :-(

Wat ik doe:

1. Ik klik op 'Uitzendingen van NPO.nl downloaden', vul een url in, klik op 'Verder'. De diverse velden bij 'Opslaan als' zijn netjes ingevuld.

De rechthoekige knop onderaan (zonder tekst, met tooltip 'Open/sluit de queue.') werkt niet.

2. Ik klik op 'Toevoegen aan queue' en krijg een bevestiging 'Het item is toegevoegd aan de downloadlijst'.

Nog steeds werkt de rechthoekige knop onderaan niet. En ook als nog een ander programma toevoeg aan de queue kan ik die niet uitklappen zoals voorheen.

Ik heb versie 2.8.1.9 beta geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik kan nu dus alleen programma voor programma downloaden, wat een achteruitgang is.

Details: Windows XP SP3, .NET Framework 4 Client Profile en Extended geinstalleerd, zoals gezegd geen problem in versie 2.8.1.7.

Hopelijk is hier wat aan te doen. Bedankt alvast.
Antwoord
Dank voor het melden. Het probleem is bekend, het is gefixt in de volgende (beta)versie.
Antwoord
In GemistDownloader 2.8.1.10 bèta is dit probleem verholpen. Kun je dit bevestigen?
Antwoord
(19 December 2014, 15:54)Webmaster schreef: In GemistDownloader 2.8.1.10 bèta is dit probleem verholpen. Kun je dit bevestigen?

In versie 2.8.1.10 beta kan ik de queue weer uitklappen. Fijn, bedankt!

Een paar nieuwe puntjes: bij het downloaden vanuit de queue wordt de Statuskolom niet bijgewerkt (blijft op 'Initialiseren' staan terwijl het programma wel wordt gedownload - pas als een programma gedownload is springt 'ie in een keer naar 'Voltooid').

Ook de voortgangsbalk lijkt stuk: die blijft op 0% staan (ook nadat sommige programma's uit de queue gedownload zijn). En de vijf oranje blokjes blijven van links naar rechts bewegen.

Als de hele queue gedownload is krijg ik een foutmelding (zie bijlage) waarna GemistDownloader crasht.

Als ik maar e1n programma in mijn queue heb staan dan blijft de crash uit.

Wellicht relevante details: in mijn queue heb ik gekozen voor 'Na downloaden niets doen' en zover ik weet heb ik mijn instellingen zo staan dat de mp4-bestanden niet hoeven te worden geconverteerd.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Nog een puntje over de queue: als er ook items in de queue staan met status 'Voltooid' dan worden die opnieuw gedownload wanneer je op 'Start downloaden' klikt. Had ik niet verwacht en dat lijkt me overbodig.
Antwoord
(19 December 2014, 17:05)inventio schreef: Als de hele queue gedownload is krijg ik een foutmelding (zie bijlage) waarna GemistDownloader crasht.

Als ik maar e1n programma in mijn queue heb staan dan blijft de crash uit.

Dit kun je verhelpen door bij Instellingen het vinkje bij Metadata uit te zetten. De volgende versie zal dit probleem verholpen zijn.

(19 December 2014, 17:05)inventio schreef: Een paar nieuwe puntjes: bij het downloaden vanuit de queue wordt de Statuskolom niet bijgewerkt (blijft op 'Initialiseren' staan terwijl het programma wel wordt gedownload - pas als een programma gedownload is springt 'ie in een keer naar 'Voltooid').

Ook de voortgangsbalk lijkt stuk: die blijft op 0% staan (ook nadat sommige programma's uit de queue gedownload zijn). En de vijf oranje blokjes blijven van links naar rechts bewegen.
Dit probleem kan ik niet reproduceren. Welke link(s) gebruik je?
Antwoord
(19 December 2014, 17:27)Webmaster schreef: Dit kun je verhelpen door bij Instellingen het vinkje bij Metadata uit te zetten. De volgende versie zal dit probleem verholpen zijn.
Ok, gedaan. Probleem treedt inderdaad zo niet op. Bedankt voor de workaround.

(19 December 2014, 17:27)Webmaster schreef: Dit probleem kan ik niet reproduceren. Welke link(s) gebruik je?

http://www.npo.nl/a-dam-e-v-a-ii/14-12-2...ON_1220915 en http://www.npo.nl/a-dam-e-v-a-ii/07-12-2...ON_1220914 bijvoorbeeld. Zie bijlagen: tijdens het downloaden en na afloop daarvan.

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)