Welkom gast! Registreren
Speciale foutmelding
Bij pogingen om van uitzendinggemist/NPO te downloaden krijg ik sinds een dag of tien een foutmelding:

Code:
"Er is een fout opgetreden tijdens het downloaden
Controleer of er een internetverbinding is ingesteld.
Probeer later opnieuw de video te downloaden."
Daaronder komt dan dit hele verhaal:
System.Net.Webexception: De externe server heeft een fout geretourneerd: (403) Niet toegestaan.
bij
System.Net.HttpWebRequest.EndGetResponse(lAsync...asyncResult)
bij
System.Net.WebClient.GetWebResponse(WebRequest request, lAsyncResult result)
bij
System.NetWebClient.DownloadBitsResponseCallback...result)

Het probleem treedt niet op bij RTL of YouTube en tot voor kort had ik het nog nooit meegemaakt.
Het treedt op op computers met Win8, Win7 en Vista, bedraad en draadloos. Modem meermalen opnieuw opgestart.
Heeft iemand misschien een idee?AngelWorship
Antwoord
En je kunt de uitzending die je probeert te downloaden wel gewoon via je browser bekijken?
Zo ja: maak je gebruik van een proxy?
Antwoord
(01 March 2014, 17:53)Webmaster schreef: En je kunt de uitzending die je probeert te downloaden wel gewoon via je browser bekijken?
Zo ja: maak je gebruik van een proxy?
Ja, ik kan de uitzending wel gewoon via de browser bekijken en ik maak geen gebruik van een proxy.
Ik heb ook al andere DNS-servers ingesteld, maar helaas geen succes.
Ook in de vdsl-modem-router (Zyxel P-1812HNU-F1, Telfort) zie ik geen vreemde instellingen, al heeft Telfort er onlangs een tijdje uitgelegen.
Antwoord
Ik weet niet welke browser je gebruikt, maar wat gebeurt er als je via Internet Explorer de bewuste uitzending probeert te bekijken? Lukt dat wel?
Antwoord
Ik probeerde zoëven via Internet Explorer de aflevering van De Reünie van gisteravond. (Normaal gebruik ik Opera 12.61.)
Eerst zie ik een fractie van een seconde van de uitzending van de Reünie, vervolgens een reclame die keurig wordt afgespeeld, vervolgens weer een fractie van een seconde van de Reünie, en dan:
De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (jwplayer).
Het klikken op Pop-out geeft geen verbetering.
Nadat ik bij de instellingen buitenland heb aangevinkt (ik woon in NL, hoor) krijg ik:
De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar (video not found).
Ik heb toch het idee dat het probleem in (een instelling van) het modem zit, omdat het probleem zich op drie computers én bedraad én draadloos voordoet.
Maar RTL en Youtube zijn gewoon te downloaden.
Als ik de uitzending van De Reünie van vorige week zondag probeer op I.E. kan ik die gewoon afspelen. Maar niet downloaden.
Antwoord
Loser Na talloze mislukte pogingen om iets te downloaden van de publieke omroep heb ik vanmorgen in de instellingen van GemistDownloader de mogelijkheid "Forceer adaptive video's" aangevinkt.
En zowaar begon het prgramma zonder enig protest een tv-programma te downloaden.Dance Alleen kon ik geen beeldkwaliteit instellen. Intussen heb ik op deze manier meer programma's gedownload.
Dáág! Is aan de hand hiervan iets te zeggen over de oorzaak van mijn probleem?
Ik woon in de Randstad en heb vdsl van Telfort, dus niet bepaald een probleem met de geolocatie zou ik denken. Ook gebruik ik geen proxy.
Zou ik het op een andere manier kunnen achterhalen? Wat doet dat "Forceer adaptive video's"? Angel
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)