Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.05  - Downloaden van video's van Uitzending Gemist blijft hangen op initialiseren
Oké, dus precies zoals RAVENNEW beschrijft, het lukt GemistDownloader blijkbaar niet om ffmpeg.exe uberhaubt aan te roepen. Welke virusscan gebruik je? Heb je al eens geprobeert die uit te schakelen voor je GemistDownloader start en gebruikt?
Antwoord
(21 November 2013, 10:30)Webmaster schreef: Oké, dus precies zoals RAVENNEW beschrijft, het lukt GemistDownloader blijkbaar niet om ffmpeg.exe uberhaubt aan te roepen. Welke virusscan gebruik je? Heb je al eens geprobeert die uit te schakelen voor je GemistDownloader start en gebruikt?

Ja, ik weet niet wat ffmpeg.exe doet maar het gewone downloaden zonder downloadlijst gaat dus wel goed. Ik gebruik Microsoft Security Essentials als virusscanner. Ik heb nog niet geprobeerd om hem uit te zetten voor gebruik.
Antwoord
Ik geloof dat ik het probleem heb kunnen reproduceren. Ik ga er naar kijken, dank voor het melden.

Edit: Inmiddels heb ik ook het probleem in de code weten te achterhalen en op te lossen. In de volgende versie is dit probleem verholpen.
Tip: om in de huidige versie zonder problemen gebruik te maken van de queue, gebruik de queuelijst-optie (klik in het queue-gedeelte van GemistDownloader op het mapicoontje met het groene pijltje).
Antwoord
(21 November 2013, 12:49)Webmaster schreef: Ik geloof dat ik het probleem heb kunnen reproduceren. Ik ga er naar kijken, dank voor het melden.

Graag gedaan. Ik ben benieuwd of het lukt om een oplossing te vinden. Smilie
Ik verbaas me vooral dat het nog relatief weinig mensen zijn die dit probleem melden. Enig idee of dit te maken heeft met vrij specifieke omstandigheden waaronder dit probleem zich voordoet?
Antwoord
(21 November 2013, 12:51)Kerman schreef: Enig idee of dit te maken heeft met vrij specifieke omstandigheden waaronder dit probleem zich voordoet?

Het doet zich voor onder de volgende omstandigheden: bij iedere niet-YouTube-video die op deze manier aan de queue wordt toegevoegd.

Je zou hieruit voorzichtig kunnen stellen dat er weinig mensen de queue-functie op deze manier gebruiken. Aan de andere kant is de drempel om dit probleem te melden misschien te hoog, zeker omdat het geen 'zwaar' probleem is (downloaden op de normale manier werkt bijv. nog).
Antwoord
Idd 2815 werkt niet met Queue, dus nu maar ff zonder queue, werkt verder ook prima!
Antwoord
In de nieuwste versie (versie 2.8.1.6) is dit als het goed is opgelost. Kunnen jullie dat bevestigen?
Antwoord
Zal vanmiddag even uitproberen.

BTW is het mogelijk tijdens het installeren van de nieuwe versie, de instellingen van de vorige versie over te nemen, ipv deze steeds opnieuw te moeten instellen?
Antwoord
(14 December 2013, 14:16)chocka schreef: BTW is het mogelijk tijdens het installeren van de nieuwe versie, de instellingen van de vorige versie over te nemen, ipv deze steeds opnieuw te moeten instellen?

In deze versie helaas nog niet, maar er wordt aan gewerkt.
Antwoord
Zal het ook gaan proberen. Bij mij doet 'ie het de ene keer wel en de andere keer niet. De laatste aflevering van Spoorloos bijv. kan ik met geen mogelijkheid downloaden, blijft hangen op initialiseren, terwijl oudere programma's zonder problemen naar binnen fietsen, met gebruikmaking van queue en al.

En wat betreft het melden... tja, het is wel een drempel dat je je moet registreren op een forum om zoiets te kunnen melden. Denk dat dat voor sommigen een brug te ver is.

Update: Heb nieuwe GD geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet. Sterker nog, hij blijft niet meer hangen op initialiseren, hij knalt er gewoon een foutmelding in: "GemistDownloader werkt mogelijk niet meer

Er is een fout opgetreden in GemistDownloader waardoor het programma mogelijk niet meer correct verder werkt. Als deze fout vaker voorkomt, neem dan contact op via HelpdeskWeb.nl."

En daarna kan ik 'm afsluiten, einde oefening.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)