Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.06  - Philips-TV en MP4 bestanden
Weer bedankt voor je antwoord CoRoNe, geweldig.
Maar kun je ook aangeven met welke instellingen in GemistDownloader ik het zo kan bewerkstelligen dat de downloads net zo worden als met het scriptje wat je gaf op Vandaag, 15:51, het technische kan ik niet volgen, sorry.
Want met dit speelt de gedownloade aflevering van Voetbal International gewoon af zonder splitsen of converteren.

Of kan ik steeds dat scriptje gebruiken en dan op de 1 of andere manier een andere aflevering er tussen zetten?
Alvast bedankt, Willem
Antwoord
Die instellingen zijn er niet. Dat is wat ik ook zei: "Tenzij Webmaster hier een optie voor inbouwt, zit er niks anders op dan het op deze manier te doen."

Dus:
- Rechtermuis-klik en "Koppelingslocatie kopiëren" op een uitzending op rtlxl.nl.
- Deze link invoeren in GemistDownloader. Op vet gedrukte titel klikken om de directe link te achterhalen. Kopiëer deze.
(- of http://rtl.ksya.net/ moet ineens weer online zijn, dan is GemistDownloader niet nodig)
- Open een DOS-prompt, ga naar de directory met ffmpeg.exe erin en voer in:
Code:
ffmpeg.exe -i "<directe-link-plakken>" -c copy "output.mp4"
- Speel output.mp4 op je tv af.
Antwoord
(08 December 2013, 20:48)CoRoNe schreef: Die instellingen zijn er niet. Dat is wat ik ook zei: "Tenzij Webmaster hier een optie voor inbouwt, zit er niks anders op dan het op deze manier te doen."

Dus:
- Rechtermuis-klik en "Koppelingslocatie kopiëren" op een uitzending op rtlxl.nl.
- Deze link invoeren in GemistDownloader. Op vet gedrukte titel klikken om de directe link te achterhalen. Kopiëer deze.
(- of http://rtl.ksya.net/ moet ineens weer online zijn, dan is GemistDownloader niet nodig)
- Open een DOS-prompt, ga naar de directory met ffmpeg.exe erin en voer in:
Code:
ffmpeg.exe -i "<directe-link-plakken>" -c copy "output.mp4"
- Speel output.mp4 op je tv af.

Jij komt vast en zeker op mijn lange lijst van erfgenamen te staan, dat is al zeker..Dance

Ik heb met jouw script van 15:51 uur + de toevoeging voor het kopiëren naar een andere locatie, de voorlaatste uitzending gedownload van V-I en die speelde ook gewoon af zonder in stukken te knippen, wat ik eerst wel moest doen, geweldig.
Ben er erg blij mee.
Heb het scriptje opgeslagen en zal het weer gebruiken.
Gegroet en grote dank...
Antwoord
CoRoNe, ik heb gisteren iets ontdekt wat waarschijnlijk toch GemistDownloader als oorzaak heeft, maar ik heb de kennis niet om er de vinger op te leggen.
Ik heb gisteren als proef 2 keer aflevering 36 van Voetbal International gedownload.
1 Keer met jouw scriptje, die werd 913.335 KB groot, en 1 keer met het programma GemistDownloader zelf, en die werd 913.496 KB groot, dus met GemistDownloader 161 KB groter.
Maar nu het vreemde, als ik de video, gedownload met het scriptje op mijn TV afspeelde, was er totaal niks aan de hand, speelde gewoon af in totale grootte.
Als ik echter de video afspeelde gedownload met GemistDownloader, liep de TV gelijk weer vast, kon totaal niks meer doen, kon alleen de stekker van de TV uit het stopcontact trekken.
Enig idee wat GemistDownloader met het bestand doet?
Met VLC-media speler worden beiden goed afgespeeld..

Groeten, Willem
Antwoord
(11 December 2013, 18:13)Gompy schreef: Als ik echter de video afspeelde gedownload met GemistDownloader, liep de TV gelijk weer vast, kon totaal niks meer doen, kon alleen de stekker van de TV uit het stopcontact trekken.
Enig idee wat GemistDownloader met het bestand doet?
Voor welk videouitvoer kies je? (MP4? H.264?)

En wat me niet duidelijk wordt uit voorgaande conversatie, is waarom de optie 'H.264 - zonder converteren' niet volstaat. Zou je dat nog uit kunnen leggen?
Antwoord
(12 December 2013, 16:55)Webmaster schreef: Voor welk videouitvoer kies je? (MP4? H.264?)

En wat me niet duidelijk wordt uit voorgaande conversatie, is waarom de optie 'H.264 - zonder converteren' niet volstaat. Zou je dat nog uit kunnen leggen?

Dag Webmaster.

Het volgende.
Als ik als uitvoer MP4 of H264 kies maakt niet uit, de TV loopt op beide formaten vast als ik met GemistDownloader de video's ophaal.
Op beide manieren haal ik de video's op met de optie 'H.264 - zonder converteren'.

Op het moment dat ik de USB-stick in de TV steek schakelt de TV automatisch over naar een USB-Menu en dan kan ik kiezen d.m.v. scrollen welke video ik af wil spelen.
Op het moment dat ik door het scrollen op een video kom die ik met GemistDownloader heb gedownload van RTLXL - Voetbal International, slaat de TV compleet vast, kan er niks meer mee, alleen de stekker er uit trekken.
Als ik dezelfde uitzending ophaal d.m.v. het scriptje wat CoRoNO heeft opgeschreven, en op de USB-Stick zet, dan gebeuren er geen rare dingen, ik kan er op scrollen en de video gewoon afspelen vanaf de USB-stick op mijn TV.
Als ik het "foute" videobestand door midden knip met een split-programma, kan ik beide z.g.n "foute" helften ook gewoon zonder problemen afspelen.

Ik heb 2 keer de aflevering 36 van Voetbal International gedownload.
1 Keer met het scriptje, dat bestand werd 913.335 KB groot, en 1 keer met GemistDownloader, en dat bestand werd 913.496 KB groot, dus met GemistDownloader 161 KB groter.
Ik weet niet of dit nog van enige invloed is? Dit kun je zelf ook makkelijk verifiëren.

Uitzendingen die ik ophaal met DownloaderGemist van de publieke zenders kunnen zonder probleem afgespeeld worden op de TV, alhoewel ik nooit van die lange uitzendingen van de publieke zenders opgehaald heb als van RTL-XL.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk omschreven heb en dat het jou duidelijk is, want daar gaat het om.
Als er nog iets niet duidelijk is moet je het maar aangeven want ik weet dat problemen opsporen op deze manier erg moeilijk is en ik wil als "probleemgeval" zonder meer meewerken, tis voor het algemeen nut zullen we maar zeggen

Groeten, Willem
Antwoord
In de nieuwste versie (versie 2.8.1.6) kun je bij instellingen de optie 'Forceer gebruik ffmpeg' aanklikken. Lost dat je probleem op?
Antwoord
Gompy, "H.264 - zonder converteren" in GemistDownloader is "Origineel downloaden" met andere woorden. Gemistdownloader doet er dus verder niks mee. Je televisie heeft er dus problemen mee zoals ze origineel zijn. Voor je Philips tv zul je uitzendingen dus altijd zo moeten downloaden dat ze gelijk een nieuw 'mp4-jasje' krijgen aangemeten. Met 'Forceer gebruik ffmpeg' in v2.8.1.6 krijg je nu hetzelfde resultaat als wat je in het DOS-venster deed.

Misschien kan Webmaster er nog naar kijken om Uitzendinggemist-links direct te laten zien ipv http://%SERVER%?
Antwoord
Webmaster en CoRoNe.

Ik heb nu in versie 2.8.1.6 de optie 'Forceer gebruik ffmpeg' aangevinkt, tegelijk met de andere vinkjes die ik voor die tijd ook had, en het werkt nu perfect op mijn TV.
Het probleem met het niet goed werken van de downloadlijst schijnt ook opgelost te zijn naar wat ik gelezen heb, heb het zelf nog niet uitgeprobeerd maar het zal wel goed zijn, helemaal perfect!
Ik wil jullie erg bedanken voor de medewerking en voor het geduld.

Gegroet, Willem.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)