Welkom gast! Registreren
Peiling: Nu je dit weet, ga je GD nog gebruiken?
Ik ga GemistDownloader nu niet meer gebruiken
0%
0 0%
Ik ga deze viruselding straal negeren, GD wel gebruiken, lekker puh.
80.00%
4 80.00%
Ik ga kijken of ik GD kan hacken zodat ik terug kan gaan naar het oude vertrouwde 2.7
20.00%
1 20.00%
Totaal aantal stemmen: 5 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

GemistDownloader 2.8.1.05  - Virus in 2.8.1.5?
Dit geldt voor zowel de portable als de Setup versie,
beide hebben een virus.

Hiermee is aangetoond dat het DWANG model, waarbij mensen gedwongen worden up te graden, gewoon een slecht model is.

Ik zal het maar verklappen: het probleem zit em in de video speler ffmpeg, die genereeert een virus melding.

Ik neem aan dat jullie dit soort dingen schouderophalend zullen negeren, dus ik geef hier dan maar gelijk mijn werk-erom-heentje:

Gewoon deleten, die hap! GD werkt (voorlopig) prima zonder ffmpeg!

Maar het lijkt een vet foute beslissing te zijn geweest om dat onderdeel te vervangen.

https://www.virustotal.com/en/file/d2468...386364782/

https://www.virustotal.com/en/file/de9a8...386364726/

Het is wel raar, want ffmpeg heeft een goede reputatie. Ik suggereer dat julie mensen gaan emailen of zo.
Idd schouderophalend gelezen! Tis alleen voor diegene die ffmpeg nog gebruiken(?). En anders gebruik je gewoon toch de oude versie

Doe alles in H.264 zonder te converteren en anders MP4, dus zie geen noodzaak om ffmpeg te moeten gebruiken.

PS volgens mij staat het jouw vrij deze software wel/niet te gebruiken, dus van DWANG is totaal geen sprake. En mocht jij je toch gedwongen voelen, praat er eens over met je psychiater, want hier wordt je totaal niet gedwongen!
Ben het geheel met chocka eens. Overigens heb ik nog nooit een virusmelding gekregen bij GD.
(06 December 2013, 23:42)XanderDeWijs schreef: Ik zal het maar verklappen: het probleem zit em in de video speler ffmpeg, die genereeert een virus melding.

...

Maar het lijkt een vet foute beslissing te zijn geweest om dat onderdeel te vervangen.

https://www.virustotal.com/en/file/d2468...386364782/

https://www.virustotal.com/en/file/de9a8...386364726/

Het is wel raar, want ffmpeg heeft een goede reputatie. Ik suggereer dat julie mensen gaan emailen of zo.
De conclusies die je nu trekt, zijn wel erg kort door de bocht. Dat slechts één virusscanner (bovendien een kleine en onbekende) denkt dat ffmpeg schadelijk kan zijn, betekent zeker niet dat dat ook zo is. Het moge duidelijk zijn dat het hier om een false positive gaat.

(06 December 2013, 23:42)XanderDeWijs schreef: Gewoon deleten, die hap! GD werkt (voorlopig) prima zonder ffmpeg!
Mocht je er echt last van hebben, staat het je natuurlijk vrij om ffmpeg handmatig weg te halen.
(07 December 2013, 2:04)chocka schreef: Idd schouderophalend gelezen! Tis alleen voor diegene die ffmpeg nog gebruiken(?). En anders gebruik je gewoon toch de oude versie
Dat is geen optie, vandaar mijn woord DWANG. Ourdere versies werken gewoon niet.
Ik sta helemaal open voor suggesties hoe 2.7 te laten werken tot 2.7 had ik nooit een virusmelding.

En als mensen ANDERE methodes weten hoe te downloaden van de Nederlandse Gemist sites, GRAAG!

(07 December 2013, 12:25)Webmaster schreef: De conclusies die je nu trekt, zijn wel erg kort door de bocht. Dat slechts één virusscanner (bovendien een kleine en onbekende) denkt dat ffmpeg schadelijk kan zijn, betekent zeker niet dat dat ook zo is. Het moge duidelijk zijn dat het hier om een false positive gaat.
Mocht je er echt last van hebben, staat het je natuurlijk vrij om ffmpeg handmatig weg te halen.

false positive? weet ik nog zo net niet.
Maar ik ben nieuwsgierig: Waarom dat onderdeel vervangen? Ik gebruik dat omzetten niet, heb ik mijn eigen shit voor, maar waarom iets vervangen dat vrij goed werkte?
XanderDeWijs, begin een beetje misselijk van je te worden. Ben je niet tevreden met GD? Verwijder deze dan van je PC!!!!! Ben dankbaar dat je GD GRATIS aangeboden krijgt. En ja, ik heb nog NOOIT een virusmelding gekregen op GD of ffmpeg, dus denk toch dat het aan jou ligt.
(07 December 2013, 15:02)XanderDeWijs schreef:
(07 December 2013, 2:04)chocka schreef: Idd schouderophalend gelezen! Tis alleen voor diegene die ffmpeg nog gebruiken(?). En anders gebruik je gewoon toch de oude versie
Dat is geen optie, vandaar mijn woord DWANG. Ourdere versies werken gewoon niet.
Ik sta helemaal open voor suggesties hoe 2.7 te laten werken tot 2.7 had ik nooit een virusmelding.

En als mensen ANDERE methodes weten hoe te downloaden van de Nederlandse Gemist sites, GRAAG!
Misschien kan je het eens proberen met IDM: Internet Download Manager Kost een paar tientjes, maar werkt ook goed.

En wat betreft die virusmelding, kan je misschien ook melden wat voor virus het betreft, want in die linkjes van je staat inhoudelijk verder niets vermeld dan alleen een melding. Een goeie scanner kan je ook laten weten waar het om gaat en dat staat er nu niet bij vermeld?
geen virus gevonden.
Ik controleer elke link voordat ik erop druk.
via virustotal, deze laat 51 virusscanner los op de link en geen enkele vindt een virus. see report https://www.virustotal.com/en/url/d13d1d...386471695/

bedankt voor GD, een geweldige hulp om hier in den verre , uitzending gemist en RTL gemist te kijken/downloaden.
Van Xander een PM met de virus ontvangen:

PE:Malware.XPACK/RDM!5.1

Maar als deze er daadwerkelijk in zal zitten, dan reageert iedere scanner ondanks of je ffmpeg wel/niet zal gebruiken. Plus dat het vreemd is dat er maar één iemand reageert dat er een virus in zit, als het werkelijk zo zal wezen, hadden er mogelijk meer mensen al op gereageerd?
Natuurlijk is het goed mogelijk dat het een false positive betreft. Lees gewoon de aanbevelingen van virustotal.com zelf op dit vlak. Daar ben ik het natuurlijk helemaal mee eens. Verder zou ik het waarderen als er niet zo overtrokken wordt gereageerd op mijn melding. Sommige reacties zijn nogal emotioneel.

De oplossing is, zoals al zei, ffmpeg te wissen. GD zelf test helemaal virus vrij, de exe en de dll. Wat ik in twijfel trek is om de video converteerder te vervangen, iets dat voorheen bij mijn weten goed werkte.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)