Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.06  - Philips-TV en MP4 bestanden
Hallo.
Een vraag van een n00b v.w.b videobestanden.

Ik heb een Philips-TV, daar sluit ik een USB-stick op aan met MP4 video's, gedownload van Uitzending Gemist.nl , een paar minuten later heb ik ze binnen, en die spelen perfect af, grote klasse!
Nu download ik MP4-video's van RTL-7, bijvoorbeeld Voetbal International, die sla ik ook op op die USB-stick en als ik die af wil spelen slaat mijn Philips-TV vast, kan er niks meer mee doen, ja de stekker er uit trekken, dan er weer in en dan doet ie het weer.
Nou neem ik niet aan dat het aan Gemistdownloader ligt, maar is er iemand die er meer verstand van heeft als ik die mij vertellen hoe het wel komt?
Is misschien de soort MP4 van Uitzending Gemist.nl anders als die van RTL-??.
Bij allebei de site kan ik de uitzendingen downloaden zonder converteren, dus het is zo klaar, maar ik weet dus niet wat de oorzaak is.
Misschien een welwillende die me op het goede spoor kan zetten?
Bij voorbaat dank...

Overigens gebruik ik deze Gemistdownloadersinds kort en ik moet zeggen wauw..., goed hoor!
Groeten, Gompy
Antwoord
Kun je als test een command-prompt openen in de GemistDownloader map (met ffmpeg.exe erin)? Voer dan het volgende in:
Code:
ffmpeg.exe -i "http://pg.us
.rtl.nl/rtlxl/network/ipad/progressive/components/shows/thevoiceofholland/optredens/300423/4a34381d-
fbe7-478e-801e-d3a3a933ca30.ssm/4a34381d-fbe7-478e-801e-d3a3a933ca30.mp4" -c copy "X:\map\The voice of Holland [20131129].mp4"

De optredens van The Voice zijn mooie korte test-videos. I.p.v. 'X:\map' voer je natuurlijk je gewenste map in. De "compatible_brands" die ffmpeg produceert is iets anders dan het origineel. Probeer de uitvoer eens op de Philips TV.

Ik neem aan dat het afspelen op de computer overigens wel gewoon werkt?
Antwoord
Beste CoRoNe.
Bedankt voor je antwoord, klasse!
Het afspelen op de computer geeft totaal geen problemen, VLC player doet hier alles.

Het scriptje wat je gaf werkte perfect, het stukje video speelde gewoon af op de TV.
Toen ben ik naar RTL-XL gegaan, daar stukjes van Voetbal International gedownload met GemistDownloader en die speelde ook prima af op de TV.
Toen heb ik een gehele uitzending gedownload met GemistDownloader (ruim 900MB) en bij het afspelen op de TV sloeg die weer vast.
Het lijkt er op dat de TV zich dan verslikt in de grootte van het bestand, ruim 900MB.
Echter, als ik dat MP4 bestand converteer met WinAVI All-in-One Converter naar ook weer een MP4 bestand, dan speelt die wel af op de TV, heel vreemd.
Met Media-info zie ik dat het origineel gedownloade MP4 een formaat:AVC heeft en de omgezette MP4 een formaat: MPEG4-Visual, die dus wel in zijn totaliteit wordt afgespeeld op de TV.
Ik denk toch dat het puur aan de TV ligt die er van op tilt slaat, anders kan ik me niet bedenken, maar ik heb ook niet genoeg kennis om het zo diep te beoordelen. misschien jij of anderen wel...
Weet er niemand een oplossing, want ik denk toch niet dat het aan de downloader ligt, dan kan ik eventueel totaal gedownloade aflevering van Voetbal International in stukken zien te knippen met een programaatje of zo en eens kijken of de TV het dan wel slikt. omdat het korte stukje wat ik opgehaald had wel werd afgespeeld.
In ieder geval bedankt voor je antwoord en hulp, ik weet in ieder geval al meer als toen ik begon met hier te vragen.. :-)
Groeten, Willem
Antwoord
CoRoNe.

Ik heb zojuist dat MP4 bestand van ruim 900MB in twee stukken geknipt met een splitter en die twee delen spelen nu gewoon af op mijn TV.
Ik denk dus dat de TV zich verslikt in de grootte van het bestand.

In ieder geval bedankt, want door jouw antwoord ben ik verder gaan zoeken en ben tot een, wat mij betreft, goede oplossing gekomen.
Groeten, Willem
Antwoord
(05 December 2013, 13:48)Gompy schreef: Echter, als ik dat MP4 bestand converteer met WinAVI All-in-One Converter naar ook weer een MP4 bestand, dan speelt die wel af op de TV, heel vreemd.
Met Media-info zie ik dat het origineel gedownloade MP4 een formaat:AVC heeft en de omgezette MP4 een formaat: MPEG4-Visual, die dus wel in zijn totaliteit wordt afgespeeld op de TV.
Daarmee ga je qua video kwaliteit er op achteruit, omdat dat programma de videostream converteert met een inmiddels ouderwetse videocodec.
Als je ffmpeg er een nieuw "MP4-jasje" om heen laat doen, slikt je tv het dan wel?
Antwoord
(06 December 2013, 20:27)CoRoNe schreef: Daarmee ga je qua video kwaliteit er op achteruit, omdat dat programma de videostream converteert met een inmiddels ouderwetse videocodec.
Als je ffmpeg er een nieuw "MP4-jasje" om heen laat doen, slikt je tv het dan wel?
Dat weet ik niet CoRoNE, dat probeer ik uit en laat het hier weten.

Dat de kwaliteit achter uit ging klopt wel, dat was ook wel te merken, maar ik moest toch wat uitproberen.
Inmiddels weet ik dat als ik een groot bestand door midden knip het ook werkt, en dat gaat vrij snel.
Ik zal die gasten van V-I straks eens proberen een nieuw jasje aan te trekken..;-)
Tnx!
Antwoord
CoRoNe ik heb geprobeerd om die Voetbal International aflevering gewoon te downloaden als MP4 bestand, zonder converteren.
Dan geeft GemistDownloader na verloop van korte tijd aan dat het wel 317 minuten gaat duren, dat wordt me te gortig.
Zonder converteren, dus downloaden zoals het is, duurt het 5 à 6 minuten, als ik dan de splitter er over heen haal ben ik met 10 minuten klaar.

Misschien heb ik het niet op de manier gedaan die jij voor ogen had, als dat zo is dan hoor ik het wel, is het wel de manier zoals jij bedoelde dan laat ik het liever zo en deel ik een groot video bestand wel in een paar stukken desnoods, en is het gewoon een Philips-TV tekortkoming.
Desalniettemin mijn dank voor je behulpzaamheid, ik ben er wel degelijk wijzer van geworden.

Groeten, Willem aka Gompy
Antwoord
Die 317min. is mét converteren neem ik aan?

Ik bedoel ffmpeg de uitzending laten downloaden en gelijk in een nieuwe mp4-container stoppen. Open een command-prompt in de GemistDownloader-map en voer het volgende in:
Code:
ffmpeg.exe -i "http://pg.us.rtl.nl/rtlxl/network/ipad/progressive/components/sport/voetbal_international/301265/e6e8759c-2fd9-3e11-aac9-f0eb238c098b.ssm/e6e8759c-2fd9-3e11-aac9-f0eb238c098b.mp4" -c copy "Voetbal International (06122013).mp4"
De lange link die je ziet is de directe link van de uitzending van Voetbal International van eergisteren. Die kun je achterhalen door in GemistDownloader op de vet gedrukte titel te klikken. Natuurlijk kun je ook altijd de uitvoer-map specificeren; "D:\Videos\Voetbal International (06122013).mp4" bijvoorbeeld.

Je gebruikt GemistDownloader hier alleen om de directe link te achterhalen. FFMpeg gebruik je om de uitzending te downloaden en tegelijkertijd de video- en audio-stream in een nieuwe mp4-container te stoppen.
Probeer deze uitvoer nu eens op je tv uit.
Als je tv dat ook niet slikt en het ding accepteert wel Matroska-bestanden, dan kun je nog proberen '.mkv' als uitvoer te kiezen.
Antwoord
(08 December 2013, 16:51)CoRoNe schreef: Probeer deze uitvoer nu eens op je tv uit.
Als je tv dat ook niet slikt en het ding accepteert wel Matroska-bestanden, dan kun je nog proberen '.mkv' als uitvoer te kiezen.
Ja ik bedoelde ook mét converteren uiteraard Dance
CoRoNE, dat wat je me nu voorgeschoteld hebt werkt.. Worship
Ik hoef niks te knippen, hij speelt het gelijk af..
Hoe moet ik het nu instellen in GemistDownloader dat het altijd zo wordt gedownload?
Ik ben n00b hè.. Tear

Hier een link naar één bladzijde uit de handleiding waar aangeven wordt wat deze TV , de Philips 32PFL3517H, kan afspelen, ik wordt hier niet zoveel wijzer van, misschien jij wel.

https://copy.com/7goeMqhxMdfHKOcH

Maar weer bedankt, ben er weer erg blij mee en ik, als bejaarde, leer elke dag weer bij, geweldig dat internet...(Y)
Groeten, Willem
Antwoord
Matroska wordt zo te zien niet ondersteund door je tv.
Tenzij Webmaster hier een optie voor inbouwt, zit er niks anders op dan het op deze manier te doen.
Ben blij dat je in ieder geval nu een oplossing hebt. ;)

--------------------------------
Voor de volledigheid het technische verhaal (ook als notitie voor mezelf en zodat anderen het terug kunnen vinden):

FFMpeg over origineel:
Code:
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'Voorbeeld_orig.mp4':
  Metadata:
    major_brand     : isom
    minor_version   : 1
    compatible_brands: isomiso2avc1
    creation_time   : 2013-08-29 21:45:44
  Duration: 00:05:31.95, start: 0.000000, bitrate: 1633 kb/s
    Stream #0:0(eng): Video: h264 (Baseline) (avc1 / 0x31637661), yuv420p(tv), 704x400 [SAR 1:1 DAR 44:25], 1503 kb/s, 25 fps, 25 tbr, 1k tbn, 50 tbc (default)
    Metadata:
      creation_time   : 2013-08-29 21:45:45
      handler_name    : Mainconcept MP4 Video Media Handler
    Stream #0:1(eng): Audio: aac (mp4a / 0x6134706D), 48000 Hz, stereo, fltp, 125 kb/s (default)
    Metadata:
      creation_time   : 2013-08-29 21:45:47
      handler_name    : Mainconcept MP4 Sound Media Handler

FFMpeg over remux:
Code:
Input #0, mov,mp4,m4a,3gp,3g2,mj2, from 'Voorbeeld_remux.mp4':
  Metadata:
    major_brand     : isom
    minor_version   : 512
    compatible_brands: isomiso2avc1mp41
    encoder         : Lavf55.19.104
  Duration: 00:05:31.95, start: 0.000000, bitrate: 1633 kb/s
    Stream #0:0(eng): Video: h264 (Baseline) (avc1 / 0x31637661), yuv420p(tv), 704x400 [SAR 1:1 DAR 44:25], 1503 kb/s, 25 fps, 25 tbr, 16k tbn, 50 tbc (default)
    Metadata:
      handler_name    : VideoHandler
    Stream #0:1(eng): Audio: aac (mp4a / 0x6134706D), 48000 Hz, stereo, fltp, 125 kb/s (default)
    Metadata:
      handler_name    : SoundHandler

minor_version: 1 vs. 512
compatible_brands: isomiso2avc1 vs. isomiso2avc1mp41
Stream #0:0(eng): ... 1k tbn vs. 16k tbn

MediaInfo geeft verder aan:
Overall bit rate mode: Variable vs. Constant
Bit rate mode (video): Constant (beide)
Bit rate mode (audio): Variable vs. Constant

De Philips 32PFL3517H televisie heeft blijkbaar moeite met de Mainconcept MP4 Media Handler.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)