Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.8.1.05  - MPEG-2 / Sony Bravia
Ik gebruik GemistDownloader om videobestanden in MPEG formaat aan te maken.
Om het vervolgens met een USB-stick op een Sony Bravia flatscreen af te spelen.
Voor de laatste update van GemistDownloader werkte alles fluitend, maar nu herkent de TV het bestandsformaat niet meer.
Sony verwacht een MPEG-1 bestand.
Mijn vraag is of er iets is veranderd en zo ja hoe converteer ik dat naar MPEG-1.
Antwoord
In de vorige versie, GemistDownloader 2.7, werd een andere transcode-engine gebruikt. Dit kan betekenen dat bepaalde uitvoer van video's in GemistDownloader 2.8 anders is ten opzichte van de vorige.

Ik heb zelf ook een Bravia-TV, ik zal er in het weekend naar kijken. Ik kom hier volgende week op terug.
Antwoord
(04 November 2013, 17:35)Johan23 schreef: Ik gebruik GemistDownloader om videobestanden in MPEG formaat aan te maken.
Voor de laatste update van GemistDownloader werkte alles fluitend, maar nu herkent de TV het bestandsformaat niet meer.
Mijn vraag is of er iets is veranderd en zo ja hoe converteer ik dat naar MPEG-1.

www.oxelon.com kun je de converter downloaden welke ook mpeg1 in zich heeft.
Antwoord
(04 November 2013, 19:43)cmrboer schreef:
(04 November 2013, 17:35)Johan23 schreef: Ik gebruik GemistDownloader om videobestanden in MPEG formaat aan te maken.

www.oxelon.com kun je de converter downloaden welke ook mpeg1 in zich heeft.

Bedankt voor deze tip en inderdaad na conversie van het gedownload-de videobestand naar het MPEG-1 formaat was de uitzending weer afspeelbaar. Er is dus een MPEG-2 formaat of hoger aangemaakt.
Er zijn helaas nadelen: 1. de conversietijd was gelijk aan de speeltijd en 2. het beeld was vertikaal te klein en niet te corrigeren via screen format.
Mijn hoop is nu gevestigd op een nieuwe release van de de webmaster.
Antwoord
Ik heb hetzelfde probleem met het afspelen van bestanden op de WDTVLiveHub.
Hoewel dit apparaat erg veel verschillende soorten kan afspelen lukt het nu ook niet meer om bestanden gedownload met de gemistdownloader af te spelen. O.a. wmv en avi
De firmware van dit apparaat is helemaal up to date, en tot voor kort kon ik alles van de gemist downloader op dit apparaat afspelen.
Antwoord
(09 November 2013, 19:27)roger1965 schreef: Ik heb hetzelfde probleem met het afspelen van bestanden op de WDTVLiveHub.
Hoewel dit apparaat erg veel verschillende soorten kan afspelen lukt het nu ook niet meer om bestanden gedownload met de gemistdownloader af te spelen. O.a. wmv en avi
De firmware van dit apparaat is helemaal up to date, en tot voor kort kon ik alles van de gemist downloader op dit apparaat afspelen.
Ik heb zelf een WDTV Live, daar heeft WMV nooit op gewerkt (door de meeste mediaspelers wordt een strikte WMV-versie vereist, die GemistDownloader niet geeft).

Wat AVI betreft, zal ik een testje doen. Volgende week weet ik hopelijk meer.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 10 gast(en)