Welkom gast! Registreren
Voor in de volgende versie
Graag ondersteuning voor Sendung Verpasst van ZDF. Dat zou super zijn !
(24 May 2011, 12:56)Webmaster schreef: Ik heb 'eigen videoprofiel' toegevoegd aan de wenslijst. Een functie waarmee je een extra optie in de lijst krijgt, die je zelf kunt instellen. Zo kun je bijvoorbeeld een profiel aanmaken voor je telefoon. Als je vervolgens een video wil downloaden in het gekozen profiel, krijg je alle instellingen automatisch ingesteld (zoals extensie, codec, bitrate, etc).

Is het bekend of en wanneer deze functie in een nieuwe versie kan komen? Het is inmiddels ruim twee jaar geleden. De extensie blijft nu onthouden, maar de bitrate bijvoorbeeld moet ik nog elke keer opnieuw instellen.
Videoprofiel:
Een voorkeur voor bepaalde programma's in je profiel waarbij je bv de volgende dag deze uitzending zonder zoeken kan downloaden ?

Hm ik roep maar wat want ik vind dit eigenlijk nu al n te gek prog (maar gemak dient de mens)
Kan Programmagemist ook uitgebreid worden voor RADIOprogramma's ?
(19 November 2013, 10:41)roetman schreef: Kan gemis ook uitgebreid worden voor RADIOprogramma's ?

In principe zouden radioprogramma's via NPO.nl moeten werken.
Nu http://rtl.ksya.net/ (tijdelijk?) offline is, maak ik dankbaar gebruik van GemistDownloader voor het achterhalen van een directe link om uitzendingen van rtlXL rechtstreeks in Media Player Classic te kunnen bekijken. Voor rtlXL werkt dit prima, maar voor alles van Uitzendinggemist.nl wordt in eerste instantie de placeholder http://%SERVER% weergegeven. Pas wanneer je GemistDownloader aan het downloaden zet komt de directe link tevoorschijn (met een overbodig achtervoegsel):
http://content10c3a.omroep.nl/urishieldv...131121.m4v?odiredirecturl=%2Fvideo%2Fnpoplayer%2Fh264_std%2F15790cb158153e1945d6f3e989603aa9%2F933e3413aae0a8062cc518451e576eeb%2FPOW_00558436%2F1%3Ftype%3Djsonp%26callback%3D%3F
Zou je deze, net als bij rtlXL, direct bij het laden al kunnen laten zien?

Ik ben laatst achter het bestaan van http://ugemist.nl/ gekomen. Ik heb gemerkt dat daar niet alle uitzendingen op terug te vinden zijn. In eerste instantie dacht ik dat daarvan dan geen progressieve videostream (640x360) beschikbaar zou zijn en dus alleen als dynamische videostream (608x342). Toch achterhaalt GemistDownloader ook van deze uitzendingen een directe link voor de progressieve videostream.
Misschien tegen beter weten in, maar kun je vertellen hoe je deze informatie achterhaalt?
Is het ook mogelijk om de titels in de lijst van downloads te editten. Als ik nu 10 selecties doe van 1 pagina (bijv. RTLXL) dan krijgen de bestanden allemaal dezelfde naam en worden ze overschreven. Of dat het programma zelf een volgnummer toevoegt als het bestand reeds bestaat.
TIP!! Wellicht is het nuttig om in een volgende versie ook de mogelijkheid te maken om video's van Facebook te downloaden? Loser
Momenteel maak ik gebruik van een website die dat keurig doet voor:
Facebook en Youtube video's
Ik denk dat velen jullie daarvoor dankbaar zijn Worship
Suggestie: middels aanvinken, de mogelijkheid om meerdere videos van meerdere pagina's te downloaden.

Stel: ik heb een bepaald programma geselecteerd op Uitzending Gemist.
Bijvoorbeeld: Klokhuis.
Daar staan een hele rits van voorgaande afleveringen.
Nu moet ik de links kopiëren naar GemistDownloader - stuk voor stuk.

Als ik de URL van de pagina kopieer, b.v.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleverin...gen?page=1

Dan zal GemistDownloader de 1e video tonen, in dit voorbeeld:
'Het Klokhuis Bestek'

Suggestie: de hele pagina laden en dan kan de gebruiker de betreffende programma's aanvinken. Dit náást de gebruikelijke methode uiteraard.

zie attachment. Hoop dat het wat verduidelijkt.

GemistDownloader is een heel goed programma overigens!!
Gebruik het regelmatig, werkt echt perfect. (Y)
Hartelijk dank.
=

==
LATER:
een 'workaround' gevonden... maar naar mijn idee moet dit ook gewoon kunnen binnen GemistDownloader.

1. Firefox, installeer Copy All Links Add-on
2. Selecteer exact de tekst die bij de uitzendingen hoort
3. Copy All Links selected naar clipboard
4. Start GemistDownloader en kies de optie "Een lijst met uitzendingen en video's downloaden"
5. klik op de "Open" button, de bovenste in het rijtje rechts
6. Paste de links

Zie attachments
=

=

=

=======================================

Suggestie: Programma titel aanpassen?

Stel ik download een uitzending dat alleen een datum als titel heeft.
Voorbeeld: De Rekenkamer do 28 nov 2013, 20:28

Wanneer ik de link in GemistDownloader 'plak', dan ik nergens de titel aanpassen, ook niet als ik het programma toevoeg aan de downloadlijst.

Normaliter hoeft de titel ook niet aangepast te worden.

Maar in zulke gevallen is het misschien handig. Dit specifieke programma ging over 'de kosten van een spijkerbroek'.

Ongewijzigd is de filenaam: "De Rekenkamer [20131128]"
Ik zou daar dan bijvoorbeeld van maken:
"De Rekenkamer Spijkerbroeken [20131128]"

=
(ik heb het getracht als 2 verschillende berichten te plaatsen, maar ze worden automatisch samengevoegd)
=
(04 May 2014, 8:37)ugw62 schreef: Stel ik download een uitzending dat alleen een datum als titel heeft.
Voorbeeld: De Rekenkamer do 28 nov 2013, 20:28

Wanneer ik de link in GemistDownloader 'plak', dan ik nergens de titel aanpassen, ook niet als ik het programma toevoeg aan de downloadlijst.
Als je een link invoert op de 'normale manier' (dus niet via 'Queuelijst toevoegen') kun je via 'Opslaan naar...' de bestandnaam handmatig aanpassen.

Als je wel via de optie 'Queuelijst toevoegen' werkt, klopt het dat je niet handmatig de titels per uitzending kan veranderen. Dat is een ontwerpkeuze; die optie is bedoeld als manier om snel een lijst met uitzendingen binnen te kunnen halen. Ik zal voor de volgende versie overwegen het mogelijk te maken de bestandsnaam vanuit de queue te kunnen wijzigen.

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)