Welkom gast! Registreren
Gemistdownloader(BETA) werkt niet
Goedendag Gemistdownloaders en aanverwante geïntereseerden,

Vraag:

Gisteren heb ik de BETA-versie (2.8.1.1) van Gemistdownloader geïnstalleerd met de bedoeling het programma “Expeditie Robbinson” van 29 augustus 2013 van RTL5 te downloaden. De link hiervan is:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/5b0a768c-f563-4...237ae582a3

Deze bovenstaande link heb ik geplakt in het genoemde BETA-programma Gemistdownloader (en daarna de keuze: RTL XL). Nadat ik een correcte opslaglocatie en opslagtypen (.WMV / .AVI.. alles geprobeerd), heb bepaald klik ik op downloaden, maar krijg de melding ‘Downloaden mislukt’. Enkele andere programma’s zijn overigens wél weer met de BETA-versie van de site te downloaden.
De vorige versie (2.7.0.4) van Gemistdownloader ondersteunt het downloaden van deze RTL5 site niet.

Mijn systeem:
Dual Core 3 Ghz met 1 GB intern geheugen
Op beide HDD’s meer dan 20GB vrij.
XP SP3 + laatste updates
Framework 2.0 + laatste updates

Uitzondering GemistDownloader.exe aan Firewall toegevoegd.
Beveiligingsniveau Internet (tijdelijk) naar beneden bijgesteld

Wie kan mij vertellen waar de oorzaak van dit probleem ligt? Zie ik iets over het hoofd of is er iets mis in de software?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties en bij voorbaat mijn hartelijke dank!
(bijlage toegevoegd)

Schijfie

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
Ik kan de video zonder problemen binnenhalen. Het ligt daarom waarschijnlijk aan jouw systeem. Wat je nog kunt proberen:
- Controleer of ffmpeg.exe (in c:/program files/GemistDownloader) ook toegang tot internet heeft.
- Kijk of je, als je het volgende invult als link, je dezelfde problemen houdt:
Code:
http://pg.us.rtl.nl/rtlxl/network/ipad/progressive/components/reality/expeditierobinson/300813/5b0a768c-f563-4d26-8a58-6c237ae582a3.ssm/5b0a768c-f563-4d26-8a58-6c237ae582a3.mp4
Antwoord
Bedankt voor je snelle reactie. Na wat stoeien met het programma lijkt het erop dat ik het bestand (link) alleen binnen kan halen zónder deze ter gelijker tijd door GemistDownloader te laten converteren. Dan gaat het fout. Als ik voor de (dan enig overgebleven) optie "videobestand H.264 - zonder converteren" kies, lukt het mij wel.
Ditzelfde heb ik inmiddels met een Windows 7 pc geprobeerd, daar ondervind ik ditzelfde probleem.
Conversie kan evt. later natuurlijk ook nog..:\

De link die je stuurt (waarvoor dank) reageert met alles hetzelfde als de 'normale' url's.
ffmpeg.exe heb ik inmiddes ook aan de uitzonderingenlijst bij mijn firewall toegevoegd, bedankt! ;)

_____
(31 August 2013, 1:09)Webmaster schreef: Ik kan de video zonder problemen binnenhalen. Het ligt daarom waarschijnlijk aan jouw systeem. Wat je nog kunt proberen:
- Controleer of ffmpeg.exe (in c:/program files/GemistDownloader) ook toegang tot internet heeft.
- Kijk of je, als je het volgende invult als link, je dezelfde problemen houdt:
Code:
http://pg.us.rtl.nl/rtlxl/network/ipad/progressive/components/reality/expeditierobinson/300813/5b0a768c-f563-4d26-8a58-6c237ae582a3.ssm/5b0a768c-f563-4d26-8a58-6c237ae582a3.mp4
Antwoord
Zou je voor mij nog het volgende willen doen:
- Open GemistDownloader
- Klik op de I-knop, rechtsbovenin
- Selecteer “Instellingen”
- Ga naar het tabblad 'Applicatie', en zet onder 'Applicatie-instellingen' de optie ‘Logboekregistratie inschakelen’ aan
- Probeer nu de video te downloaden zodat er 'Download mislukt' verschijnt
- Toets de toetencombinatie [Windows-toets] + [R] in
- Typ %userdata%\GemistDownloader
- Mail het bestand logboek.txt naar info apenstaartje helpdeskweb punt nl.
Antwoord
Het .log-bestand heb ik inmiddels per mail naar je gestuurd.
In de laatste regel vind ik het volgende:

"[NULL @ 01efc020] Unable to find a suitable output format for 'kandidaten'
kandidaten: Invalid argument"

(31 August 2013, 12:32)Webmaster schreef: Zou je voor mij nog het volgende willen doen:
- Open GemistDownloader
- Klik op de I-knop, rechtsbovenin
- Selecteer “Instellingen”
- Ga naar het tabblad 'Applicatie', en zet onder 'Applicatie-instellingen' de optie ‘Logboekregistratie inschakelen’ aan
- Probeer nu de video te downloaden zodat er 'Download mislukt' verschijnt
- Toets de toetencombinatie [Windows-toets] + [R] in
- Typ %userdata%\GemistDownloader
- Mail het bestand logboek.txt naar info apenstaartje helpdeskweb punt nl.
Antwoord
De fout is gevonden. Om het probleem op te lossen tot de volgende versie, doe het volgende: klik op de groene I, kies "instellingen", en zet het vinkje onderaan bij 'Metadata (titel, omschrijving, omroep, etc) opslaan in video' UIT.
Antwoord
Zojuist geprobeerd en dat werkt idd!
Als ik het vinkje uitzet kan ik het bestand gewoon downloaden.
Ik zal de volgende versie afwachten.
Bedankt voor alle hulp!

(02 September 2013, 13:56)Webmaster schreef: De fout is gevonden. Om het probleem op te lossen tot de volgende versie, doe het volgende: klik op de groene I, kies "instellingen", en zet het vinkje onderaan bij 'Metadata (titel, omschrijving, omroep, etc) opslaan in video' UIT.
Antwoord
Wie kan mij helpen, ik heb sinds een paar dagen een gek probleem met gemist downloader.

Eerst kan je een aantal files downloaden en daarna geeft die steeds bij stap 1: geef geldige URL in, direct een rode X voor stap 1. Ook met de filmpjes die je daarvoor wel kon downloaden.

Ik heb vandaag de gemist downloader eraf gehaald en de nieuwe versie, de 2.7.0.4. Ik heb nu de BETA versie gedownload, eens kijken of die het blijft doen. Weet jij misschien een oplossing voor dit probleem.
Antwoord
Dat probleem heb ikzelf vooralsnog niet gehad, maar kan misschien e.e.a. een helpende hand bieden:

* Heb je op een andere pc met GemistDownloader het downloaden al geprobeerd, en zo ja geeft het programma daar ook dat probleem? Welk besturingssysteem/configuratie gebruik je?

* Zou je een downloadlink kunnen sturen zodat deze door andere forum'ers getest (pogingen) kan worden?

* Met de door jou genoemde versie had ik ook enkele problemen. De beta-versie werkt tot nu toe bij mij (ook?) naar behoren.

Ik hoop dat ik je iets opweg heb geholpen hiermee.. succes!

(15 September 2013, 16:14)GVH schreef: Wie kan mij helpen, ik heb sinds een paar dagen een gek probleem met gemist downloader.

Eerst kan je een aantal files downloaden en daarna geeft die steeds bij stap 1: geef geldige URL in, direct een rode X voor stap 1. Ook met de filmpjes die je daarvoor wel kon downloaden.

Ik heb vandaag de gemist downloader eraf gehaald en de nieuwe versie, de 2.7.0.4. Ik heb nu de BETA versie gedownload, eens kijken of die het blijft doen. Weet jij misschien een oplossing voor dit probleem.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)