Welkom gast! Registreren
Downloaden vanuit het buitenland, afgebroken downloads
(30 May 2013, 13:47)ArchCarrier schreef: Nee, helaas. Ik krijg nu niet meer die melding van een paar dagen geleden, maar nu wordt er elke keer een videobestand van zo'n 6 MB gedownload die niet afgespeeld kan worden.

Jouw probleem is weer verschillend, omdat de Publieke Omroep in jouw geval uberhaubt niet toestaat de video te openen. Dat dat in het verleden wel kon, was een 'fout' aan de kant van de Publieke Omroep.
Antwoord
Maar de video's zijn precies even groot, om het even welk geblockt programma ik probeer.
Maakt het dan uit in welk land je woont? Ik zit in België namelijk.
Antwoord
Waarschijnlijk wordt op het moment dat GemistDownloader de video probeert te openen, de video omgeleid naar een vast bestand met de foutmelding.
Ik kan ook niet uitleggen waarom de NPO in België zoveel uitzendingen blokkeert, maar dat zal ongetwijfeld te maken hebben met rechten.
Antwoord
(28 May 2013, 14:18)Webmaster schreef: Op dit moment is het zo dat downloaden van een uitzending van Uitzending Gemist vanuit het buitenland vaak resulteert in een afgebroken download, vaak met de melding "Controleer of het bestand beschrijfbaar is".

Het lijkt er vooralsnog op dat deze fout aan de kant van UitzendingGemist ligt. Ik zou ter controle daarom graag het volgende van je weten als je in het buitenland woont:
- Gebruik je een proxy?
- Heb je last van afgebroken downloads?
- Zo ja, welke melding krijg je?

Alvast bedankt.
Hallo,
Tot voor kort heb ik probleemloos geblokkeerde uitzendingen van UG gedownload, maar sinds vorige week werkt GD 2.7.0.4 vanuit Frankrijk ook niet meer. D.w.z. dat alleen de minuutlange video met de boodschap over de geografische locatie enz. wordt gedownload (zie afb. bij bericht van ArchCarrier d.d. 28-5).
Downloaden werkt dus wel, maar de blokkade kan dus niet meer omzeild worden.
Daarop heb ik de betaversie 2.8.0.8 geïnstalleerd, maar deze werkt helemaal niet met UG, krijg alleen direct de mededeling "download mislukt".
Ik gebruik geen proxy.
Is dit een GD-probleem of ligt de oorzaak bij veranderingen bij UG?

Vriendelijke groet,
Willem
Antwoord
(07 June 2013, 10:48)WillemFr schreef: Is dit een GD-probleem of ligt de oorzaak bij veranderingen bij UG?
Deze verandering is een gevolg van de veranderingen bij Uitzending Gemist.
Antwoord
Hallo,

Goed initiatief, de Gemistdownloader. Dank!

ik probeer van UG te downloaden,
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1361964
maar na ongeveer 30% komt hij niet verder-. Dus geen meldingen of zo, maar na een uur staat ie op 30%, en na 5 uur staat hij nog steeds op 30%. De download is goed, ik heb de 1e 20 minuten van de show gezien, maar dan wordt het beeld stotterig en hoor je alleen maar nare geluiden. Een paar minuten later is het einde van de incompleet gedownloade video.

Nog een paar keer geprobeerd, zelfde resultaat ongeveer.

Geen proxy. 2M/0.5Mbit cable. Pingplot bijgevoegd.

oh, ene, wanneer krijgen we ook het jeugdjournaal?

Groet,

Bart

Bijlagen Miniatuurweergaven

Antwoord
(26 August 2013, 15:40)BartCostaRica schreef: maar na ongeveer 30% komt hij niet verder-. Dus geen meldingen of zo, maar na een uur staat ie op 30%, en na 5 uur staat hij nog steeds op 30%.
Gebeurt dat ook als je voor "zonder converteren" downloadt? En welke versie van GemistDownloader gebruik je?
Antwoord
2.7.0.4
huh? Ik selecteer in stap2 de gesuggereerde format, "videobestand (WMV)"
is "videobestand (direct)" wat je bedoelt met "zonder converteren"?
Antwoord
Dat klopt inderdaad. Je kunt ook proberen of de laatste bètaversie nog verschil maakt.
Antwoord
Het werkt met direct. Dank je.

Ik vind het nu eigenlijk een domme vraag, maar ik weet niet precies hoe ik deze vraag had kunnen voorkomen. Ik heb de FAQ doorgekeken. Ik heb gezocht in het forum. Misschien handiger als de "direct" optie de default is.

Anyway, heel veel dank.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)