Welkom gast! Registreren
Downloaden vanuit het buitenland, afgebroken downloads
Op dit moment is het zo dat downloaden van een uitzending van Uitzending Gemist vanuit het buitenland vaak resulteert in een afgebroken download, vaak met de melding "Controleer of het bestand beschrijfbaar is".

Het lijkt er vooralsnog op dat deze fout aan de kant van UitzendingGemist ligt. Ik zou ter controle daarom graag het volgende van je weten als je in het buitenland woont:
- Gebruik je een proxy?
- Heb je last van afgebroken downloads?
- Zo ja, welke melding krijg je?

Alvast bedankt.
Antwoord
Gebruik je een proxy?
Nee.

Heb je last van afgebroken downloads?
Nee, er wordt alleen een video van 1 minuut lang gedownload met de volgende tekst:

Antwoord
Sinds een paar weken lukt geen enkele download van Uitzending Gemist meer vanuit Indonesië. Eerder ging het bijna altijd goed, dus het ligt op zich niet aan mijn verbinding die niet altijd stabiel is maar voor GD-downloads vrijwel altijd prima werkte.
Ook vod/podcasts van de publieke omroep downloaden (via mijn muziekdatabase MusicBee) lukt niet meer - al zie je dat pas bij het afspelen van de downloads: na max 1 minuut stopt het beeld en verschijnt een grofkorrelig NOS logo.
En pogingen om de programma's op UG gewoon te bekijken ipv te downloaden blijken nu onmogelijk - eerder lukte het soms.
Wat heeft de publieke omroep wanneer en waarom veranderd?
Kan DG iets doen om die 'beveiliging' te omzeilen?

(28 May 2013, 14:35)ArchCarrier schreef: Gebruik je een proxy?
Nee.

Heb je last van afgebroken downloads?
Nee, er wordt alleen een video van 1 minuut lang gedownload met de volgende tekst:

Ook geen proxy. Weet eerlijk gezegd niet eens wat dat precies is.
Die melding krijg ik nooit via GemistDownloader. Heel soms verschijnt ie wel als ik een bepaald programma rechtstreeks STREAMING wil bekijken.
Antwoord
Net weer twee nieuwe downloads gewaagd: de 1 begon en brak na 3 min af, de tweede stond uuuuuuren te stampen, had toen (maar) 12% gedaan en brak toen af.
Antwoord
Kunnen jullie bevestigen dat het nu beter werkt? Ik heb al bericht ontvangen van een buitenlandse gebruiker dat het probleem verholpen is; ook als ik zelf met een buitenlandse proxy werk, lijkt de download keurig door te gaan.
Antwoord
Dag,
Ik was juist van plan de komende dagen nog wat pogingen te wagen om te zien hoe die uitpakken. Want sinds (eer?)gisteren heb ik weer een paar uitzendingen van UG met GD kunnen downloaden. Duurde wel vrij lang.
Weet niet wat er aan de hand is (geweest) en of je aan GD gesleuteld hebt. Of dat www.omroep.nl de zaak verbeterd heeft. Of dat mijn verbinding NL <> Indonesië sneller/stabieler is geworden na een klacht bij mijn provider.
In elk geval: Het lijkt nu beter. Hoor je niks, dan is dat ook inderdaad zo. Hoera!
Antwoord
Het is de Publieke Omroep zelf die het probleem heeft verholpen.
Antwoord
Nog wel een technisch vraagje:
Omdat tal van 'dubieuze' sites door de Indonesische censors geblokkeerd worden, maak ik sinds kort gebruik van AnonymoX, een heel plezierige add-on in mijn firefox.
Raad je me aan om die ook voor UG te gebruiken? Ik zou dan een AnonymoX-profiel kunnen maken dat zegt: 'Kies voor www.omroep.nl etc een profiel met een fake-IP waardoor de server denkt dat je in NL zit'.
Of heeft dat geen enkele zin of is het zelfs af te raden?

Ah, ze hebben het zelf in orde gemaakt. Ik heb vroeger langdurig bij de NOS gewerkt en ken nog mensen van de IT uit die tijd. Ik heb het probleem aan hem doorgegeven en gevraagd or hij iets kan laten nagaan en laten verbeteren. Heb niets van hem teruggehoord, maar misschien heeft hij toch intern aan de bel getrokken.
Antwoord
(30 May 2013, 12:57)wimyogya schreef: maak ik sinds kort gebruik van AnonymoX, een heel plezierige add-on in mijn firefox.
Raad je me aan om die ook voor UG te gebruiken? Ik zou dan een AnonymoX-profiel kunnen maken dat zegt: 'Kies voor www.omroep.nl etc een profiel met een fake-IP waardoor de server denkt dat je in NL zit'.
Of heeft dat geen enkele zin of is het zelfs af te raden?

Als je ook zonder die add-on gebruik kunt maken van UitzendingGemist, heeft het geen toegevoegde waarde om hiervan gebruik te maken. Het vertraagt namelijk je verbinding. Als je een bepaalde uitzending vanwege Geoblock niet kunt bekijken, kun je de add-on alsnog gebruiken.
Antwoord
(30 May 2013, 12:11)Webmaster schreef: Kunnen jullie bevestigen dat het nu beter werkt?
Nee, helaas. Ik krijg nu niet meer die melding van een paar dagen geleden, maar nu wordt er elke keer een videobestand van zo'n 6 MB gedownload die niet afgespeeld kan worden. Getest met de Inspecteur Morse-aflevering van vandaag en Sesamstraat - beiden geven hetzelfde resultaat.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 11 gast(en)