Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.7.0.4  - downloaden in het buitenland
#1
Ik woon op Bonaire. Als ik wil downloaden krijg ik de mededeling dat dat niet kan. Uitzendingen kijken via uitzendinggemist etc. kan ook niet meer. Het antwoord van bv SBS was dat in het buitenland kijken niet mag. Hoe kan ik wel kijken en/of downloaden? Met dank voor uw reactie.
Antwoord
#2
(20 December 2012, 23:56)coentj schreef: Ik woon op Bonaire. Als ik wil downloaden krijg ik de mededeling dat dat niet kan. Uitzendingen kijken via uitzendinggemist etc. kan ook niet meer. Het antwoord van bv SBS was dat in het buitenland kijken niet mag. Hoe kan ik wel kijken en/of downloaden? Met dank voor uw reactie.


Makkelijkste is om gebruik te maken van een VPN. Je kunt het zien als een internet tunnel die uitkomt in Nederland en je een Nederlands IP adres geeft. Ikzelf gebruik Hidemyass en heb net Wegmisbruikers zitten kijken in Australie. Werkt ook voor diensten vanuit andere landen zoals Hulu & Netflix vanuit de VS.

Greetz

Ron
Antwoord
#3
Merk op dat de aanbieders, UitzendingGemist, RTLXL en SBS Gemist (tegenwoordig Kijk.nl), die geografische blokkade hebben ingesteld omdat dat vaak zo is afgesproken met de producenten van de televisieprogramma's.
Het gebruiken van een VPN/proxy -zoals Radxxx beschrijft- is niet verboden, maar hou er wel rekening mee dat het niet helemaal de bedoeling is.
Antwoord
#4
(16 January 2013, 15:34)Webmaster schreef: Merk op dat de aanbieders, UitzendingGemist, RTLXL en SBS Gemist (tegenwoordig Kijk.nl), die geografische blokkade hebben ingesteld omdat dat vaak zo is afgesproken met de producenten van de televisieprogramma's.
Het gebruiken van een VPN/proxy -zoals Radxxx beschrijft- is niet verboden, maar hou er wel rekening mee dat het niet helemaal de bedoeling is.

Uiteraard is dit een grijs gebied, zeker met buitenlandse series etc. Wat ik mij niet voor kan stellen dat Nederlandse programma's zoals Wegmisbruikers en nieuws/entertainment (Hart van Nederland e.d) geblokkeerd moeten worden voor Nederlanders in het buitenland. Zeer frustrerend voor expat's (zoals mijzelf). Het is voor ons onmogelijk deze programma's op wat voor manier dan ook te kijken.
Antwoord
#5
(16 January 2013, 15:34)Webmaster schreef: Merk op dat de aanbieders, UitzendingGemist, RTLXL en SBS Gemist (tegenwoordig Kijk.nl), die geografische blokkade hebben ingesteld omdat dat vaak zo is afgesproken met de producenten van de televisieprogramma's.
Het gebruiken van een VPN/proxy -zoals Radxxx beschrijft- is niet verboden, maar hou er wel rekening mee dat het niet helemaal de bedoeling is.

Ik ben het eens met Radxxx. Over hoeveel nederlanders die werken en wonen in het buitenland hebben we het? Daarbij wordt de uitzending gewoon geblokkeerd, zonder ons de kans te geven op een andere wijze wel legaal te kijken.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)