Welkom gast! Registreren
Paar problemen gevonden
#1
1) GD zegt dat er een nieuwe beta-versie is, en als ik op de knop daarvoor druk, dan wordt IE opgestart met de pagina. IE is niet de standaardbrowser op mijn systeem. En meer dingen doen dit.

2) Soms komt er in de queue de status "Mislukt" zonder de mogelijkheid om opnieuw te proberen. De url kan niet gekopiëerd worden, de download kan niet worden herstart, en de knop "queue starten" doet niets. Moet ik dan handmatig de download opnieuw aan de queue toevoegen :?

3) Waarom kan GD niet altijd in de laatstgebruikte map opslaan? Nu voor iedere te downloaden video moet je elke keer eerst op "opslaan als" drukken. Ik zou liever zien dat ie de laatstgebruikte map + nieuwe filename invult en je gelijk op "start downloaden" kan drukken.

4) Kunnen de terug-knop van de muis en de backspace-knop gekoppeld worden aan de "Teruggaan"?

Paar opmerkingen over de nieuwe beta-versie:

1) Vereist .NET framework 4.0: die eis zou ik dus niet stellen, omdat dan de portable versie nogal beperkt wordt in gebruik. Je weet nooit zeker waar je een portable versie gaat gebruiken (publieke pc's enzo) en dus ook niet of .NET 4.0 aanwezig is.

2) K-Lite pack aanbieden: dat moet je ZEKER NIET DOEN. K-lite is handig voor mensen die graag de playback van video op hun pc om zeep willen helpen. Het pakket installeert een ongelofelijke bult codecs die bijna allemaal allemaal samengevat kunnen worden in één enkele codec: FFDshow. K-Lite heb je écht niet nodig. ALSJEBLIEFT verwijder dit, je krijgt er gegarandeerd klachten over, van mensen die het op jouw verzoek hebben geinstalleerd ("mja, het zal wel goed zijn...", dat soort gedachten).
Antwoord
#2
(14 October 2012, 4:01)thany schreef: 1) GD zegt dat er een nieuwe beta-versie is, en als ik op de knop daarvoor druk, dan wordt IE opgestart met de pagina. IE is niet de standaardbrowser op mijn systeem. En meer dingen doen dit.
Ik heb eerder een melding gehad over het openen in IE van een bètaversiemelding; in principe zou het gewoon via de standaardbrowser moeten openen. Ik zal er naar kijken.
Het klikken op links in FAQ-pagina's zullen daarentegen altijd in IE openen, omdat de FAQ-pagina's worden weergeven via een IE-frame. Dit is een beperking in .NET.

(14 October 2012, 4:01)thany schreef: 2) Soms komt er in de queue de status "Mislukt" zonder de mogelijkheid om opnieuw te proberen. De url kan niet gekopiëerd worden, de download kan niet worden herstart, en de knop "queue starten" doet niets. Moet ik dan handmatig de download opnieuw aan de queue toevoegen :?
Aan de queue wordt momenteel gewerkt, om de spontane 'mislukt'-items te voorkomen. Desalniettemin kunnen in de nieuwste bètaversie de mislukte items opnieuw (zonder ze opnieuw in te voeren) worden gedownload; een queuelijst kun je na het downloaden ervan als je wil opnieuw starten. De gelukte downloads kun je er dan uit verwijderen.

(14 October 2012, 4:01)thany schreef: 3) Waarom kan GD niet altijd in de laatstgebruikte map opslaan? Nu voor iedere te downloaden video moet je elke keer eerst op "opslaan als" drukken. Ik zou liever zien dat ie de laatstgebruikte map + nieuwe filename invult en je gelijk op "start downloaden" kan drukken.
Je kunt via Instellingen een standaardmap instellen.

(14 October 2012, 4:01)thany schreef: 1) Vereist .NET framework 4.0: die eis zou ik dus niet stellen, omdat dan de portable versie nogal beperkt wordt in gebruik. Je weet nooit zeker waar je een portable versie gaat gebruiken (publieke pc's enzo) en dus ook niet of .NET 4.0 aanwezig is.
Het klopt dat het gebruikt de portable versie hierdoor beperkt kan worden. Echter is .NET Framework 3.x niet meer standaard aanwezig op Windows 8, waardoor gebruikers daarvoor speciaal een groot pakket moeten binnenhalen. Met oog op de toekomst is het standaardgebruik van .NET Framework 4.x dus logischer.
Verder biedt .NET Framework 4.0 enkele vernieuwingen en verbeteringen/versoepelingen waar GemistDownloader van kan profiteren.
Er wordt al gekeken naar een oplossing voor GemistDownloader portable.

(14 October 2012, 4:01)thany schreef: 2) K-Lite pack aanbieden: dat moet je ZEKER NIET DOEN.
Het K-Lite Codec Pack is in de laatste versie al niet meer aanwezig. Het pakket werd overigens alleen aangeboden door GemistDownloader als werd gedetecteerd dat bepaalde MP4-videotypen konden worden afgespeeld. Bovendien werd alleen de zeer uitgeklede Basic-versie geïnstalleerd, die praktisch alleen ffdshow en VobSub bevat.
Antwoord
#3
Ok, helder allemaal. Bedankt.

Over je .NET verhaal: dat is volgens mij niet waar. .NET 4.0 is standaard aanwezig op Windows 8, maar .NET 3.x en 2.x zitten daar als het ware in. Je kunt ook zeggen dat ze compatible zijn. Het komt erop neer dat alle .NET 2.0 en 3.0 applicaties gegarandeerd werken op versie 4.0 van het framework.

Maar andersom dus niet!
Antwoord
#4
(14 October 2012, 20:34)thany schreef: Ok, helder allemaal. Bedankt.

Over je .NET verhaal: dat is volgens mij niet waar. .NET 4.0 is standaard aanwezig op Windows 8, maar .NET 3.x en 2.x zitten daar als het ware in. Je kunt ook zeggen dat ze compatible zijn. Het komt erop neer dat alle .NET 2.0 en 3.0 applicaties gegarandeerd werken op versie 4.0 van het framework.

Maar andersom dus niet!
Ik had ook eerst het vermoeden dat 3.x een subset van 4.0 was, maar dat blijkt niet waar. Bij het installeren van GemistDownloader 2.7.0.4 (de huidige stabiele versie) op Windows 8 wordt gewaarschuwd (door Windows) dat .NET Framework 3.5 moet worden gedownload. Als je dat negeert en GemistDownloader probeert te openen, krijg je direct een "Dit programma is gestopt met werken"-fout.
Antwoord
#5
Men moet gewoon de fail genaamd Windows 8 niet gaan gebruiken, dit is een leuk OS voor tablets maar zeker niet voor laptops, netbooks en desktops. Zonder startmenu wordt het werken een stuk minder. Ik denk dan ook dat de meesten op Windows 7 blijven hangen en Windows 8 net zoals Vista een flop wordt. Niemand houd ervan als dingen je door de strot geduwd worden.

Helaas als programmeur zul je wel rekening moeten houden met Windows 8, dat is nu eenmaal niet anders.
Met vriendelijke groet, penthe
Antwoord
#6
Ah, wat vreemd, webmaster... Kennelijk hebben ze aardig geveegd dan, want als je in XP versie 4.0 van het framework installeert, krijg je 3.x er gratis bij, afaik. Misschien is het daarom dat het lijkt alsof 3.x in 4.x ingebakken zit...

Hopelijk wordt dit niet zo met 4.5, die ook al om de hoek is komen kijken.

penthe: ik ben het roerend met je eens, maar Microsoft is heel star, zelfs als je ze direct benadert via answers.microsoft.com. Echt jammer, want het bedrijf heeft meer dan voldoende capaciteit om iets goeds neer te zetten. Het is ook een beetje offtopic trouwens.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 9 gast(en)