Welkom gast! Registreren
GemistDownloader: Verbeterpunten
#1
Beste gebruikers,
Gisteravond is er weer een update uitgebracht voor GemistDownloader. Er zijn wat kleine dingetjes gefixt.
Zijn er nog dingen die jullie graag terug zouden zien in de volgende GemistDownloader? Wat kan er verbeterd worden? We horen het graag van jullie!

Team HelpdeskWeb.nl
Antwoord
#2
Geweldig, ik probeer zojuist iets te downe van Ned.3

Waar ik wel benieuwd naar ben is de Kwaliteit van de compressie en de gekozen codec =WMV, is dit dan meteen WMV-PRO? hoe dan ook dit kan altijd worden geupscalled naar 1080 met bekende video.tools

Tevens een tip voor een update, meerder downloads selecteren, ik zag namelijk dat dit programma er tenminste 18 tot 20 minuten aan bezig zou zijn.

daarom zou het handig zijn meerdere downloads in queue te zetten, zodat je ondertussen kan gaan jongleren met sinaasappels ofzo.
Antwoord
#3
Als je voor WMV kiest, wordt de video (in de door de omroep aangeboden kwaliteit) omgezet naar de WMV8-codec. Een oudere codec, maar daardoor wel compatibel met de meeste WMV-spelers.
Antwoord
#4
(18 January 2010, 19:52)Webmaster schreef: Als je voor WMV kiest, wordt de video (in de door de omroep aangeboden kwaliteit) omgezet naar de WMV8-codec. Een oudere codec, maar daardoor wel compatibel met de meeste WMV-spelers.

juist. bedankt voor je reactie
Antwoord
#5
Nog een beetje geïnspireerd door de Hi-Net Recorder (van Hoonnet) zou het b.v. mooi zijn als in plaats van de groene voortgangsbalk een klein venstertje te zien zou zijn waarin de uitzending wordt vertoond. Als de dán de uitzending zou kunnen onderbreken met een pauze (dus niet stoppen, de uitzending gaat gewoon door) en vervolgens weer de pauze kan opheffen zodat het opnemen weer verder gaat. Op deze wijze kun je dan een uittreksel opnemen van een heel uur durende uitzending. Voorbeeld: Een programma van Vrije Geluiden duurt een uur maar ik wil alleen maar de eerste 20 minuten en de laatste 10 minuten opnemen. Het tussenliggende wil ik niet.
Natuurlijk zou je ook de hele uitzending kunnen opnemen (zoals nú het geval is) en met een ander programma een montage maken. Maar dan is de hamvraag: Wélk ander programmaatje is daar voor geschikt (asf-formaat)?
Ik heb hoge verwachtingen van jullie (ha, ha, ha) Loser
Antwoord
#6
Ik heb de nieuwste versie gedownload en daarmee geprobeerd een uitzending in iPod formaat te downloaden. Het downloaden ging prima (behalve dat hij er 12 uur over heeft gedaan, is dat normaal?) alleen op mijn iPod classic loopt het beeld ontzettend achter op de beelden. Is dat nog een foutje in het programma, of in mijn computer? Mocht ik het toch in een ander bestand moeten downloaden, welk bestand kan ik dan het best kiezen? En met wat voor programma zou ik het dan eventueel kunnen converteren naar een iPod bestand?

Verder vind ik het een top programma. Een hele simpele manier van het downloaden van gemiste programma's, dat zelfs een leek nog begrijpt.
Antwoord
#7
(22 January 2010, 14:56)b0lino schreef: Het downloaden ging prima (behalve dat hij er 12 uur over heeft gedaan, is dat normaal?)
Het converteren naar iPod duurt altijd iets langer, maar 2x zo lang is wel heel erg veel. Misschien had je een hele grote (=lange) uitzending?

(22 January 2010, 14:56)b0lino schreef: alleen op mijn iPod classic loopt het beeld ontzettend achter op de beelden. Is dat nog een foutje in het programma, of in mijn computer?
Het zou kunnen dat er iets mis is gegaan tijdens het installeren, ik zou je aanraden GemistDownloader opnieuw te downloaden via deze link.
Antwoord
#8
Het zou ontzettend handig zijn als je meerdere programma's achter zou kunnen downloaden. (meerdere afleveringen van een serie bijvoorbeeld).
Het downloaden duurt nu per aflevering meer dan een uur, waarna ik weer een nieuwe download bij elkaar moet klikken.
Het zou veel handiger zijnn als ik er een stuk of acht achter elkaar selecteer, waarna die gedurende de nacht worden binnen gesleept, zonder dat ik er naar om hoef te kijken.
Ik kan natuurlijk wel meerdere keren de gemistdownloader opstarten, maar dan houd ik geen bandbreedte meer over omdat ze allemaal tegelijk gaan sponzen.
Antwoord
#9
(01 February 2010, 14:12)general.failure schreef: Het zou ontzettend handig zijn als je meerdere programma's achter zou kunnen downloaden. (meerdere afleveringen van een serie bijvoorbeeld).
We zullen het overwegen, maar we hebben het in de huidige versie bewust achterwegen gelaten om misbruik (lees: illegale handelingen) te voorkomen.
Overigens, de downloadduur hangt af van de lengte van het programma. Het downloaden/converteren duurt even lang als het programma zelf.
Antwoord
#10
Hmm... Dat argument snap ik niet zo. Als je een tool maakt waarmee 1 film per keer kunt downloaden is dat minder illegaal dan achter elkaar 5? Daar kom je bij een rechter denk ik niet mee weg Smilie

Een andere verbetering: als ik nog een bestand wil downloaden staat het bestandstype weer op default. Het zou mooi zijn als dat bleef staan op de laatst gekozen waarde.
Nog mooier zou zijn als hij de info van de vorige sessie kon onthouden.

Greetz
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)