Welkom gast! Registreren
GemistDownloader voor Mac
#71
Hm, dat is vreemd. Kun je controleren of je de laatste versie van Mono geinstalleerd hebt?
https://www.mono-project.com/download/st...wnload-mac
Antwoord
#72
(31 March 2021, 10:54)Webmaster schreef: Hm, dat is vreemd. Kun je controleren of je de laatste versie van Mono geinstalleerd hebt?
https://www.mono-project.com/download/st...wnload-mac

Ja, ik had gister voor het testen de laatste versie van Mono al gedownload en geïnstalleerd. Nu nogmaals gedaan maar nog steeds hetzelfde resultaat helaas: hij vliegt er meteen uit zodra ik een download aan zet. Stel uw hulp op prijs, alvast bedankt.
Antwoord
#73
Ik heb deze post nog eens rustig van het begin (15 jan 2013) tot vandaag (23 jul 2023) doorgelezen. Bestaat nu dus ruim 10 jaar en is met 8 pagina's eigenlijk niet zo lang.
Nu dacht ik dat ik hier 3 dagen geleden een reactie had geplaatst n.a.v. een probleempje met de installatie van Gemist Downloader onder Debian Linux, maar deze reactie lijkt gepromoveerd tot een nieuwe post/thread/draad met TID=3245, genaamd 'GemistDownloader-installatie op Debian'. Ik voel
mij vereerd (en serieus genomen)!
Antwoord
#74
Nu ik toch nog in de Mac OS X-hoek hang, ter afsluiting:
In apr 2015 gaat het hier over installatie van GemistDownloader en FFmpeg: ik ben deze week begonnen met het hercompileren van eigen C-programma's die ik jarenlang onder Windows heb gebruikt en nu naar Linux migreer.

Aandachtspunten en tips die ik hierbij heb opgedaan (gelden ook voor Mac, neem ik aan):
- als je bestandspaden codeert, vergeet dan niet '\' om te zetten naar '/'
- waar je onder Windows gewoon 'ffmepg' kunt starten moet dat onder Linux inderdaad met './ffmepg' (ook bij aanroep vanuit een eigen geschreven programma)
- om dit ongemak te voorkomen is het handig (aan te bevelen) om eigen executables in de map '/usr/local/bin' te zetten
- deze moeten dan inderdaad wel met 'chmod +x <pgmnaam>' uitvoerbaar zijn gemaakt (in mijn geval regelt GCC (de GNU C Compiler) dit trouwens automatisch)
- als '/usr/local/bin' onder Mac OS X niet (meer) bestaat dan kun je hem zelf aanmaken; je moet hem dan wel ook in $PATH o.i.d. (het zoekpad voor executables) toevoegen; of dit 'veilig' is kan ik helaas niet zeggen (ben geen Mac-kenner, al heb ik in 1982(!) wel MC68000 assembly cursus op de allereerste Mac gehad)
- ik zet overigens eigen shell scripts in de submap '/usr/local/bin/scripts' en zet dan in '/usr/local/bin' een symlink (zonder uitgang '.sh') neer, bijv '<scriptnaam> => scripts/<scriptnaam.sh>'; zo kun je een script starten zonder '.sh' achter de naam te hoeven typen

Dit gezegd hebbende ga ik in de nieuwe Debian-thread snel de eerste reactie bekijken. Succes met jullie Mac-installatie (we hebben elkaar vast nog wel nodig)!

Steijn van Essen
Linux-kenner in wording
Antwoord
#75
Zijn er nog mensen bij wie het downloaden van afleveringen vanop VRT.be niet meer lukt? Ik krijg nu telkens deze foutmelding bij het proberen inladen van een URL (en mijn accountgegevens zijn wel degelijk correct).

[Afbeelding: Screenshot-2023-08-02-at-10-43-41.png]
Antwoord
#76
Ik heb zojuist een wijziging doorgevoerd waardoor het probleem, dat los staat van het feit dat je GemistDownloader op Mac gebruikt, verholpen zou moeten zijn.
Mocht je toch nog een link vinden die niet werkt, dan verneem ik het graag.
Antwoord
#77
Niet-DRM beveiligde links werken inderdaad opnieuw, hartelijk dank!
Antwoord
#78
Gemist was working on an old mac. I got a new laptop and tried installing everything again and now I just keep getting an error everytime a goplay video tries to download. The url works and allows me to select the playback quality but when it begins to download it errors out.

This is the url: https://www.goplay.be/video/wtfock/wtfoc...evering-64

I saw you previously had instructions to generate an error log but they were for windows. Do you have instructions for mac? Appreciate the help!

   
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)