Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.17  - RTLXL: A&V soms niet synchroon
Beste WM,

Ik vraag me wel eens af hoe het kan dat - af en toe - een uitzending op RTL XL normaal afspeelt, maar als je deze downloadt de a&v niet synchroon lopen. Is hier een jip-en-jannekeverklaring voor?

Gr. BS
Antwoord
Kun je een voorbeeldlink geven waarbij zich dit voordoet?
Antwoord
Helaas kon ik geen URL meer vinden met dit probleem.

- Het "probleem" komt niet heel vaak voor en kan ook ineens zijn verdwenen, bijv. als ik het de volgende dag nog een keer download.
- Het komt alleen voor bij RTL XL en ik denk niet dat het probleem bij GD zit.
- Het is al jaren zo (op meerdere computers) dat het wel eens voorkomt en het ligt niet aan de versie van GD.
- Ik gebruik altijd de portable versie van GD.
- Wat ik ervaar is dat het eerste gedeelte van de uitzending normaal afspeelt, maar daarna ineens de a&v een paar seconden uit sync gaan voor de rest van de uitzending.

Het is dus lastig snel een voorbeeldlinkje te geven, maar ik vraag me gewoon wel eens af hoe dit kan.

Ik hoop dat de info helpt, iig dank.
Antwoord
Ik kan me herinneren dat specifiek op RTL XL er in het verleden met name oude (kinder)series waren waarbij dit probleem zich voordeed. De video die door RTL beschikbaar gesteld werd, was dan alleen in een 'ouderwets' formaat te downloaden waarbij dit soort problemen zich kunnen voordoen. Vaak was het inderdaad een enkele aflevering waarbij dit optrad.

Mocht je alsnog een link vinden, dan hoor ik het graag.
Antwoord
Toevallig gebeurde het weer. Het gaat om de volgende URL:

https://www.rtlxl.nl/programma/jinek/d4f...63c50b8e6e

Daarna nog een keer gedownload en toen was er niks meer aan de hand.
Opvallend aan de afspeelduur: 1e X --> 1:20:11 | 2e X --> 1:20:41

Volgens mij gebeurt dit ook meer (maar niet enkel) bij afleveringen van Jinek, bedenk ik me nu.
(alsof er eerst een "slechte" versie verschijnt en dat RTL daarna een ?andere? versie beschikbaar maakt)
(of met name Jinek is gevoeliger voor dit soort fouten met downloaden?)
Antwoord
Hier is een link die wanneer je deze hebt gedownload en deze wil bekijken dat het geluid niet synchroon loop.
https://www.rtlxl.nl/programma/expeditie...ac641f0ae8

Wanneer je deze aflevering rechtstreeks van de RTLxl site kijkt is het wel synchroon

Vreemde is zoals BugSplatter ook aangeeft dat wanneer je in dit geval Expeditie Robinson opnieuw download dat het dan wel synchroon is

Zo ook even Eod-explosieven-opruimingsdienst gedownload de eerst is wel Synchroon en de 2e keer is het weer niet synchroon
https://www.rtlxl.nl/programma/eod-explo...6a63a9a670

Zo krijg je standaard er NL ondertiteling bij maar dat is soms wel 3 regels in beeld en grote letters (bij download staat deze bij mij uit
Antwoord
Dat is erg opvallend, zeker als jullie allebei hetzelfde probleem ervaren.

Bij geen van de uitzendingen die jullie gegeven hebben ervaar ik het probleem. Zijn dit uitzendingen die jullie relatief kort nadat de video op RTLXL.nl is verschenen, downloaden?

Als je net een video gedownload hebt die asynchroon blijkt te zijn, zou het heel erg helpen als je het logboek kunt delen. (Bij iedere nieuwe download wordt het bestand weer overschreven; je moet het bestand dus openen/kopieeren net nadat de 'asynchrone download' is voltooid)
Antwoord
"Zijn dit uitzendingen die jullie relatief kort nadat de video op RTLXL.nl is verschenen, downloaden?"
- Dat begon ik me ook af te vragen, zeker nadat het de afgelopen dagen vaker is voorgekomen. Ik vermoed dat dit inderdaad het geval is.

Als het weer gebeurt, zal ik de log geven.
Antwoord
(30 October 2021, 17:03)BugSplatter schreef: "Zijn dit uitzendingen die jullie relatief kort nadat de video op RTLXL.nl is verschenen, downloaden?"
- Dat begon ik me ook af te vragen, zeker nadat het de afgelopen dagen vaker is voorgekomen. Ik vermoed dat dit inderdaad het geval is.

Als het weer gebeurt, zal ik de log geven.

Die van Expeditie Robinson stond er wel net op.
Maar die van EOD die stond al iets langer. 
Ik had als test deze een 2de keer gedownload en die was toen asynchroon en de 1ste was wel synchroon. 
Gisteren de Mask Singer deze stond er net 2 minuten op en deze was ook gewoon synchroon. 

Eigenlijk een beetje vreemd
Antwoord
Heel vreemd, vanmorgen de uitzending van Gisteren avond (Expeditie Robinson afl 23) gedownload en vanavond gaan kijken, gaat goed tot de 33 ste minuut en daarna totaal niet meer synchroon maar dan ook echt totaal niet.

Nu net even opnieuw gedownload en wat denk je weer wel synchroon. dat is wel heel erg vreemd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)