Welkom gast! Registreren
GemistDownloader 2.9.0.15  - Ondertitels inbakken gaat niet goed
Ik heb het al vaker gemeld, en helaas is het bij de recente update nog niet verbeterd:
Het inbakken van ondertitels gaat niet goed.
Misschien bij allerlei sites wel, maar niet bij Kijk.nl
Wat er wel gebeurt:
Als een stukje ondertitel uit 1 regel bestaat gaat het prima.
Als een stuk ondertitel uit 2 regels bestaat wordt alleen de bovenste regel ingebakken, je mist dan dus steeds een stuk ondertitel.

Ik hoop dat dit vlot een keer kan worden gefixt, en zolang het niet gefixt is zou de optie eigenlijk niet toegankelijk moeten zijn omdat mensen erdoor op het verkeerde been kunnen worden gezet (ze denken dat ze de uitzending met ondertitels krijgen, maar pas later komen ze er achter dat ze een deel van de ondertitels missen).
Antwoord
Nog een extra dingetje trouwens inzake ondertitels in srt-bestand:
Zoals bekend is op Kijk.nl helaas veel beschermd met DRM.
Als ik een aantal Kijk.nl-programma's wil downloaden en enkele lukken niet door DRM, dan blijf ik wel met de srt-bestanden zitten die ik moet opruimen. Op geen geen groot issue, maar ik denk dat het netjes is dat als het downloaden van de video niet lukt door DRM, het ondertitel-bestandje ook weer mag worden opgeruimd.

Mogelijk is het een optie om de gebruiker te laten kiezen in de instellingen: ondertitel-bestandje schrijven NA het downloaden van de video of VOOR het downloaden van de video.
NA: voordeel is dat bij DRM de software al heeft opgemerkt dat er geen video kan worden gedownload en daarom geen srt-bestand wegschrijft; nadeel is dat als je alleen een srt-bestand wil, je niet de download van de video kunt afbreken en die dus helemaal moet afwachten
VOOR: voordeel is dat als je alleen een srt-bestand wil je niet de hele download van de video hoeft af te wachten, die kun je onderbreken; nadeel is dat bij DRM het srt-bestand al is geschreven en handmatig moet worden opgeruimd.

Andere optie: misschien kan de software bij DRM een geschreven srt-bestand ook weer netjes verwijderen.
Antwoord
(19 January 2021, 13:06)paulvdhout schreef: Nog een extra dingetje trouwens inzake ondertitels in srt-bestand:
Zoals bekend is op Kijk.nl helaas veel beschermd met DRM.
Als ik een aantal Kijk.nl-programma's wil downloaden en enkele lukken niet door DRM, dan blijf ik wel met de srt-bestanden zitten die ik moet opruimen. Op geen geen groot issue, maar ik denk dat het netjes is dat als het downloaden van de video niet lukt door DRM, het ondertitel-bestandje ook weer mag worden opgeruimd.

Mogelijk is het een optie om de gebruiker te laten kiezen in de instellingen: ondertitel-bestandje schrijven NA het downloaden van de video of VOOR het downloaden van de video.
NA: voordeel is dat bij DRM de software al heeft opgemerkt dat er geen video kan worden gedownload en daarom geen srt-bestand wegschrijft; nadeel is dat als je alleen een srt-bestand wil, je niet de download van de video kunt afbreken en die dus helemaal moet afwachten
VOOR: voordeel is dat als je alleen een srt-bestand wil je niet de hele download van de video hoeft af te wachten, die kun je onderbreken; nadeel is dat bij DRM het srt-bestand al is geschreven en handmatig moet worden opgeruimd.

Andere optie: misschien kan de software bij DRM een geschreven srt-bestand ook weer netjes verwijderen.
Antwoord
Bij mij lukt het branden van een ondertiteling van kijk.nl prima ongeacht of de ondertiteling uit een of twee regels bestaat.
Voor het srt bestand dat je krijgt als je een drm beveiligd programma wil downloaden is nog een heel simpele oplossing Even aanklikken en op delete klikken
Antwoord
(20 January 2021, 20:42)adjansen schreef: Bij mij lukt het branden van een ondertiteling van kijk.nl prima ongeacht of de ondertiteling uit een of twee regels bestaat.

dat is bijzonder!
kun je me vertellen wat voor instellingen je hebt?
ik heb het programma net op een nieuwe computer geinstalleerd, dus behalve het downloadpad en het videoformaat zijn alle instellingen nog default

ik heb MP4/H.264 gekozen als video formaat
default: lettertype Segoe UI Bold, lettergrootte 18, standaard videokwaliteit (480p)
Antwoord
Ik heb het probleem kunnen reproduceren, en heb een oplossing gevonden. Het probleem zal verholpen zijn in de volgende versie van GemistDownloader.
Antwoord
(23 January 2021, 22:00)Webmaster schreef: Ik heb het probleem kunnen reproduceren, en heb een oplossing gevonden. Het probleem zal verholpen zijn in de volgende versie van GemistDownloader.

Ik kijk ernaar uit!

Heel kort: waar ligt het aan?
Windows versie, instellingen (afmeting ondertitels of zo), of iets anders?
Wel bijzonder dat het bij de ene gebruiker wel goed gaat en bij de andere niet.
Antwoord
De nieuwe versie is nu beschikbaar.

Voor zover ik kan zien heeft deze technische fout iedereen getroffen. Echter, het doet zich alleen voor als de ondertiteling zoals aangeboden door de omroep een regel handmatig in tweeën deelt. Dit verschilt per omroep en soms zelfs per televisieserie/-aflevering, vandaar dat het niet voor iedereen consistent lijkt en het even heeft geduurd voordat deze fout tot het licht kwam.
Antwoord
Het is nog niet goed.
Wat er nu gebeurt (zo lijkt het): hij haalt de ondertitel op van het laatste programma in de lijst en bakt DIE ondertitel in ALLE te downloaden programma's die ondertitels hebben.
Programma's die van zichzelf geen ondertitels hebben, krijgen ook deze foute ondertitels niet.

Mijn suggestie: met spoed de vorige versie van de software terugzetten!
Deze versie is echt slechter dan de vorige!

Het gaat misschien zelfs nog verder.
De eerste download in mijn test-rijtje was de film Commando van Kijk.nl..... en nu kan ik ook gewoon in de browser de juiste ondertitels niet eens krijgen bij deze film?!?!
Antwoord
Aanvulling op mijn bericht van eerder vanavond:
zelfs als je er nu voor kiest om de ondertitels in een apart bestand op te slaan, krijg je bij alle video's een ondertitelbestand met daarin de ondertitels die horen bij de laatste video.

Daarom nu nog harder mijn suggestie: met spoed de vorige versie van de software terugzetten!
Deze versie is echt slechter dan de vorige!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)