Welkom gast! Registreren
GemistDownloader: Verbeterpunten
#21
(10 May 2011, 21:57)Megalos schreef: @Webmaster: Als ik het goed heb wordt mencoder.exe gebruikt. Deze ondersteunt meerdere cores (d.m.v. het threads=2 commando bijvoorbeeld als je twee cores hebt). Verder denk ik niet dat de video echt realtime gestreamd wordt. Als ik bijvoorbeeld Pauw en Witteman van UG wil downloaden (en 'videobestand direct' kies), dan is de video binnen twee minuten binnen (terwijl het programma een klein uur duurt). Veruit de grootste tijd gaat dus zitten in het encoderen (zo'n 15 minuten bij mij). Als het programma meerdere cores zou kunnen gebruiken zou dit het hele proces dus veel kunnen versnellen.

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om het originele bestand te splitsen in precies zoveel delen als er cores zijn. Het programma mencoder.exe kan dan meerdere keren aangeroepen worden, voor elk opgesplitst deel eenmaal. Dan kunnen deze delen parallel geëncodeerd worden. Misschien is dit ook een idee.

Als het om de 'nieuwe' UitzendingGemist gaat, heb je gelijk: dat wordt niet gestreamd. Echter wordt in mencoder alleen x264 met multicore ondersteund. De thread-truc is er inderdaad, maar levert geen snelheidswinst.
Antwoord
#22
Oké, bedankt voor de info. Hopelijk gaat mencoder.exe dit in de toekomst voor alle formaten ondersteunen. Is het idee om het bestand te splitsen zodat iedere core zijn eigen stuk heeft wel mogelijk? Of is dit te ingewikkeld?
Antwoord
#23
Ik heb een foutje ontdekt. Als ik MP4 selecteer als profiel, en ik 800 kbps als bitrate kies, negeert hij dit. Op 800 kbps zou het totale bestand ongeveer 400 MB worden, maar dit bestand wordt nu gewoon ruim 2 GB. Als ik XVID of DIVX bijvoorbeeld neem, dan converteert hij wel echt op 800 kbps als ik dit invul. Waarom werkt dit niet bij MP4?
Antwoord
#24
(21 May 2011, 12:33)Megalos schreef: Ik heb een foutje ontdekt. Als ik MP4 selecteer als profiel, en ik 800 kbps als bitrate kies, negeert hij dit. Op 800 kbps zou het totale bestand ongeveer 400 MB worden, maar dit bestand wordt nu gewoon ruim 2 GB. Als ik XVID of DIVX bijvoorbeeld neem, dan converteert hij wel echt op 800 kbps als ik dit invul. Waarom werkt dit niet bij MP4?

Ik heb het gecontroleerd, en het klopt dat bij MP4 een handmatig ingestelde videobitrate niet wordt verwerkt. Hopelijk is dit in de volgende versie gefixt.
Antwoord
#25
Het zou fijn zijn als je van Turbonick ook WMV, AVI, MP4 enz. kunt downloaden!
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 17 gast(en)